فتح الله نوری:

آن روز به اعتقاد من یکی از روز های به یادماندنی و تاریخی استان است که همه اقشار مختلف مردم با سلایق متفاوت سیاسی که نظام جمهوری اسلامی را قبول داشتند در آن روز به عرصه آمدند.

8 دی، یک روز به یاد ماندنی در تاریخ استان است/آیت الله طاهری گرگانی یکی از استوانه های روحانیت و نظام بود

فتح الله نوری، معاون اسبق سیاسی امنیتی استانداری گلستان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، درباره علل بوجود آمدن حماسه 8 گرگان گفت:   استان گلستان هم از استان هایی بود که در 8 دی راهپیمایی عظیم، با شکوه و کم نظیری در مرکز استان انجام داد و مردم به قائله مبارزه با رای مردم خاتمه دادند. آن روز به اعتقاد من یکی از روز های به یادماندنی و تاریخی استان است که همه اقشار مختلف مردم با سلایق متفاوت سیاسی که نظام جمهوری اسلامی را قبول داشتند در آن روز به عرصه آمدند.

نوری در ابتدای مصاحبه با تحلیلی بر زمینه های شکل گیری فتنه در سال 88 بیان داشتند: انتخابات سال 88، رقابت سنگینی بود که در آن آقای دکتراحمدی نژاد با کسب آرای بالا  به عنوان رئیس جمهور انتخاب و مهندس موسوی در این انتخابات نفر دوم شدند.

وی ادامه داد: با عنایت به جهت های انحرافی که برخی از افراد به آقای موسوی می دادند و تاثیرگذاری هایی که از خارج از کشور بر جریان اصلاح طلبان صورت می گرفت، توهمی برای آقای موسوی پیش آمد که قطعا پیروز انتخابات است و هنوز آرا شمارش نشده بود، او خود را پیروز انتخابات اعلام کرد. همین موضوع باعث شد که نتیجه انتخابات را نپذیرد. همچنین جریاناتی که دنبال بهانه بودند تا ضدیت خود را نسبت به نظام جمهوری اسلامی بروز دهند، پشت صحنه این موضوع قرار گرفتند و کشور دچار تلاطم ها مختلفی شد.

 

 فتح الله نوری 8 دی 1

 

نوری با اشاره به این که در اکثر راهپیمایی ها مثل روز قدس، گروه ضد انقلاب سعی می کرد برای نظام جمهوری اسلامی مزاحمت هایی را بوجود بیاورد، افزود: با توجه به همه پیگیری های قانونی که انجام گرفت و تلاش های دلسوزانه مقام معظم رهبری، طرف مقابل حاظر نشد دربرابر قانون و رای مردم تمکین داشته باشد و مردم هم به دنبال آن بودند که به این قائله خاتمه دهند.

معاون اسبق سیاسی امنیتی استانداری استان، تاکید کرد: بعضی از استان ها در این زمینه پیشتاز استان های دیگر بودند و در روز های 7 و 8 دی به صحنه آمدند. استان گلستان هم از استان هایی بود که در 8 دی راهپیمایی عظیم، با شکوه و کم نظیری در مرکز استان انجام داد و مردم به قائله مبارزه با رای مردم خاتمه دادند. آن روز به اعتقاد من یکی از روز های به یادماندنی و تاریخی استان است که همه اقشار مختلف مردم با سلایق متفاوت سیاسی که نظام جمهوری اسلامی را قبول داشتند در آن روز به عرصه آمدند.

 

 فتح الله نوری 8 دی2

 

وی عنوان کرد: به دنبال آن در روز 9 دی یک اتفاق سراسری رخ داد و تلاش هایی مزبوحانه ای که از خرداد تا دی ادامه داشت پایان یافت و نظام جمهوری اسلامی ایران ثابت کرد که همچنان مثل این سی و چند سال گذشته، از پایگاه مردمی عمیقی برخوردار است. مردم از نگرانی ها و تحرکات تهدید آمیز داخلی و خارجی رنج می بردند. اما وقتی در 8 دی، بعضی استان ها به عرصه آمدند، در اراده ملت ایران و تصمیم آن ها، یک جدیت و عزم  راسخ ایجاد شد.

 

نوری 8 دی

 

فتح الله نوری با اشاره به این که این روز سالگرد رحلت جانگداز آیت الله طاهری گرگانی نیز هست، ایشان را از استوانه های نظام و روحانیت دانست و اظهار داشت: ایشان در قبل و  بعد از انقلاب، از معدود علمایی بود که از بصیرت و تاثیر کلام بالایی برخوردار بود. وی به دلیل تشخیص های صحیح و دقیقی که در مسیر انقلاب اسلامی داشت همواره مورد اعتماد مردم و تصمیمات ایشان همیشه راهگشا و نافذ بود.

ارسال نظر

  • صرفا جهت اطلاع
    0

    خیلی خنده داره آقای نوری
    شما واقعا با چه رویی دارین این حرف هارو میزنین.
    از گلستان 24 تعجب میکنم. حداقل یک مقدار تحقیق کنید در خصوص افرادی که میخواین ازشون مصاحبه بزنین.
    همین آقای نوری مگر از اون آقای ی و که با برنامه های آیت الله طاهری موافق نبود و همیشه حجمه های عجیبی رو علیه ایشون و طرفداراشون ایجاد میکرد، حمایت نکرد؟ مگر ایشون رو به سمت یکی از معاونت های استانداری انتخاب نکرد؟؟؟؟

آخرین اخبار