محمود خطیر، در مصاحبه با گلستان24؛

صدام بهترین گزینه انتخابی برای آمریکا بود. نقش اصلی را خود آمریکا بازی می کرد و صدام به پشتیبانی او و کشور های عرب وارد جنگ با ایران شد.

صدام با پشتیبانی آمریکا و کشورهای عربی وارد جنگ با ایران شد

محمود خطیر، فعال فرهنگی استان گلستان و مسئول انجمن راویان شهرستان گرگان، در مصاحبه با گلستان 24، با تاکید بر این که آمریکا در جنگ تحمیلی علیه ایران نقش بسازایی داشت، می گوید: او برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به بهانه اختلافات قومی ، قبیله ای و مرزی، به صدام کمک کرد. صدام بهترین گزینه انتخابی برای آمریکا بود. نقش اصلی را خود آمریکا بازی می کرد و صدام به پشتیبانی او و کشور های عرب وارد جنگ با ایران شد.

وی می گوید حتی مرز های عراق از منطقه فکه تا دهنه اروند رود و شهر فاو مسلح بود. مستشاران خارجی که برای بازدید خاکریز ها می آمدند می گفتند هیچ  پیاده نظامی نمی تواند از این خاکریز ها عبور کند، چه برسد به پیاده نظام ایران. اما با همه این ها همین بچه بسیجی ها ، پاسداران و هوانیروز به پشتیبانی ولایت، دژ های مستحکم و استوره ای را شکاندند و توانستند از آن خط ها عبور کنند. این حتی برای خودشان هم قابل حضم نبود. گذشتن از اروند رود، عملیات های کربلای 5 و8، فتح المبین و همه این عملیات ها به رهبری امام(ره) صورت گرفت.

محمود خطیر آمریکا عملیات کربلای 4

مسئول انجمن راویان شهرستان گرگان، با بیان این که در عملیات کربلای 4، نقش اساسی را آمریکا بر علیه ایران بازی می کرد، می گوید: در بحث سلاح های هسته ای و تجهیزات نظامی، آمریکا، شوروی و کشور های عربی، به صدام کمک می کردند. این عملیات لو رفته بود و برای رسیدن به جزایر بچه ها باید از اروند رود می گذشتند. عملیات به شکست انجامید و منجر به شهادت و اسارت تعداد بسیاری از بچه ها شد.

وی ادامه می دهد: دشمن با خود گفت ارتش ایران متلاشی شد و این دیگر آخر خط است. او سرمست در شادی  غرور، با به نمایش گذاشتن اسرا و شهدای ما در شهرها، به آن ها بی حرمتی می کردند. اما کمتر از دو هفته بعد از این داستان، عملیات کربلای 5 اتفاق افتاد که در آن دستاورد ها و پیروزی های بزرگی به دست آوردیم. در این عملیات دشمن چوب بی حرمتی های قبل را خورد و عملا ماشین جنگی صدام شکست.

ارسال نظر

آخرین اخبار