حجت الاسلام ولی نژاد، در مصابه با گلستان24؛

پرونده جنایت و خیانت آمریکا در تاریخ زندگی کشور ایران بسیار قطور است،به همین دلیل کشور مورد اعتمادی نخواهد بود.

پرونده جنایات آمریکا در کشورمان بسیار قطور است/ آمریکا هیچگاه قابل اعتماد نخواهد بود

حجت الاسلام ولی نژاد، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، می گوید: حضرت امام (ره) رابطه مردم ایران را با  آمریکا رابطه میش و گرگ تفسیر کردند. آمریکا گرگ است و گرگ در تمام طول عمر خود همیشه یک گرگ باقی می ماند.

وی با بیان این که آمریکا در سابقه تاریخی اش، همواره دستش به خون مظلومین آلوده بوده است و پرونده سنگینی از جنایات را در دنیا دارد.، می گوید: استفاده از بمب هسته ای در هیروشیما و ناکازاکی ژاپن ، سرنگون کردن حکومت های خواسته مردم و بوجود آوردن حکومت های تحمیلی گوشه از جنایات این کشور است.

ولی نژاد با تاکید بر این که در کشور ایران نیز جنایات بسیاری به دست آمریکا رقم خورده است، ادامه می دهد: جریان 28 مرداد ، روی کار آمدن شاه و کشتار مردم به دست این دست نشانده در 15 خرداد و 3 شهریور، نمونه های این جنایات بعد از جنگ جهانی دوم است.

وی ادامه می دهد:  او بعد از پیروزی انقلاب هم جنایات زیادی را علیه مردم ایران مرتکب شد. مثل جنگ تحمیلی، ترور بزرگان کشور، تحریم اقتصادی، تحریک گروهک ها علیه نظام و تقویت مخالفین نظام در خارج از کشور.

ولی نژاد آمریکا غیر قابل اعتماد

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که پرونده جنایت و خیانت آمریکا در تاریخ زندگی کشور ایران بسیار قطور است، می گوید: به همین دلیل کشور مورد اعتمادی نخواهد بود. هرچند که با زبان و پرچم صلح وارد شود. ملت ما آمریکا را مورد اعتماد نمی داند و به او اعتماد نخواهد کرد.

وی ادامه می دهد: در جریان مذاکرات هسته ای با تلاش تیم هسته ای ، توافقاتی صورت گرفت که قطعا مقام معظم رهبری، شورای امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی آن را زیر نظر خواهند داشت. اما ممکن است آمریکا بخواهد فرصتی پیدا کند تا با این شیوه وارد عرصه اقتصادی، اجتماعی یا فرهنگی ملت ایران شود. مقام معظم رهبری در تذکر اخیرشان هشدار دادند که آمریکا به این بهانه نمی تواند نفوذ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در کشور ما داشه باشد. او در میان ملت ما یک حکومت و دولت منفور است. ما با او فقط در چهارچوب انرژی هسته ای مذاکره کردیم نه بیشتر از آن.

ولی نژاد در ادامه می گوید آغوش ملت ما به روی هر کشوی که خواهان صلح، همزیستی و تبادل صحیح اقتصادی و علمی باشد باز است. اما آمریکا هیچگاه مورد اعتماد نبوده، نیست و نخواهد بود. مگر آنکه از خوی گرگ منشی و زورگویی خارج شده و از ملت بزرگ ایران عذرخواهی کند.

ارسال نظر

آخرین اخبار