دیدار استاندار با مدیرعامل نفت خزر در تهران، جشنواره درخت ارس، آبرسانی به روستاهای فاقد آب گرگان با تانکر سیار، تجهیز چراغ های راهنمایی و دوربین های ترافیک گرگان به برق اضطراری، بازدید استاندار از مرکز بازیافت زباله و کارخانه زباله سوز در تهران و درخشش مربیان کانون پرورش فکری در گزارمان نویسی

نگاهی به چند خبر از استان گلستان

به گزارش گلستان 24، استاندار گلستان با علی اصولی، مدیرعامل نفت خزر در تهران دیدار و گفتگو کرد. 

در این دیدار دکتر اصولی به تشریح آخرین اقدامات در خصوص نتایج تجهیز کارگاه حفاری در مناطقی از استان گلستان پرداخت. 

وی ضمن تأکید بر شتاب در روند حفاری در این استان، به برخی مشکلات موجود اشاره کرد و خواستار همکاری مدیران مربوطه شد. 

در این دیدار مقرر گردید تا مدیرعامل و مسئولان مرتبط در شرکت نفت خزر طی هفته آتی در جلسه ای فوق العاده که با حضور استاندار و دیگر مسئولان استانی برگزار می شود، شرکت کرده و نسبت به رفع مشکلات و نواقص موجود اقدام گردد. 

پیش از این استاندار گلستان از انجام مطالعات در زمینه وجود میدان های نفتی و گازی در استان خبر داده بود که با اتمام این مطالعات، عملیات حفاری در استان در حال اجراست. 

اکتشاف میادین نفت و گاز و استخراج آن در استان گلستان می تواند نقش راهبردی در تحول شگرف و اساسی اقتصادی منطقه داشته باشد.

***

به مناسبت گرامیداشت هفته جهانی محیط زیست، جشنواره ای با عنوان درخت ارس با شعار (هفت میلیارد رویا، یک سیاره، با احتیاط مصرف کنیم) به همت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرگان و موسسه فرهنگی اجتماعی چهل شقایق شاهکوه و با حضور سمن های زیست محیطی استان گلستان در منطقه روستای شاهکوه (سر علی آباد) برگزار شد. 

در این جشنواره غرفه هایی بسیار متنوع با عنوان صنایع دستی، محیط زیست، طب سنتی و گیاهان دارویی، کارگاه آموزشی شناخت مزاج، کارگاه نقاشی کودکان با حضور کارشناسان محیط زیست استان و مسوولان ادارات شهرستانی برگزار شد. 

تمسکنی رییس اداره حفاظت محیط زیست گرگان گفت: در سال های اخیر به علت بی توجهی بعضی از مسافران و گردشگران شاهد قطع و آتش سوزی گونه های باارزش هستیم و با توجه به این که این گونه ها از درختان حفاظت شده به شمار می رود و قطع آن ها ممنوع است، در همین راستا از همه ادارات و نهادها و مردم خواست تا در امر حفاظت از این گونه باارزش و همیشه سبز که باعث زیبایی مناطق می شود همکاری های لازم را داشته باشند. 

***

مدیر امور آبفار گرگان گفت: در دو ماه گذشته به روستاهای فاقد آب شرب این شهرستان با ناوگان تانکر سیار آبرسانی شده است. 

محمد محبوبی افزود: روستاهای شیرعلی آباد، ابراهیم آباد، یالو و سازمان های شیرنگی و شفیعی توسط تانکر سیار آبرسانی می شوند. 

وی اظهار کرد: تعداد 46 سرویس با ظرفیت 18 هزار لیتر توسط ناوگان آبرسانی سیار در دو ماه گذشته به روستاهای این شهرستان آبرسانی کرده است. 

مدیر امور آبفار گرگان در ادامه از رفع 805 مورد شکستگی خط انتقال و شبکه داخلی در روستاهای شهرستان خبر داد و گفت: 

در دو ماه گذشته این مدیریت برای جلوگیری از آلودگی و هدررفت آب اقدام به رفع شکستگی های فوق کرده است. 

مدیریت امور آبفار شهرستان گرگان 79 روستا با 32261 مشترک و جمعیتی بالغ بر 138722 نفر را تحت پوشش خود قرار دارد. 

***

چراغ های راهنمایی و رانندگی و دوربین های ترافیکی شهر گرگان مجهز به سیستم برق اضطراری یوپی اس شد. 

سرپرست ترافیک شهرداری گرگان گفت: با وجود برق اضطراری در چراغ های راهنمایی و رانندگی و دوربین های ترافیکی در زمان قطعی برق، چراغ ها و دوربین ها از حالت نرمال خارج نمی شود و همچنین بردهای اصلی و الکترونیکی تجهیزات موجود در سایت های دوربین و چراغ های راهنمایی در برابر نوسانات برق محافظت می شود. 

محمد کریمی نژاد گفت: سیستم یوپی اس به هنگام قطعی برق قادر است تا حدود یک ساعت و نیم نیاز چراغ ها و دوربین ها را حفظ و نگهداری کند. 

وی اضافه کرد: شهرداری گرگان همچنین به منظور ایمنی در تردد رانندگان سه چراغ چشمک زن سولار هشداردهنده در مسیرهای دوربرگردان بلوار هیرکان، تقاطع غیرهمسطح میدان معلم و بلوار شهید صیاد شیرازی به اجرا گذاشته است. 

***

استاندار گلستان عصر سه شنبه به منظور آشنایی با سیستم تبدیل ضایعات زباله تفکیکی به برق از کارخانه زباله سوز در منطقه کهریزک تهران بازدید کرد. 

در این بازدید دوساعته مددی مدیرعامل کارخانه به تشریح روند تولید برق از زباله های غیرقابل بازیافت پرداخت و در معیت دکتر صادقلو از قسمت های مختلف کارخانه دیدن کرد. 

وی از مسئولان این بخش و صاحبان سرمایه برای بازدید از مراکز بازیافت زباله در استان گلستان و همچنین سرمایه گذاری در این زمینه دعوت به عمل آورد. 

از میزان حجم زباله های غیرقابل تفکیک در استان گلستان امکان سرمایه گذاری در تولید 20 مگاوات برق توسط بخش خصوص وجود دارد. 

***

کارشناس ادبی و رابط گزارمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، از درخشش 22 مربی مسئول، مربی فرهنگی، ادبی و هنری کانون در گزارمان استانی خبر داد. 

گزارمان از جمله فعالیت های ویژه مربیان مراکز است که سهمی شایسته در افزایش سرانه مطالعه مربیان مراکز فرهنگی هنری دارد و باعث بالا بردن قدرت نقد و بررسی مربی درباره کتاب های موجود در مرکز می شود. 

به گفته جلالی، از این تعداد، 9 مسئول مرکز، 8 مربی فرهنگی، 3 مربی ادبی و 2 مربی هنری شرکت داشتند. 

امسال 380 برگه گزارمان از 110 فرم دریافتی در استان داوری شد و پس از داوری 231 برگه از 77 فرم گزارمان با رتبه بسیار خوب به اداره کل آفرینش های فرهنگی کشور ارسال شد. 

همچنین داوری استانی گزارمان سال 94 - 93 را معاون فرهنگی و کارشناسان فرهنگی، هنری و ادبی کانون استان بر عهده داشتند که پس از بررسی کارشناسان اداره کل آفرینش های فرهنگی کشور، نتایج پایانی و مرحله کشوری گزارمان در آبان ماه و در هفته کتاب اعلام خواهد شد.

***

معاون فرماندار آق قلا در اولین جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان بر لزوم استقرار اداره ثبت احوال در بخش وشمگیر به منظور ارائه خدمات مطلوب تر به شهروندان و رصد دقیق تر آمار حیاتی بخش تاکید کرد. 

علی اکبر قجری با توجه به آمار ارائه شده در مبحث طلاق، خواستار اهتمام بیشتر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نسبت به آموزش های بعد از ازدواج و مهارت های همسرداری به ویژه در برخی نقاط شهری و روستایی که دارای بیشترین آمار طلاق هستند شد. 

جانشین رئیس شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان آق قلا بر لزوم ساماندهی گورستان ها و متنوع بودن منابع اطلاعاتی تاکید کرد و خواستار استفاده از ظرفیت های دهیاران، شوراهای اسلامی، پایگاه های بسیج و خانه های بهداشت شد. 

*** 

فرماندار، دادستان و جمعی از مسئولان شهرستان علی آباد از دهنه زرین گل برای کشت غیرمجاز شالی، خارج از نسق و کشت آن در حریم راه بازدید کردند. 

فرماندار و دادستان دستورات لازم در این خصوص را صادر کرده و از ادارات مرتبط خواستار رسیدگی سریع در این مورد شدند. 

***

مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: ارزیابی مانور طرح اضطراری فرودگاه گرگان، نشان از تعامل و هماهنگی مناسب بین عوامل اجرایی فرودگاه و دستگاه‎ های امداد و نجات استان دارد. 

صادق‎علی مقدم در حاشیه برگزاری مانور طرح اضطراری فرودگاه گرگان اظهار کرد: در سال گذشته مانورهای خوبی در عرصه امداد و نجات در استان برگزار شد و این مانور فرضی نیز در سال پیش‎رو از کیفیت خوب و قابل قبولی برخوردار بوده است. 

وی با تاکید بر لزوم برگزاری آموزش های تخصصی و عمومی در زمینه مدیریت بحران یادآور شد: برگزاری این دوره‎های آموزشی به همراه مانورهای فرضی می تواند در تکمیل چرخه مدیریت بحران به ویژه فرآیند مقابله موثر باشد. 

مقدم خاطرنشان کرد: مانور اضطراری در فرودگاه گرگان نشان داد تعامل بین دستگاه‎های امداد و نجات در استان به عنوان یک نقطه قوت، می تواند در کاهش دغدغه استان در عرصه ایمنی مؤثر باشد. 

وی تصریح کرد: برگزاری برنامه های آموزشی و طراحی سناریوهای منطبق بر شرایط استان می تواند ضمن تقویت این همدلی، نقاط ضعف و قوت دستگاه‎های مختلف استان را نمایان سازد. 

وی با اشاره به حضور نمایندگان دستگاه‎های اجرایی در کشیک مدیریت بحران استان افزود: حضور منظم دستگاه‎های اجرایی در کشیک مدیریت بحران استان، نمایانگر دغدغه و حساسیت آنان به موضوع مدیریت بحران است. 

وی تصریح کرد: حضور نمایندگان دستگاه ها در کشیک علاوه بر این که آنان را با مجموعه مدیریت بحران آشنا می‎سازد، مبین آن است که مدیریت بحران یک کار جمعی است. 

به گفته این مسئول گلستانی بدون همکاری، احساس مسئولیت و همدلی دستگاه های اجرایی نمی توان گام موثر و کارآمدی در چرخه مدیریت بحران برداشت. 

مانور اضطراری فرودگاه گرگان با مشارکت دستگاه‎های امدادی و عملیاتی استان برگزار شد. 

این مانور هر دو سال یک بار برگزار می‎شود. 

***

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در نشست مجمع خیرین سلامت استان اظهار کرد: کلنگ زدن پروژه های جدید در دستور کار نیست و در سال 94 تمامی پروژه های قدیمی تمام می شود و طرحی بر روی زمین نمی ماند. 

دکتر تقی ریاحی در زمینه تخت های شیمی درمانی در گلستان گفت: ما 20 تخت در بیمارستان 5 آذر گرگان و چند تخت نیز در گنبد در طرح تحول سلامت در راستای بحث شیمی درمانی شروع کردیم و نیاز مردم به بحث شیمی درمانی در سال آینده بسیار افزاینده است و لذا نیاز ما به ظرفیت خیرین سلامت بسیار زیاد است. 

وی در باره تخت های بیماران روانی در استان گلستان افزود: از 300 تخت بیمارستان 5 آذر گرگان 60 تخت به بیماران روانی اختصاص دارد. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در باره پروژه های خیرین سلامت در سطح استان گفت: ما پروژه ها را با کمک خیرین سلامت طبقه بندی می کنیم ضمن این که حضور شما خیرین سلامت در بخش آموزش عالی به ما قوت می دهد. 

وی ادامه داد: شما خیرین سلامت جنس مطالبات مردم را حس می کنید و این مطالبات را باید به اقدامات وزارت بهداشت و درمان گره بزنیم. 

***

فرماندار بندرگز به همراه مدیر و کارشناسان امور آب و فاضلاب منطقه از تصفیه خانه، ایستگاه پمپاژ و مسیر اجرای خط انتقال فاضلاب این شهر بازدید کرد. 

علی اصغر میرزایی در بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهر بندرگز گفت: مسائل و مشکلات اجتماعی در اجرای مدول دوم پروژه تصفیه خانه فاضلاب این شهر در آینده نزدیک مرتفع خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‎های فاضلاب امروز در دنیا به عنوان ثروتی است که می‎تواند دیگر بخش‎های جامعه را به حوزه کشاورزی متحول کند. 

فرماندار بندرگز افزود: این طرح علاوه بر این که که یک بخش از سلامت جامعه را تامین می‎کند با هدایت چنین آب‎های می‎توانیم به بهداشت عمومی جامعه کمک و جلوی بسیاری از بیماری‎ها را بگیریم. 


***

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان گفت: اساس مبارزه با مواد مخدر اجرای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی پیشگیرانه است. 

سیداحمد حسینی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان علی آباد با اشاره به خطر اعتیاد در خانواده ها خاطرنشان کرد: اولین و بزرگترین خطر برای نهاد خانواده خطر آلوده شدن فرزند یا همسر به مواد مخدر است و خانواده ها همواره در معرض آسیب های اجتماعی همانند مواد مخدر قرار دارند. 

وی افزود: استکبار جهانی به دنبال گرفتن انتقام و ضربه زدن به کشورهایی نظیر ایران است که در جبهه حمایت از مظلوم و استکبارستیزی قرار دارند از این رو آن ها نقشه ها و طرح های زیادی دارند که فروپاشی و نابودی اساسی ترین رکن اجتماع یعنی خانواده را در دستور کار خود قرار داده اند. 

حسینی افزود: باید تمام افراد جامعه به این باور برسند که مواد مخدر به ویژه نوع صنعتی آن تهدیدی جدی برای جامعه است و بر این اساس باید تلاش جدی در حوزه پیشگیری صورت گیرد. 

وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در جهان است خاطرنشان کرد: تعداد زیاد شهدا و جانبازان عرصه مبارزه با مواد مخدر کشور، درستی این ادعا را ثابت می کند./ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار