افتتاح کانون کارآفرینان، ساماندهی حدود 112 هزار دانش آموز متوسطه، تکمیل پروژه های زیربنایی فرودگاه گرگان، فعالیت 96 تشکل کارفرمایی و 342 تشکل کارگری و کسب مقام اول جشنواره شیخ بهایی و یک تغییر مدیریتی

بسته اخبار گوناگون از استان گلستان

به گزارش گلستان 24، کانون کارآفرینان گلستان طی مراسمی با حضور مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در این مراسم گفت: در راستای سیاست های کارآفرینی و نقش کارآفرینان در اقتصاد استان و اعتمادسازی که در جامعه در خصوص کارآفرینان صورت گرفته است این کانون در استان افتتاح شد. 

امراله عباسی با بیان این که زمینه توسعه کارآفرینی در استان فراهم است و ما حداقل امکانات را در اختیار کانون گذاشته ایم افزود: همکاری با رسانه ها به منظور اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ کارآفرینی با همکاری و هماهنگی واحدهای ستادی ذیربط، فراهم کردن زمینه های تشویق و ترغیب آحاد مردم، سرمایه گذاران، خیرین و کارآفرینان به سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذار کارآفرینی استان در چارچوب قوانین و مقررات موجود و همکاری با مراکز رشد پارک علم و فناوری استانی و منطقه ای در خصوص طرح های نوآور و ایده های جدید از جمله وظایف این کانون است. 

این کانون یک 'ان جی او' بوده و هدف اصلی آن ایجاد ارتباط منطقی بین کارآفرینان استان و آموزش آن ها و تقویت حمایت از فعالیت های کارآفرینی و ایجاد تعامل و همکاری بیشتر با دستگاه های اجرایی و نهادهایی است که در زمینه کارآفرینی کار و تلاش دارند. 

*** 

حدود 112 هزار دانش آموز متوسطه در دوره های اول، دوم و فنی حرفه ای و کاردانش ساماندهی خواهند شد. 

بر اساس اعلام آموزش و پرورش گلستان در سال تحصیلی آینده در متوسطه دوره اول تعداد 63 هزار و 200 دانش آموز در 635 مدرسه ساماندهی خواهند شد که این تعداد در متوسطه اول 34.84 درصد نسبت به سال گذشته رشد خواهد داشت. 

با توجه به نبود پایه اول متوسطه در دوره دوم، تعداد دانش آموزان این دوره از 50 هزار و 806 دانش آموز در سال تحصیلی گذشته به 31 هزار و 200 دانش آموز در سال تحصیلی آتی یعنی معادل 38.58 درصد کاهش می یابد. 

آمار هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش استان نیز از 14 هزار و 814 هنرجو در سال تحصیلی گذشته با افزایش 2693 هنرجو، در سال تحصیلی آینده به 17 هزار و 507 هنرجو افزایش می یابد. 

*** 

فاز نهایی تکمیل پروژه های ساختمان پاویون دولت و سوله چند منظوره ورزشی در فرودگاه گرگان کلید خورد. 

مدیرکل فرودگاه های استان گلستان گفت: پس از انجام فرآیند مناقصه و امضای قرارداد مربوطه، جلسه کمیسیون تحویل زمین پروژه های پاویون دولت و سوله چندمنظوره ورزشی برگزار و توضیحات لازم به پیمانکار مربوطه داده شد. 

تیمور امیری افزود: شرکت تلاشگران ساختمان گلستان به عنوان پیمانکار پروژه موظف شد در مدت 12 ماه نسبت به تکمیل و تحویل پروژه های فوق اقدام نماید. 

پروژه های پاویون دولت و سوله چندمنظوره ورزشی فرودگاه گرگان که در فاز اول با 30 درصد پیشرفت فیزیکی انجام شده بود در این مرحله تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید. 

*** 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از فعالیت 96 تشکل کارفرمایی و 342 تشکل کارگری در استان خبر داد. 

امراله عباسی اظهار کرد: در سال 92 تعداد تشکل‎های کارگری و کارفرمایی گلستان 347 مورد بود که این رقم در سال 93 معادل 13 درصد افزایش یافت. 

*** 

مدیر مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری گلستان از کسب مقام اول توسط شرکت پویندگان پزشکی پردیس، تولیدکننده ایمپلنت های ارتوپدی در جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی خبر داد. 

دبیر استانی جشنواره شیخ بهایی افزود: جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی یکی از مهمترین جشنواره های کشور در حوزه فن آفرینی و نوآوری است که امسال با حضور شرکت های مختلف در تهران برگزار شد. 

به گفته عماد آیدانی، این شرکت فناور استان موفق به دریافت لوح زرین جشنواره و کسب تسهیلات از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سهمیه شرکت در مسابقات اسلاش فنلاند شد. 

مشاور جوان پارک علم و فناوری گلستان گفت: مدیران شرکت پویندگان پزشکی پردیس از جوانان نخبه استان هستند که با تجاری سازی فناوری خود و با ارائه محصولات با کیفیت و ممتاز توانسته اند جزء برترین شرکت های حوزه تجهیزات پزشکی کشور باشند. 

*** 

مدیرکل روابط عمومی استانداری گلستان در اولین نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی شهرستان کردکوی با اشاره به این که افزایش منابع اطلاع رسانی، کسب موفقیت های پایدار در جامعه را تضمین می کند بر ضرورت تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی در شهرستان ها تاکید کرد. 

علی یازرلو گفت: اطلاع رسانی دقیق، شفاف و کامل نیازمند حرکت جمعی و هماهنگ است که با تشکیل این شورا در سطح شهرستان های استان محقق می شود. 

وی بر ضرورت برنامه محوری و تجهیز روابط عمومی ها بر آخرین دستاوردهای ارتباط جمعی تاکید کرد و افزود: سرعت بالا، کاهش هزینه و کم کردن فاصله ها از مهمترین ویژگی های سیستم های اطلاع رسانی روز جهان است و روابط عمومی ها در ایجاد افکار عمومی پویا و زنده نیازمند استفاده از آن هستند. 

مدیرکل روابط عمومی استانداری با تاکید بر این که دانستن حق مردم است گفت: تمام مشکلات، مفاسد و نواقص موجود در جامعه ناشی از ندانستن و بی اطلاعی جامعه از آن چه که در درون آن می گذرد می باشد. 

وی افزود: بر این اساس هر چه ارتباطات قوی تر و اطلاع رسانی به روزتر و سریعتر باشد ضریب شناسایی فساد و نواقص و در نتیجه رفع فساد و نواقص جامعه افزایش می یابد و جامعه به رشد و پیشرفت و بالندگی بیشتری دست پیدا می کند. 

وی مدیریت و اعتلای افکار عمومی را یکی از اصلی ترین وظایف روابط عمومی ها ارزیابی کرد که در سایه تشکیل شورای هماهنگی به صورت جدی و با سرعت بیشتری محقق می گردد. 

مدیرکل روابط عمومی استانداری بر اصل انجام کارها بر اساس صداقت و راستگویی تاکید کرد و افزود: دروغ پردازی در رسانه ها یعنی تحمیل هزینه های بسیار بر مردم که این یک پدیده زشت و خلاف اخلاق، قانون و شرع اسلام است. 

*** 

در دیدار مردمی نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی و مسئولین میراث فرهنگی گرگان با اهالی روستای 'مرزنکلاته' بر ثبت خانه های تاریخی و ساماندهی آثار باستانی تاکید شد. 

در دیدار حجت الاسلام سیدعلی طاهری که با حضور مدیران شهرستانی در مسجد جامع روستای مرزنکلاته برگزار شد، ثبت و ساماندهی یکی از خانه های تاریخی و مسیر دسترسی به امام زاده روستا مطرح شد. 

یاسر قندهاری مدیر میراث فرهنگی شهرستان گرگان یادآور شد: در صورت مشارکت مالکین خانه های دارای ارزش فرهنگی و تاریخی و قابل ثبت، این اداره نسبت به تهیه پرونده ثبت اقدام کرده و در حوزه مرمتی نیز موارد لازم را در دستور کار قرار خواهد داد. 

*** 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در دیدار از سازمان مردم نهاد کانون سبز تمیشه شهرستان کردکوی بر فعالیت بیشتر بانوان در عرصه های مختلف تاکید کرد و نقش تشکل های مردم نهاد را در جلب مشارکت بانوان در حوزه های گوناگون بسیار بااهمیت دانست. 

فائزه عبدالهی در دیدار با کیانی مدیر و اعضای کانون سبز تمیشه در مورد مسائل و مشکلات سمن ها به ویژه سمن های فعال سخن گفت. 

کانون سبز تمیشه که در زمینه های آموزشی فرهنگی و زیست محیطی فعالیت دارد از سال 75 تشکیل شده است. 

*** 

با شروع کار برداشت گندم از مزارع علی آباد، فرماندار و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان از عملیات برداشت و مرکز خرید بازدید و از نزدیک با کشاورزان گفت و گو کردند. 

*** 

بر اساس اعلام دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان به مناسبت نکوداشت بیست و ششمین سالگرد ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) نشست زنان فرهیخته استان با عنوان 'زن در نگاه امام (ره)' در سالن اجتماعات محیط زیست استان برگزار می شود. 

*** 

گفته می شود قاسم شهابی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان قرار است جای خود را به یک مدیر دیگر از نیروهای وزارت نیرو بدهد. 

از کیومرث حیدری مدیر کل دفتر بررسی های اقتصادی و امور مجامع وزارت نیرو به عنوان جایگزین شهابی یاد می شود که گفته شده قرار است به عنوان مدیر شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران منصوب شود.

ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار