دیدار نماینده ولی فقیه با مدیر ایثارگران ثبت احوال کشور، مسابقه طرح و نقشه فرش دستباف، ساخت یادمان شهدای گمنام کردکوی، آزمون جذب نیرو راه آهن شمال شرق، فعالیت 72 واحد نانوایی در بندرگز، تفاهم نامه صندوق بیمه اجتماعی با نظام مهندسی کشاورزی و آموزش پیشگیری و مقابله با ایدز در زندان

بسته اخبار گوناگون استان گلستان

به گزارش گلستان 24، نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان در دیدار با مدیر امور ایثارگران سازمان ثبت احوال کشور با تأکید بر لزوم وحدت و همدلی مسلمانان برای مقابله با مشکلات تأکید کرد: همراهی مردم با ولایت فقیه لازمه پیروزی است. 

آیت اله سیدکاظم نورمفیدی افزود: مسئله رهبری در نظام فکری و اعتقادی ما یک مسئله بسیار مهم است و بالاترین ولایت، متعلق به نبی مکرم اسلام (ص) است که ولایت مطلق داشت. 

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: اما همین پیامبر (ص) تا زمانی که در مکه حضور داشت مردم او را اذیت می کردند و بناچار مخفیانه به مدینه رفت و وقتی مردم با او همراه شدند دنیا را متحول کرد. 

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در جریان انقلاب اسلامی نیز بعد از آن که مردم در سال 1357 با امام (ره) همراه شدند، ایشان از فرانسه به وطن بازگشت و در نهایت انقلاب به پیروزی رسید. 

*** 

مسابقه طرح و نقشه فرش دستباف استان های گلستان و خراسان شمالی به میزبانی گلستان برگزار شد. 

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: برای حفظ، ارتقاء و توانمندی فرش دستباف در بازارهای داخلی و بین المللی، ایجاد خلاقیت و نوآوری در طرح و نقش و ایجاد انگیزش در بین هنرمندان مخصوصاً در میان هنرمندان جوان مسابقه آثار برگزیده طرح و نقشه فرش دستباف برگزار شد. 

درویش علی حسن زاده اظهار کرد: این مسابقه در دو رشته 'رنگ آمیزی و نقطه گذاری نقاشی' و 'طراحی نقشه فرش' بین استان های گلستان و خراسان شمالی برگزار شد. 

وی افزود: در مجموع 30 اثر به دبیرخانه این مسابقه رسید که پس از داوری داورانی از استان های گلستان و خراسان شمالی و با نظارت نماینده مرکز ملی فرش ایران، طرح های برتر انتخاب و معرفی شدند. 

وی با اشاره به این که مزیت رقابتی در فرش دستباف و ارزش افزوده آن، در طراحی و نقاشی ارزشمند آن است، از طراحان، نقاشان و دانشجویان رشته طراحی و نقاشی فرش خواست تا با تولیدکنندگان فرش دستباف استان همکاری مستمری داشته باشند تا شاهد رونق بیش از پیش این هنر صنعت در استان و کشور باشیم. 

*** 

ساخت یادمانی برای شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس در جوار قبور مطهر سه لاله خونین بال خوشنام در شهرستان کردکوی آغاز شد. 

امام جمعه کردکوی گفت: شهدا جان خود را فدای دین و نظام و میهن کردند بنا بر این باید همیشه قدردان شهدا باشیم لذا وظیفه ذاتی تک تک آحاد جامعه، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و الگو قرار دادن تفکرات شهداست. 

حجت الاسلام موسی شاعری با اشاره به مقام شامخ همه شهدا اظهار کرد: شهدا دارای زندگی جاوید و در قیامت اهل شفاعت و در همه احوال نظاره گر اعمال ما هستند. 

وی ضمن تاکید بر ساخت هر چه سریعتر یادمان شهدای گمنام افزود: تمامی منافع ساخت این یادمان برای خود ماست و همواره محتاج عنایت و توجه شهدا هستیم. 

مراسم کلنگ زنی یادمان سه شهید گمنام دفاع مقدس شهرستان کردکوی با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان، مسئولان استانی و شهرستانی، خانواده های معظم و معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران و جمعی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس در جوار قبور مطهر سه لاله خونین بال خوشنام برگزار شد. 

*** 

اداره کل راه آهن شمال شرق 2 (استان گلستان) به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز خود در تعدادی از مشاغل فنی و از طریق برگزاری آزمون، 83 نفر نیرو جذب می نماید. 

در متن اطلاعیه این آزمون که از طریق یک شرکت پیمانکاری برگزار می شود، آمده است که این مجموعه در نظر دارد جهت تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود در بخش حمل و نقل ریلی جهت مشاغل لکوموتیورانی به تعداد 14 نفر، متصدی ترافیک به تعداد 19 نفر و سوزنبانی به تعداد 50 نفر، از طریق برگزاری آزمون ورودی از داوطلبان بومی و مرد استان گلستان با شرایط زیر جذب نیرو نماید: 

قبول شدگان پس از طی دوره های مربوطه و قبولی در دوره در شرکت پیمانکاری جذب و مشغول بکار می شوند. 

آزمون ورودی توسط شرکت دانش پژوهان حمل و نقل ریلی برگزار و از بین قبول شدگان آزمون، به میزان 5/2 برابر ظرفیت هر یک از مشاغل به شرکت پیمانکار جذب نیرو معرفی خواهند شد. 

*** 

فرماندار بندرگز گفت: 72 واحد نانوایی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان مشغول پخت نان مورد نیاز مردم هستند. 

علی اصغر میرزایی در چهارمین جلسه کارگروه امور گندم، آرد و نان بندرگز در سال 94 افزود: با هدف تامین نان مورد نیاز مردم، روزانه 14 تن آرد در این شهرستان مصرف می شود. 

وی با اشاره به ابلاغیه دولت مبنی بر آزادسازی نرخ های واحدهای نانوایی در دوره زمانی تعریف شده گفت: تاکنون 10 واحد نانوایی در شهرستان بندرگز به صورت آزادپز فعالیت خود را آغاز کردند. 

فرماندار بندرگز با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان و افزایش مصرف نان تأکید کرد: بازرسی های دستگاه های نظارتی از نانوایی ها به صورت منظم انجام تا نان باکیفیت در ساعت زمانی مورد نیاز پخت و به مردم عرضه شود. 

میرزایی از کشیک نانوایی ها در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: نانوایی های شهرستان باید در ساعات تعیین شده به مردم نان عرضه کنند. 

وی ادامه داد: نانوایی ها به دلیل ارتباط مستقیم با سلامت غذایی مردم باید دقت کنند تا نان باکیفیت به دست مردم بدهند. 

میرزایی با تاکید بر لزوم بازرسی منظم از نانوایی های سطح شهرستان اظهار کرد: عملکرد نانوایی ها ارزیابی می شود و با افرادی که در این زمینه بی توجهی کنند برخورد قانونی صورت می گیرد. 

وی همچنین خواستار نظارت دقیق دستگاه های ذیربط بر کارخانه های آرد به منظور تولید آرد با کیفیت و به دنبال آن تولید نان مطلوب شد. 

*** 

تفاهم نامه همکاری مشترک صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گلستان با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان منعقد شد. 

علی اکبر اسفندیاری رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گسترش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر از طریق ارائه مشاوره و خدمات بیمه ای از طریق اعضای سازمان را از اهداف تفاهم نامه فیمابین عنوان کرد. 

وی افزود: به موجب این تفاهم نامه ثبت نام از کلیه روستاییان و عشایر و کشاورزان غیرساکن در روستاهای استان به شرط آن که هنگام شروع عضویت در صندوق، مشمول بیمه اجباری نزد سایر صندوق ها و سازمان های بیمه ای و بازنشستگی نباشند و معرفی نامه آن ها مورد تایید ارگان های ذیربط قرار گرفته باشد امکان پذیر خواهد بود. 

*** 

کارشناس تخصصی پروژه مبارزه با ایدز در نشستی با حضور رؤسای اندرزگاه ها، حفاظت و بازرسی و روانشناسان در زندان گرگان گفت: آموزش هایی که در پیشگیری و مبارزه با ایدز در زندان ها ارائه می شود بسیار خوب است. 

خانم دکتر واعظی با بیان این که زندان گرگان عملکرد خوبی در این زمینه داشته است افزود: کسی که به زندان معرفی می شود دو حال دارد یا موقتا تحمل حبس می نماید یا مدت طولانی تری در زندان هست و در بدو ورود وارد بند قرنطینه می شود و شما باید در این جا کار خود را آغاز کرده و برای شما حبس وی ملاک نباشد و شما وی را معاینه کرده و اگر تشخیص دادید که وی بیمار است و حبس کوتاه مدت داشته یا بزودی آزاد می شود شما وظیفه دارید فرد را از بیماری آگاه کرده و آن را برای معرفی به مراکز درمانی بیرون آشنا نمایید و اگر فرد محکوم به حبس طولانی است پس از درمان به روانشناسان معرفی کنید. 

***

نماینده ولی فقیه در گلستان در نخستین سحر ماه مبارک رمضان با بیان این که دو نوع میهمانی سرزده و دعوت شده وجود دارد، گفت: انسان در ماه مبارک رمضان، میهمان دعوت شده پروردگار است.

آیت اله سیدکاظم نورمفیدی افزود: در ماه مبارک رمضان، ذات اقدس الهی، با احترام و توجه کامل، انسان را به میهمانی خود فرامی خواند.

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: باید قدر چنین میهمانی را بدانیم و مراقب محافل و مجالس آن باشیم تا مبادا فواید این ماه بیهوده از دست برود.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در این ماه ارزشمند و پرخیر و برکت باید تلاش کنیم تا رابطه خود را پروردگار تقویت کنیم، دعاها، نماز و تلاوت های خوب قرآن داشته باشیم.

آیت اله نورمفیدی ادامه داد: انسان روزه دار از طلوع آفتاب تا غروب خورشید، مدام در حال عبادت است لذا پیامبر اسلام (ص) فرمودند که خوابیدن ها، نفس کشیدن هنگام خوابیدن و نفس کشیدن هایمان، همگی عبادت هستند.

***

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بندرگز از سه واحد تولیدی بهین شیر تندرستی، فولاد معراج البرز گلستان و صنایع ذوب و نورد گلستان مستقر در شهرک صنعتی بندرگز بازدید کرد.

ساوری در گفت و گو با مدیران عامل این واحدها گفت: با توجه به اهمیت ثبت آمار تولید واحدهای صنعتی در سامانه و این که واحدهای شما از واحدهای تولیدی مهم شهرستان است تقاضا داریم آمار تولید واحد به طور ماهانه به اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ارسال شود. 

وی افزود: در اجرای سیاست های سازمانی مبنی بر حمایت از تولید و واحدهای صنعتی بر خود وظیفه می دانیم تا علاوه بر بازدید حضوری از این واحدها در صدد رفع مشکلات آن ها برآییم تا صنعتگران شهرستان دغدغه ای جز تولید نداشته باشند. 

***

با حضور معاون بهداشتی وزارت بهداشت و رئیس دانشگاه، گزارش تیم های ارزیاب از نحوه ارائه خدمات بهداشتی، دانشگاه های علوم پزشکی گلستان و بابل مورد ارزیابی و پایش قرار گرفت. 

دکتر علی اکبر سیاری در این جلسه گفت: تیم های زبده ما در محیط های ارائه خدمات بهداشتی درمانی حضور یافته و نحوه ارائه خدمات و چگونگی اجرای برنامه های ستاد در آن مراکز را مورد بررسی قرار می دهند و سپس در دفتر رؤسای دانشگاه موارد را تجزیه و تحلیل می کنیم. 

وی با بیان این که سیستم بهداشتی در حال تحول است گفت: یکی از اهداف دولت تدبیر و امید افزایش دسترسی مردم به خدمات با کیفیت بهداشتی است و همه ما باید در این خصوص تلاش مضاعف داشته باشیم. 

معاون بهداشتی وزارت بهداشت افزود: ما در روستاها از لحاظ بهداشتی پوشش کاملی داریم و نیازمند این هستیم این سیستم را به شهرها تعمیم دهیم. 

سیاری اضافه کرد: در سال گذشته با کمبود پزشک مواجه بودیم که با جذب 1800 پزشک و 400 ماما، تهیه 2400 خودرو و با بهبود استاندارد و ساخت دو هزار خانه بهداشت و افزودن 426 قلم دارو تا حدودی زیادی مشکلات مرتفع شده است. 

وی بخش عمده ای از عوامل مرگ و میر را بیماری های غیرواگیر دانست و ریشه اصلی آن کم تحرکی، مصرف دخانیات و رژیم غذایی ناسالم عنوان کرد. 

در ابتدای جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان پایش و ارزیابی این چنینی در بهبود وضعیت بهداشتی را بسیار اثربخش و مثمرثمر دانست و با اعلام این که بهداشت و پیشگیری در اولویت برنامه های دانشگاه قرار دارد گفت: ما باید در بحث بیماری های غیرواگیر جواب روشنتری به مردم بدهیم. 

دکتر ریاحی افزود: دانشگاه علوم پزشکی گلستان حتی خارج از بودجه بهداشتی در بسیاری از موارد از پروژه های بهداشتی حمایت کرده است. 

وی تصریح کرد: دانشگاه بر اساس شناسنامه و نقشه راه حرکت می کند و در این نقشه بهداشت و پیشگیری در اولویت قرار دارد. 

وی همچنین نسبت به آسیب شناسی طرح پزشک خانواده، استفاده از ظرفیت های مختلف برای پاسخگویی به نیازهای مردم، اصلاح نظام ارجاع و افزایش بهره وری تأکید کرد. 

***

به منظور بهره گیری از توان تخصصی، علمی، آموزشی و پژوهشی در امر توسعه علمی و تحقیقاتی تفاهم نامه­ همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان به امضاء رسید. 

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان استفاده از توانایی های علمی و توسعه همکاری های آموزشی و تحقیقاتی و فناوری در جهت استمرار ارتباط را از اهداف این تفاهم نامه نام برشمرد. 

علی اکبر اسفندیاری برگزاری سمینار و کارگاه ها، انجام بازدیدهای علمی، زمینه سازی جهت بهره­مندی متقابل از امکانات آموزشی و پژوهشی در زمینه های کارهای تحقیقاتی مشترک و کارآموزی را از دیگر محورهای سند این همکاری نام برد. 

***

معاون فنی معاونت بهداشت وزارت بهداشت و درمان، طی بازدید از مرکز بهداشت استان گلستان بر استفاده و دسترسی به اطلاعات صحیح سلامت با توجه به نظام سطح بندی خدمات تأکید کرد و آن را از مهمترین ابزار مدیریت سلامت برشمرد. 

دکتر کوشا پنل اطلاعات سلامت گلستان را مورد بررسی و تحلیل قرار داد و اقدامات حوزه بهداشت استان را در جهت رفع مشکلات سلامت جویا شد. 

وی تلاش همکاران در تهیه پنل الکترونیک اطلاعات سلامت در حوزه بهداشت گلستان را که نگاهی تحلیلی به روند شاخص های سلامت در استان دارد مورد تقدیر قرار داد. /ایرنا



 

ارسال نظر

آخرین اخبار