تخصیص سوخت ناوگان جاده ای از اول تیر ماه، طرح نظارتی استاندارد بر اقلام پرمصرف ماه رمضان، عناوین هفته صرفه جویی در مصرف آب، نمایشگاه فرهنگی هنری جشن رمضان، پاکسازی رودخانه قاضی محله کردکوی، بررسی آسیب ها و مزایای شبکه های مجازی برای نوجوانان و تشکیل کمیته ساختار و فناوری های مدیریتی در اداره کل

نگاهی به اخبار گوناگون از اقصی نقاط استان گلستان

به گزارش گلستان 24، در اجرای مرحله اول طرح تخصیص سوخت گازوئیل ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای از اردیبهشت سال جاری، مرحله دوم طرح تخصیص سوخت بر اساس پیمایش از اول تیر ماه امسال همزمان با سراسر کشور در استان گلستان نیز اجرا می شود.

عضو کمیته اطلاع رسانی کارگروه نظارت بر اجرای طرح گفت: از اول تیر ماه سهمیه سوخت فقط به دو صورت سهمیه ماهانه پایه و سهمیه بر اساس اسناد حمل و نقل (پیمایش) به ناوگان حمل و نقل جاده ای باری، مسافری و بین المللی اختصاص می یابد.

عبدالحمید قوچاقی افزود: در سهمیه ماهانه همانند روش گذشته مقداری سوخت در کارت سوخت رانندگان به صورت ماهانه برای خودروهای کم فعالیت برون شهری شارژ می شود و در بخش سهمیه بر اساس پیمایش، تخصیص بر اساس اطلاعات کارکرد ناوگان از طریق ثبت بارنامه و صورت وضعیت و CMR تعیین می شود.

وی اطلاعات مورد نیاز برای سهمیه سوخت بر حسب پیمایش را ثبت دقیق مبدأ - مقصد، پلاک خودرو و شماره تلفن رانندگان در سامانه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای عنوان و تصریح کرد: با توجه به این که در مرحله نخست این طرح در اردیبهشت سال جاری اطلاعات مورد نیاز شرکت های حمل و نقل باری، مسافری و بین المللی و همچنین رانندگان جمع آوری شد ضروری است که رانندگان و شرکت هایی که تاکنون اطلاعات خود را به روزرسانی نکرده اند در اسرع وقت نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند.

کارشناس حمل و نقل اداره کل حمل و نقل و پایانه های گلستان اظهار کرد: رانندگان برون شهری می توانند با ارسال شماره کارت هوشمند خود به سامانه پیامکی 60401411 و شماره گیری از طریق # 141 * 6040 * و یا از طریق مراجعه به سایت www.rmto.ir و همچنین مراکز صدور کارت هوشمند اطلاعات مربوط به میزان پیمایش خود را دریافت کنند.

***

اداره کل استاندارد گلستان با هدف نظارت بر اقلام پرمصرف در ماه مبارک رمضان، طرح نظارتی ویژه ای را در سطح استان آغاز کرده است.

در اجرای این طرح که توسط کارشناسان استاندارد و شرکت های بازرسی صورت می گیرد بازرسان با مراجعه به مراکز عرضه اقلامی نظیر روغن سرخ کردنی، روغن خوراکی مصرف خانوار، انواع زعفران (پودر و رنگ زعفران)، کشک مایع، شیر پاستوریزه، پنیر تازه و شکر را مورد بازرسی ویژه قرار داده و در صورت مشاهده عرضه این محصولات بدون نشان استاندارد، نسبت به توقیف آن ها و معرفی متخلفان به مراجع قضایی اقدام می کنند.

***

در آستانه فصل تابستان و با شروع فصل گرما، صرفه جویی در مصرف آب اهمیت مضاعف پیدا می کند که بر این اساس اول تا هفتم تیر ماه به عنوان هفته صرفه جویی در مصرف آب تعیین شده است.

در همین راستا فعالیت های فرهنگی به منظور جلب توجه همگانی به اهمیت صیانت از این عنصر حیات بخش گسترش یافته و شرکت های آب و فاضلاب شهری استان گلستان برنامه های متنوعی در سراسر استان اجرا خواهند کرد.

عناوین روزهای این هفته در راستای شعار سال 94 بوده و به این شرح می باشد:

دوشنبه اول تیر: آب، رسانه، مدیریت مصرف (شرب، کشاورزی، صنعت)

سه شنبه دوم تیر: آب، خانواده، همدلی و همزبانی دولت و ملت

چهارشنبه سوم تیر: آب، اقتصاد و توسعه پایدار

پنجشنبه چهارم تیر: آب، محیط زیست و سلامت همگانی

جمعه پنجم تیر: آب و آموزه های دینی

شنبه ششم تیر: آب، مدیریت و چالش های منابع آب زیرزمینی

و یکشنبه هفتم تیر: آب، قانون و حقوق شهروندی



***

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان این که نمایشگاه فرهنگی، هنری ماه رمضان از هفتم تا 13 تیر برگزار می شود، گفت: ساعت بازدید این نمایشگاه از 6بعد از ظهر تا 12 شب در تالار فخرالدین اسعد گرگانی خواهد بود.

قدرت دائمی افزود: غرفه هنرهای تجسمی با موضوع قرآن و محصولات فرهنگی از جمله غرفه های این نمایشگاه است که با مشارکت دستگاه های فرهنگی استان به نمایش عموم گذاشته می شود.

وی سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، سازمان فرهنگی و ورزشی، کانون مساجد، ادارات کل میراث فرهنگی، حج و زیارت و اوقاف و امور خیریه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و... را به عنوان دستگاه های حاضر در برگزاری نمایشگاه فرهنگی و هنری اعلام کرد.

وی گفت: اکران فیلم های کوتاه و بلند، قرائت زنده قرآن کریم، پخش زنده برنامه های تلویزیونی از دیگر برنامه های متنوع این نمایشگاه به شمار می رود.



***

برای نخستین بار با حضور شهردار و کارگران شهرداری کردکوی قسمتی از رودخانه 'قاضی محله' نظیف و پاکسازی شد.

بسطامی شهردار کردکوی با اشاره به این که طرح طی سه مرحله اجرا می شود گفت: برای زیباسازی و بهبود وضعیت بهداشت در حاشیه این رودخانه فاز اول به طول 270 متر انجام شد و در مراحل بعدی نسبت به لایروبی و ساماندهی و زیباسازی آن اقدام خواهد شد.

قاضی محله کردکوی از رودخانه های دائمی است که از ارتفاعات البرز سرچشمه می گیرد و آب آن در فصل تابستان به مصرف کشاورزی و زمستان ها به دریا می ریزد.


***

در نشست بحث آزاد در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز آق قلا، آسیب ها و مزایای استفاده از شبکه های مجازی برای نوجوانان بررسی شد.

در روزگاری که جامعه مجازی و شبکه های اجتماعی یکی از ارکان ارتباط افراد با یکدیگر شده است، نوجوانان نیز این صفحات را برای ارتباط سریع تر با اطرافیان خود انتخاب کرده اند.

بر همین اساس مرکز فرهنگی هنری آق قلا، جهت شناسایی آسیب ها و مزایای استفاده از شبکه های مجازی از زبان نوجوانان و برنامه ریزی و جهت دهی مفید در مسیر استفاده درست از این شبکه ها، نشستی با حضور 30 نفر از اعضای نوجوان به همراه اولیا و همچنین کارشناسان مهمانان حفاظت اطلاعات سپاه و امور بانوان فرمانداری شهرستان آق قلا برگزار کرد.

در این نشست، خانواده ها مطالبی را که باعث نگرانی خیال خود از جمله ساعت ها وقت صرف کردن نوجوانان امروز خود به پای این شبکه ها و غافل شدن از روابط اجتماعی و عاطفی شده بود را مطرح کرده و به گفت و گو نشستند.

***

اولین نشست کمیته ساختار و فناوری های مدیریتی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با هدف اجرای برنامه های اول، سوم و پنجم نقشه راه اصلاح نظام اداری و موضوعات مرتبط با آن برگزار شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در این جلسه ضمن اشاره به شرح وظایف کمیته ساختار و فناوری های مدیریتی گفت: با توجه به مصوبه شورای عالی اداری کشور و بخشنامه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور مبنی بر ساماندهی کمیته های تخصصی مرتبط با مسایل مدیریتی و اداری، این اداره کل با تشکیل این کمیته سعی بر آن دارد بر اساس نقشه اصلاح نظام اداری گام بردارد.

امراله عباسی افزود: مهندسی نقش و ساختار دولت و ارائه خدمات عمومی در فضای رقابتی و همچنین فناوری های مدیریتی از برنامه های اول، سوم و پنجم نقشه راه اصلاح نظام اداری است.

وی تأکید کرد: تهیه برنامه جامع اصلاح نظام اداری دستگاه، طراحی مدل مدیریتی نوین برای اداره و ارائه خدمات دستگاه، شناسایی واحدها، وظایف، فعالیت ها و واحدهای قابل واگذاری، تهیه برنامه عملیاتی واگذاری تصدی ها، تعیین وظایف و اختیارات قابل واگذاری به سطوح شهرستانی، تعیین استانداردهای کیفی خدمات دستگاه، تعیین قیمت تمام شده خدمات و فعالیت ها، طراحی نظام مدیریت عملکرد خدمات، طراحی و راهبری استقرار مدل های مدیریتی پشتیبان و استانداردسازی تجهیزات، ساختمان ها و فضاهای اداری از جمله وظایف این کمیته است.

***

نماینده ولی فقیه در استان گلستان در برنامه سومین سحرگاه ماه مبارک رمضان، ذکر صلوات را یکی از اعمال مهم این ماه بیان کرد و گفت: این ذکر، گره گشای بسیاری از مشکلات است.

آیت اله سیدکاظم نورمفیدی افزود: صلوات به معنای عرض ارادت به پیامبر گرامی اسلام (ص) و دست بیعت به ایشان است.

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: طبق فرمایش نبی مکرم اسلام (ص) کسی که زیاد صلوات بفرستد، نامه اعمالش سنگین و عیش رضایتبخش نصیبش می شود.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری، استغفار را یکی دیگر از اعمال توصیه شده در این ماه ذکر و اظهار کرد: انسان در گرو اعمال خود قرار دارد، گناه، آتش است و آتش هم انسان را به سمت جهنم سوق می دهد، لذا باید با استغفار به درگاه الهی، خود را از قید گناه رها کنیم. 

آیت اله نورمفیدی ادامه داد: بار گناه، خیلی سنگین است و کمر انسان را خم می کند، در این دنیا متوجه سنگینی این بار نمی شویم، وقتی که پرده ها در قیامت کنار می روند و چشمانمان باز می شوند سنگینی این بار را احساس می کنیم.

امام جمعه گرگان با بیان این که طبق فرمایش پیامبر گرامی اسلام (ص) بهترین اعمال در ماه مبارک رمضان پرهیز از گناه است، افزود: نبی مکرم اسلام (ص) فرمودند با سجده های طولانی، سنگینی بار گناه را از دوش خود بردارید.

آیت اله نورمفیدی بر پرهیز از آزار و اذیت دیگران به ویژه در ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: کسی که شر خود را از دیگران بردارد روز قیامت پروردگار هم به او غضب نخواهد کرد.

ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار