حجت‌الاسلام ناصر رفیعی:

خطیب برجسته کشورمان با بیان اینکه مسئولان امروز باید نامه های امیرالمومنین علی(ع) را نصب العین خود قرار دهند، گفت: مسئولان اختلاف سلیقه ها را در جلسات خصوصی حل کنند و آن را به سطح جامعه نکشانند.

جوانان مشکل ازدواج دارند ولی فقط دعواهای سیاسی دولتمردان را می‌شنوند

به گزارش گلستان 24، این خطیب برجسته کشوری با اشاره به این روایت که مردم به امرای خود شباهت دارند، گفت: مسئولان نظام جمهوری اسلامی با مسئولان سایر کشورها تفاوت هایی دارند؛ در کشورهای دیگر مسئولان تنها مدیر سیاسی کشور خود هستند اما در جمهوری اسلامی یک مدیر سیاسی شاخصه دینی نیز دارد و لذا باید بیشتر مراقب گفتار خود باشد.

جوانان مشکل ازدواج

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: امروز مردم به رئیس جمهور به عنوان یک روحانی و عالم دینی نیز می نگرند؛ رئیس قوه قضائیه علاوه بر جایگاهی  که در قوه قضائیه دارد از دیدگاه مردم یک مجتهد است و رئیس مجلس را مردم یک شخصیت علمی و دینی می بینند.

رفیعی اظهار داشت: مسئولان ارشد نظام صبغه دینی دارند و قال الباقر(ع) و قال الصادق(ع) می‌گویند؛ مردم توقع دارند در رده های بالا و حتی استانداران و فرمانداران مسئولان عامل به گفتارشان باشند.

این خطیب برجسته کشوری با بیان اینکه در جامعه امروز ما مسئولان همان وضعیتی را دارند که مسئولان حکومت امیرالمومنین(ع) داشتند، گفت: امام علی(ع) عثمان بن حنیف را مورد سرزنش قرار می دهد که در میهمانی ثروتمندانی شرکت کرده که در آن مجلس فقیری وجود نداشته است.

وی اضافه کرد: امام (ع) کمیل را توبیخ می کنند که در حفظ شهر از دست نیروهای دشمن کوتاهی کرده و شخصی به نام منظربن جاروت را که 400 هزار درهم اختلاس کرده بود، از مسئولیت عزل کردند و یا فرد دیگری را از کرسی قضاوت عزل می کنند زیرا از دید امام علی(ع) در نگاهش عدالت نداشت.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: مسئولانی که امیرالمومنین (ع) منصوب کردند، معصوم نبودند تا امروز بگوییم آنها مسئولان حکومت علوی بودند و هیچ اشتباهی نداشتند.

این خطیب برجسته کشوری با بیان اینکه مسئولان امروز باید نامه های امیرالمومنین علی(ع) را نصب العین خود قرار دهند، گفت: مسئولان اختلاف سلیقه ها را در جلسات خصوصی حل کنند و آن را به سطح جامعه نکشانند.

وی افزود: در زمان امام علی(ع) نیز برخی مسئولان اختلاس کردند یا برخی افراد شراب نوشیدند؛ امام (ع) در برابر عمل خلاف آنها سکوت نکردند و حد الهی را جاری و با قاطعیت مقابله کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: برجسته کردن و رسانه ای کردن برخی مسائل به صلاح کشور نیست؛ اگر مشکلی وجود داشته باشد، قوه قضائیه با قاطعیت باید برخورد کند، اما اینکه این مسائل را به کوچه و خیابان بکشانیم، اشتباه است.

وی در این رابطه گفت: برخی جوانان مشکل ازدواج دارند و وقتی دعواهای سیاسی و یا برخی اختلاس ها را می شنوند، همه مشکلات خود را به اختلاس و این گونه مسائل ارتباط می دهند و یا فردی که مالیات خود را نمی دهد، توجیهش نیز این است که اگر مالیات بپردازد، در نهایت افرادی مالیات او و دیگر افراد را به جیب خود می زنند.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان گفت: نباید کاری کنیم که باورها و اعتقادات مردم سست شود؛ معتقدم همانگونه که در امور دینی تقیه لازم است در امور سیاسی نیز باید گاهی تقیه کرد و مسئولان به جای ایجاد تنش نسبت به یکدیگر و کشاندن این تنش به سطح جامعه به حل مشکلات بیندیشند.

ارسال نظر

  • ناشناس
    0

    کو گوش شنوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

آخرین اخبار