بسیاری از جوانان تن ندادن به زندگی مشترک را هزینه های مراسم شروع زندگی و مشکلات اقتصادی عنوان می کنند در این شرایط شاید کم پیدا شوند جوانانی که حاضر شوند بدون تشریفات امروزی ازدواج کنند.

«زوج لرستانی با ماهانه 40 هزار تومان زندگی خود را آغاز کردند»

به گزارش گلستان 24، در سال های اخیر سن ازدواج بالا رفته که دلایل مختلفی در این امر نقش دارد که بسیاری از جوانان تن ندادن به  زندگی مشترک را هزینه های مراسم شروع زندگی و مشکلات اقتصادی عنوان می کنند.

 

در این شرایط که شاید کم پیدا شوند جوانانی که حاضر شوند بدون تشریفات امروزی ازدواج کنند، زوج لرستانی در حالی که داماد هنوز خدمت سربازی خود را سپری می کند زندگی مشترک خود را شروع نمودند که با  جواد یاراحمدی داماد گزارش ما به گفت و گو نشستیم که خواندن داستان زندگی این زوج خالی از لطف نیست.

 

 

در حال حاضر مشغول به چه کاری هستید؟

 

در حال حاضر روزهای پایانی خدمت سربازی خود را سپری می کنم.

 

 

قبل از خدمت سربازی چه کارهایی انجام داده‌اید؟

 

بنده از حدود ۵ سال به صورت جدی به کارهای فرهنگی مشغول هستم و حتی در دوران خدمت سربازی هم کار فرهنگی انجام می دادم در حال حاضر هم دبیر پنجمین جشنواره مردمی عمار در لرستان هستم.

 

آیا شاغل هستید؟

 

خیر بنده شاغل نیستم.

 

پس چرا ازدواج کردید؟

مگر هرکس شاغل است باید ازدواج کند. اتفاقا شروع زندگی مشترک و ازدواج خودش برکت است و به زندگی انسان برکت می دهد و خداوند خود این وعده را داده است.

 

مدرک تحصیلی شما چیست؟

 

کارشناسی محیط زیست از دانشگاه ملایر دارم.

 

 

در مورد ازدواج خود توضیح دهید؟

 

در ابتدای دوران سربازی بعد از اتمام دوره آموزشی و پیش از اعزام با خانواده در مورد ازدواج صحبت کرده بودم و خواسته بودم که گزینه ای برای ازدواج برای من پیدا کنند و به آنها گفتم که مسائل اقتصادی برایم اهمیتی ندارد.

 

وقتی این مسئله را با خانواده مطرح کردم با مخالفت ها و مقاومت‌هایی از طرف والدین مواجه شدم که پس از صحبت های فراوان توانستم آنها را متقاعد کنم.

 

 

DSC01056

مراسم عروسی

 

دلیل مخالفت آنها چه بود؟

 

خانواده معتقد بودند که باید تحصیلم را ادامه دهم و پس از یافتن یک  شغل مناسب سراغ ازدواج بروم اما من با توجه به اعتقادی که به ازدواج ساده و به موقع داشتم علاقه داشتم این کار را انجام دهم بنابراین با آرامش و استفاده از شوخی و خنده با والدین صحبت کرده و بدون ایجاد هیچ گونه تشنج خواسته هایم رو در این قالب‌ها مطرح کردم و با ذکر مثال‌های فراوان و مطالب زیادی توانستم آنها را متقاعد کنم و اهمیت این موضوع را به آنها منتقل کنم از آن به بعد خود خانواده به شدت پیگیر شدند و گزینه هایی را به من معرفی کردند.

 

 

آیا اولین گزینه ای که به شما معرفی شد به ازدواج انجامید؟

 

خیر ، چند مورد به بنده توسط خانواده معرفی شد که پس از این که به خواستگاری رفتیم و شرایط را می گفتیم گاهی اوقات از طرف من و گاهی از طرف آنها مخالفت می شد و به توافق نمی رسیدیم و در نهایت با همسرم به توافق رسیدیم و خانواده ایشان هم آسان گرفتند.

وقتی شرایط خود را به همسرم گفتم ایشان هم قبول کردند و با آسان ترین شیوه ممکن و بدون هیچ گونه تشریفات امروزی مراسم ازدواج خود را برگزار کردیم.

 

آیا خانواده همسر با این که بیکار هستید مخالفت نکردند؟

 

خیر پدر خانمم می گفت که شما اگر از پشتکار و سلامت کافی برخوردار باشید می توانید شغل مناسب هم پیدا کنید.

 

 

DSC_0161

 

مراسم ازدواج‌‌تان چگونه شکل گرفت؟

 

ما مراسم جشن عقد و عروسی خاصی به شکلی که در حال حاضر رایج است نداشتیم و در روز ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام صادق (ع) جشنی بسیار ساده با شرکت دوستان و فامیل برگزار کردیم و با صرف شیرینی و میوه از آنها پذیرایی کردیم و اتفاقا مراسم ما بیشتر به مدیحه سرایی در وصف اهل بیت (ع) بود و در محیطی بسیار صمیمانه انجام شد.

 

 

بنده دوستی دارم که به توصیه پدرش در سن پایین و بدون داشتن هیچ کدام از شرایط که برخی جوانان عنوان می کنند با یکی از اقوام خود ازدواج کرد و الان بعد از گذشت حدود ۲ سال از زندگی خود بسیار راضی است و دلیل اصلی وی ازدواج توصیه پدرش بود، پس پدران و بزرگترهای ما نیز باید شرایط ازدواج را فراهم کنند و با دلایل نه چندان مهم مانع ازدواج جوانان نشوند.

 

 

برای بعد از ازدواج چه برنامه ای دارید؟

 

برای بعد از ازدواج با همسرم تصمیم گرفته‌ایم کارهای فرهنگی داوطلبانه انجام دهیم که از جمله این اقدمات ایجاد دفتر ازدواج آسان خانگی است که در همین مدت هم با لطف و خواست خدا مسبب ازدواج چند جوان شدیم.

 

یکی دیگر از برنامه هایمان این است که اگر خدا بخواهد هر چه زودتر صاحب فرزند شویم و علاقه داریم حداقل ۵ فرزند داشته باشیم.

 

DSC01050

مراسم عروسی

 

به نظر شما دلیل بالا رفتن سن ازدواج درجوانان چیست؟

 

این مسئله دلایل فراوانی دارد که یکی از آنها توقعات بالایی‌ست که در اثر ورود ماهواره به خانه‌ها و وضعیت بد عفاف و حجاب در سطح جامعه پدید آمده است.

 

یکی دیگر از این عوامل توقعات بالاست به نظر بنده هر چیزی که ازدواج را در این زمانه به تاخیر بیاندازد از جانب شیطان است حال می خواهد مدرک گرایی یا انتظارات بیهوده دیگر مثل پول و امثال آن باشد.

 

 

در حال حاضر در بین جوانان ما، بیشتر مشکلات فرهنگی موجب بالارفتن سن ازدواج شده نه مشکلات اقتصادی و توقعات بالای جوانان باعث شده که موضوع ازدواج به موضوعی بسیار سخت در جامعه تبدیل شده است. جالب است که برخی از پسران ما مدام از وضعیت بد اقتصادی شکایت می کنند و آن را علت عدم ازدواج خود عنوان می کنند اما می بینیم که همین افراد در مسائل کم اهمیت‌تری  مانند مدل تلفن همراه ، خودرو و لباس اسراف می کنند و پول‌های زیادی هزینه می کنند.

 

به عنوان مثال خود بنده دوستانی دارم که در بانک یا در دانشگاه شاغل هستند و از لحاظ مالی هم مشکلی ندارند ولی علیرغم این که سنشان بالا رفته به علت توقعات زیادی که دارند هنوز ازدواج نکرده‌اند.

 

انتهای پیام/عمارنامه

ارسال نظر

آخرین اخبار