رئیس کل دادگستری گلستان گفت؛ با پیگیری دادگستری گلستان حدنگاری ( کاداستر ) یک میلیون و 100هزار هکتار از اراضی ملی استان انجام شد .

حدنگاری بیش از یک میلیون هکتار از اراضی ملی گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان گفت؛ با پیگیری دادگستری گلستان حدنگاری ( کاداستر ) یک میلیون و 100هزار هکتار از اراضی ملی استان انجام شد .

به گزارش گلستان 24، هادی هاشمیان این خبر را در جلسه مشترک دادگستری و منابع طبیعی استان اعلام کرد و گفت :  سند نداشتن اراضی ملی  علت عمده دست اندازی به این اراضی بود و برای رفع این مشکل ، کمیته مشترکی با محوریت دادستانی ، منابع طبیعی و اداره ثبت اسناد استان تشکیل شد تا حدنگاری و سنددار کردن اراضی ملی استان را به صورت ویژه و در اولویت دنبال کند که خوشبختانه از پارشل با همت این کمیته حدنگاری یک میلیون و 100 هزار هکتار از یک میلیون و 275 هزار هکتار اراضی ملی استان انجام شد و مابقی اراضی هم که مشکلات حقوقی دارد در دست پیگیری است .

رئیس کل دادگستری در ادامه سخنان خود از حمایت تمام قد دستگاه قضایی در این جلسه گفت و افزود: شعب ویژه رسیدگی به پرونده های منابع طبیعی را تقویت کرده ایم و در شهرستان هایی هم که شعبه ویژه نداریم پرونده های منابع طبیعی با اولویت رسیدگی می شوند .

هاشمیان افزود: دفاع ضعیف ، نبود مستندات قوی و اعتراض نکردن به موقع به نظرهای کارشناسی، کار در محاکم برای دفاع از منابع طبیعی را سخت می کند و نیازمند بهتر عمل کردن منابع طبیع طبیعی در این زمینه است.

هادی هاشمیان افزود: در موضوع جنگل ها  افکار عمومی حساس شده اما هنوز مراتع مغفول مانده و این بستر تجاوز خاموش به این اراضی را فراهم می کند.

هاشمیان گفت: باید با استفاده از ظرفیت سمن ها افکار عمومی را نسبت به مراتع حساس کنیم .

رئیس کل دادگستری گلستان از سمن ها خواست: با استفاده از ظرفیت های قانون در مواردی که دستگاه های متولی در امور حفظ منابع ملی ساکتند طرح دعوی کنند.

دادستان عمومی و انقلاب استان هم در این جلشه ز تشکیل سه پرونده جدید برای یکی از مسئولان سابق منابع طبیعی استان خبر داد و گفت:  این پرونده ها با موضوع قاچاق چوب است.

دادستان سیدحسینی افزود: امروز  قاچاق چوب در استان به یک معضل تبدیل شده و به نظر می رسد  متاسفانه نظارت ها هم در این بخش کافی نیست .

دادستان مرکز استان در ادامه این جلسه خواستار تعیین تکلیف اراضی بلاصاحب به ویژه در حاشیه جنگل های استان شد .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار