گفتگویی کوتاه با نویسنده کتاب زندگی نامه شهید شیبانی

گفتگویی کوتاه با نویسنده کتاب زندگی نامه شهید شیبانی

سرکار خانم مطهره چوبینه جهان سلام ، لطفا در مورد کتاب زندگی نامه شهید شیبانی توضیحاتی را بیان بفرمائید ؟

بسم الله الرحمن الرحیم ، خدا را شاکرم که توفیقی نصیبم کرد تا بتوانم در راه شهدا قدمی بردارم همیشه دوست داشتم عمل کنم به این عبارت که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

کتاب های دفاع مقدس از جمله کتاب های تاثیرگذار در زمینه فرهنگی است و کتاب زندگی نامه و خاطرات شهدا که برگرفته از واقعیت های زندگی انسان هایی است که قهرمان های واقعی دنیای ما هستند؛از بهترین منابع تربیتی و انسان سازی است.تاثیر گذاری این کتاب ها را بر روی قشر نوجوان و جوانان زمانی که در حلقه های صالحین بسیج فعالیت می کردم مشاهده کردم.

چطور شد که به فکر نوشتن کتاب برای شهید افتادید و چه کسانی به شما در نوشتن این کتاب کمک کردند؟

خاطرات شهید شیبانی که از زبان خانواده نقل می شد به لحاظ کیفی وکمی ظرفیت تبدیل شدن به کتاب را داشت ، نوشتن این کتاب از تابستان ۹۷ شروع شد و از طریق مصاحبه با خانواده و دوستان و همکاران به جمع آوری خاطرات پرداختم و بعد از دسته بندی عناوین نوشتن متن کتاب آغاز شد و در حین کار از راهنمایی استاد گرامی آقای نسایی مدیر انجمن نویسندگان هوران استفاده کردم.

تحریر کتاب از چه زمانی آغاز شد ، چقدر طول کشید و آیا قبلا هم تجربه نویسندگی کتاب را داشته اید ؟

زمستان ۹۸، نوشتن کتاب به پایان رسید و تقریبا نزدیک به یک سال کتاب در نوبت چاپ بود تا اینکه در چهارمین سالگرد شهید،کتاب به چاپ رسید. نوشتن کتاب” انتظاری فراتر از هجده “که خاطرات وزندگی نامه شهید شیبانی است اولین تجربه من در نویسندگی است.

آیا به فکر نوشتن نسخه دوم یا ادامه زندگی شهید هستید یا این نسخه تنها نسخه از کتاب خواهد بود؟

اگر از کتاب استقبال صورت بگیره و خاطرات جدید از دوستان و همکاران شهید به دستمان برسد نسخه دوم نیز گردآوری میشود

حرف آخر ؟

از خانواده شهید شیبانی تشکر می کنم که اعتماد کردند و این فرصت را به من دادند تا خاطرات فرزندشان را به رشته تحریر در بیاورم .از همسر شهید شیبانی که با صبوری از دلتنگی و انتظارش سخن گفت سپاس گذارم و از همه ی دوستان و همکاران شهید شیبانی که زحمت کشیدن و این کتاب را به گوهر خاطراتشان مزین کردند تشکر می کنم. امیدوارم به لطف الهی همه ما از رهروان شهدا باشیم .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار