موتورسواران امان را بریده اند

جوانان شهر کردکوی استعداد فراوانی در انجام حرکات نمایشی با موتور دارند، اما هیچ وقت استفاده درستی از این توانایی ها نشده است.

گلایه شهروندان کردکویی از صدای هنجارشکن موتور سواران/مقصر کیست؟

به گزارش گلستان 24، موتورسیکلت وسیله‌ای است که علیرغم در دنیای مدرن برای مردم دردسرهای زیادی به وجود آورده است.

به گفته کارشناسان در کشور این وسیله نقلیه در ۴۰ تا ۴۵ درصد از تصادفات نقش کلیدی دارد ولی شاید این درصد در شهرستان کردکوی به بیش از 60 درصد برسد.

بیشترین تصادفات منجر به مرگ موتورسواران در فصل تابستان و به ترتیب در ماه های شهریور، مرداد و تیر و کمترین آن مربوط به فصل زمستان بوده است.

سازمان پزشکی قانونی کشور در گزارشی اعلام کرد: سه چهارم کشته‌های موتورسیکلت زیر 40 سال سن دارند.

ضربه به سر و شکستگی‌های متعدد علت بیش از 80 درصد مرگ‌های موتورسیکلت سواران است بر اساس بررسی‌های واحد آمار سازمان پزشکی قانونی کشور بخش قابل توجهی از تلفات حوادث رانندگی در هر سال، مربوط به موتورسیکلت سواران است به نحوی که مطابق آمارهای موجود در فاصله سال‌های 1385 تا 1389، 30 هزار و 901 نفر موتورسیکلت سوار در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این رقم 25.7 درصد از کل قربانیان حوادث رانندگی را در برمی‌گیرد و این رقم بعد از قربانیان تصادفات خودروهای سواری که 34.6 درصد تلفات را شامل می شود، دومین جایگاه را به خود اختصاص داده است.

عمده‌ترین علت مرگ موتورسیکلت سواران، ضربه به سر براساس این گزارش، برخورد با وسایل نقلیه دیگر با رقم 83.1 درصد، عمده‌ترین علت تصادفات منجر به فوت موتورسیکلت‌ها است و بیشترین علت مرگ موتورسواران، ضربه به سر با 61.2 درصد و پس از آن شکستگی‌های متعدد با 19.7 درصد گزارش شده است.

اما…..

بنابراین گزارش این روزها مردم شهر کردکوی و روستاهای آن از جولان موتورسواران و مزاحمت های آنان به ویژه در شب ها کلافه شده اند. ساعت 11 تا 12 شب ناگهان صدای ناهنجار موتوری که منبع اگزو را برداشته تمام فضای محله را می گیرید.

آیا راه قانونی در برخورد با این ناهنجارهای اجتماعی وجود ندارد؟

با شروع فصل تابستان و تعطیلی مدارس، با توجه خنکی هوا در روزهای گرم شهرو روستاهای کردکوی، سر و کله موتور سواران در سطح این شهرو روستا بیشتر پیدا شده و تردد موتورسواران متخلف در معابر اصلی و فرعی شهرو روستا امان مردم را بریده است .

ساعاتی از شبانه روز عده ای موتورسوار متخلف در کوچه ها، خیابانها و گذرگاههای عمومی شهر و روستاها به گشت زنی می پردازند و با تولید صدای ناهنجار و ایجاد آلودگی صوتی باعث رنجش و مزاحمت برای خانواده ها ، کودکان ، بیماران و افراد کهنسال می شوند که اغلب فاقد گواهینامه رانندگی با موتور سیکلت ،بیمه ، کلاه ایمنی و … هستند.

بعضی ها غیر قانونی و بدون پلاک و یا با پلاک مخدوش در خیابانها و کوچه ها پرسه می زنند بارها از سوی ماموران انتظامی و پلیس راهور ناجا مورد تعقیب و گریز قرار گرفته و وسیله آنها توقیف شده است اما همچنان مشاهده می شوند.

66666666666

پلیس با موتور سوارانی که در شهر بی انضباطی می‌کنند قاطعانه برخورد کند

خانم حسینی، یکی از شهروندان کردکوی نیز در گفتگو با خبرنگار ما خواستار برخورد قاطع پلیس با برهم زنندگان آرامش جامعه و موتورسواران متخلف شد و تصریح کرد: پلیس با باطل کردن گواهینامه، گرفتن اجازه حق رانندگی با این وسیله تا چندین سال و یا مادام العمر و توقیف وسیله نقلیه جلوی این دسته از افراد با اقتدار بایستد.

حسینی افزود: از انجام حرکات نمایشی ما می ترسیم و صدای ناهنجار موتورها توسط موتورسواران در خیابان ها و بلوارهای شهرآسایش و آرامش نداریم.

قاسم ساورسفلی، یکی دیگری از شهروندان کردکوی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: حرکات نمایشی و سرعت غیرمجاز موتورسیکلت‌ها در شهر و روستاهای کردکوی امری عادی شده است، مسئولان به ویژه پلیس برای رفع این مشکل اقدام خاصی انجام دهند.

ساورسفلی افزود: برخی مواقع موتورسکیلت‌ها در ساعت 11 تا 12 شب در خیابان‌ها و بلوارها مسابقه می‌گذارند. آسایش ما را گرفته اند.

امسال مردم شهرستان کردکوی بیشتر از سال های گذشته شاهد حرکت های نمایشی، همچون تک چرخ زدن، ورود به پیاده روها، حرکت در جهت های مخالف مسیر، وصل کردن ابزار های صوتی و ایجاد عمدی صداهای ناهنجار و مهم تر از همه عدم استفاده از کلاه ایمنی هستند.

برداشتن منبع اگزوز موتورسیکلت و تولید صدای ناهنجار و آلودگی صوتی، بوق های نامتعارف، نور خیره کننده در شب را نیز در بین موتور سوران به یک اپیدمی تبدیل شده و موتوری نیست که خود را به این ابزار های نابهنجار مجهز نکرده باشد.

این در حالی است که هشدار های رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان کردکوی در خصوص برخورد با موتور سوران متخلف به ویژه فاقد کلاه ایمنی نیز کارساز نشده است.

رفتارهای مخاطره‌آمیز موتورسواران در شهرستان کردکوی، موجب ناامنی رفت و آمد در خیابان‌ها برای شهروندان شده است.

برخوردهای سلبی و توقیف تاثیری در کاهش تخلفات موتورسواران کردکوی نداشته و دردی از این بلوارها و خیابان‌ها دوا نمی‌کند، اما برخورد قاطع،‌ خواسته مردم این شهر از پلیس است.

???????????????????????????????

دوستان گرامی فکر می کنید مشکل کار کجاست و چه راهکاری برای حل این معضل اجتماعی پیشنهاد می کنید؟

آیا به نظر شما نیروی انتظامی برخورد شدیدتری با این موتور سوارها داشته باشد؟

آیا والدین هیچگونه مسئولیتی در قبال این معضل بزرگ اجتماعی ندارند؟

روحانیون و بزرگان هر محله چه نقشی می توانند در جهت کمتر شدن این معضل داشته باشند؟

آیا معلمین در مدارس نقش حساس تربیتی خود را در این خصوص انجام داده اند؟

آیا باطل کردن گواهینامه، گرفتن اجازه حق رانندگی با این وسیله تا چندین سال و یا مادام العمر و توقیف وسیله نقلیه جلوی این دسته از افراد با اقتدار توسط پلیس راهکار خوبی است؟

آیا قانونی برای برخورد با این موتورسواران که موجب سلب آسایش مردم شهر و رستا می شوند وجود ندارد؟

و….

منتظر نظرات سازنده شما هستیم؛ مطمئن باشید نظرات سازنده شماها به مسئولین انعکاس داده خواهد شد.

انتهای پیام/رادکانا

ارسال نظر

آخرین اخبار