با همکاری موزه ملی ایران صورت گرفت؛

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از افتتاح نمایشگاه مشترک شاهکارهای زرین‌فام شهر باستانی گرگان (جرجان) به‌عنوان اولین نمایشگاه تخصصی موزه‌ای در این استان در راستای گرامیداشت روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث‌فرهنگی با همکاری موزه ملی ایران و با حضور مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد.

اولین نمایشگاه تخصصی موزه‌ای در سطح استان گلستان در موزه باستان‌شناسی گرگان

به گزارش گلستان 24، احمد تجری شامگاه دوشنبه سوم خردادماه با اعلام این خبر گفت: نخستین نمایشگاه تخصصی موزه‌ای استان گلستان با عنوان نمایشگاه مشترک شاهکارهای زرین‌فام شهر باستانی گرگان (جرجان) با همکاری موزه ملی ایران و با حضور محمدرضا کارگر مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افتتاح شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان خاطرنشان کرد: این اداره‌کل برای ارتقا بخشیدن به نخستین نمایشگاه موزه‌ای استان تصمیم گرفت که نمایشگاه مشترکی را با همکاری موزه ملی ایران برگزار کند که مجوز انتقال امانی اشیا فرهنگی تاریخی از اداره‌کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث‌فرهنگی اخذ و اشیا به‌منظور برگزاری نمایشگاه مشترک شاهکارهای زرین‌فام شهر باستانی گرگان (جرجان) به این نمایشگاه منتقل شد.

او بیان کرد: برای راه‌اندازی این نمایشگاه موقت اعتباری بالغ‌بر 4 میلیارد و 500 میلیون ریال در دو سال گذشته هزینه شده است.

تجری یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه از امروز سوم خردادماه 1400 به مدت یک ماه از ساعت 9 الی 19 به موزه باستان‌شناسی گرگان واقع در خیابان شهدا چهارراه امامزاده عبدالله شهر گرگان مراجعه کنند.

در حاشیه آیین افتتاح اولین نمایشگاه تخصصی موزه‌ای در سطح استان گلستان در موزه باستان‌شناسی گرگان مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مصاحبه با صداوسیمای مرکز گلستان گفت: موزه‌ها علاوه بر آگاهی بخشی به آحاد جامعه و توسعه فرهنگی، زمینه‌ساز توسعه گردشگری خواهند شد  و یکی از جاذبه‌های گردشگری هستند.

محمدرضا کارگر با اشاره به این‌که موزه باستان‌شناسی گرگان سال‌ها پیش طراحی‌شده و امروز نمی‌تواند بیانگر عمق تاریخی، تنوع تاریخی و قدمت استان گلستان باشد، خاطرنشان کرد: در برنامه‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دیده‌شده تا موزه استانی شایسته تاریخ و قدمت استان گلستان ایجاد شود.

او بیان کرد: موزه بزرگ گلستان در گنبدکاووس که در نوع خود منحصربه‌فرد است، با محتوایی خوب و مناسب که مختص استان گلستان است در حال اجراست و با تزریق اعتبارات اجرای آن تسریع شده است.

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: اداره‌کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی از ایجاد موزه‌های خصوصی در استان‌ها استقبال می‌کند چراکه معتقد است مردم باید میراث خود را حفظ و پاسداری کنند و بخش خصوصی نسبت به بخش دولتی موفقیت بیشتری خواهد داشت.

او اضافه کرد: هر فرد حقیقی یا حقوقی که دارای مجموعه‌ای ارزشمند و علاقه‌مند به ایجاد مجموعه‌داری و موزه هست می‌تواند از کمک‌های بلاعوض و حمایت‌های اداره‌کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی بهره‌مند شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار