معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری گلستان:

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری گلستان این خبر را اعلام کرد و گفت:برگزاری دادگاه های الکترونیک در همه پرونده ها از اول تیرماه امسال آغاز شده است و از امروز دادگاه های تجدیدنظر هم به جرگه دادگاه های الکترونیک استان پیوستند.

برگزاری نخستین جلسه دادرسی الکترونیک در دادگاه تجدیدنظر گلستان

به گزارش خبرنگار گلستان24، حجت الاسلام سیدمحسن رسولی اظهار کرد: امروز جلسه رسیدگی دادگاه آنلاین با حضور تصویری طرفین پرونده در شعبه 10 دادگاه تجدیدنظر استان به ریاست قاضی سالمی برگزار شد.

رسولی افزود:موضوع این پرونده دعوای ملکی بود و هر دو طرف پرونده که یکی ساکن گنبدکاووس و دیگری ساکن شهرستان ساری بود،با ارتباط تصویری در جلسه رسیدگی دادگاه شرکت کردند.

وی ادامه داد: کسانی که در محاکم استان پرونده دارند و می خواهند غیرحضوری در دادگاه شرکت کنند می توانند درخواست خود را به قاضی پرونده اعلام کنند تا شرایط برای شرکت غیرحضوری آنان فراهم شود.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری گلستان گفت:تا پیش از این، دادرسی الکترونیک یعنی حضور تصویری از طریق اینترنت در دادگاه ، فقط در پرونده هایی که یک طرف آن در زندان بود انجام می شد اما یکماهیست که بستر برای برگزاری دادگاه آنلاین برای همه پرونده ها فراهم شده است.

رسولی با بیان این که که تاکنون حدود 200 نفر برای شرکت غیرحضوری در دادگاه درخواست داده اند گفت:کاستن از رفت و آمد به دادگستریها ،جلوگیری از خروج غیرضروری مردم از خانه در شرایط کرونا و صرفه جویی در هزینه مردم به ویژه کسانی که محل زندگی و دادگاه آنان متفاوت است از مزایای برگزاری دادرسی الکترونیک است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار