مدیرکل هواشناسی گلستان:

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: با کاهش بارندگی تیر ماه همچنان خشکسالی شدید در نیمه شرقی و خشکسالی متوسط در نیمه غربی استان ادامه دارد.

ادامه خشکسالی شدید در نیمه شرقی استان گلستان

به گزارش خبرنگار گلستان 24، نوربخش داداشی اظهار کرد: میانگین بارش تیر استان ۱۶.۹میلیمتر بوده است که این مقدار نشان می‌دهد ۵درصد در مقایسه با متوسط این ماه کاهش بارش رخ داده و بیشترین میزان بارش در ایستگاه‌های سینوپتیک استان در مراوه تپه به میزان ۷۶.۶میلیمتر و کمترین مقدار بارش به میزان ۲میلیمتر در ایستگاه اینچه برون اتفاق افتاده است که این مقدار به سبب بارش‌های نقطه‌ای در استان بوده و با وجود کاهش ۵درصدی بارش در مقایسه با میانگین این ماه همچنان خشکسالی شدید در نیمه شرقی و خشکسالی متوسط در نیمه غربی استان ادامه دارد.

وی در ادامه به وضعیت دمایی استان اشاره کرد و گفت: در تیرماه میانگین دمای ایستگاه‌های سینوپتیک استان ۳۱درجه سانتیگراد بوده است به طوریکه ۲.۲درجه در مقایسه با متوسط تیر ماه افزایش داشت.

داداشی افزود: افزود: وقوع دمای حداکثر ۵۰.۲درجه سانتیگراد در گنبدکاوس ۱۴تیر رکورد وقوع دمای حداکثر در استان را شکست و در این روز گنبد کاوس گرمترین شهر کشور بود و حداقل دمای رخ داده در تیر ماه به میزان ۱۹.۸ درجه سانتیگراد در کلاله به ثبت رسیده است.

وی گفت: در تیر امسال میانگین ساعات آفتابی ایستگاه‌های سینوپتیک استان ۲۸۷ساعت و میانگین تبخیر ایستگاه‌های سینوپتیک استان ۲۷۶میلیمتر بوده است.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار