مدیر پیشگیری از بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان:

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت گلستان از تزریق ۳۰۵ هزار و ۲۶۹ دوز واکسن کرونا در استان خبرداد و گفت: از این تعداد ۴۶ هزار و ۷۰۹ دوز در مرحله دوم بوده است.

۴۶ هزار گلستانی دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند

به گزارش گلستان 24، علی باقری با اعلام این خبر اظهارکرد: روند واکسیناسیون در گلستان شتاب گرفته و تاکنون ۳۰۵ هزار و ۲۶۹ دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت گلستان افزود: از این تعداد ۲۵۸ هزار و ۵۶۰ دوز در نوبت اول بوده و ۴۶ هزار و ۷۰۹ گلستانی هم دوز دوم کرونا را دریافت کرده اند.

طبق گفته وی ۲۸ هزار و ۳۴۸ دوز از واکسن های تزریق شده در استان از نوع کووایران برکت بوده است.

باقری بیان کرد: در حال حاضر متولدین ۱۳۴۷ و قبل از آن امکان دریافت واکسن داشته و در شرق استان تمهیداتی فراهم شده که افراد ۵۰ ساله هم واکسن دریافت کنند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت گلستان اضافه کرد: افرادی که واجد شرایط دریافت واکسن هستند بعد از تشکیل پرونده الکترونیک سلامت می‌توانند به مراکز واکسیناسیون در سطح استان مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: بزودی سامانه برای ثبت نام سنین پایین تر هم باز خواهد شد.

باقری با اشاره به واکسیناسیون گروه های در معرض خطر گفت: هم اکنون زنان شیرده و خانم های باردار هم به این لیست اضافه شده و از این هفته واکسیناسیون آنها آغاز می شود.

عبدالرضا فاضل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم از بستری هزار و ۹۲۶ بیمار در مراکز درمانی استان خبرداد و گفت: از این تعداد ۲۱۹ نفر در آی سی یو تحت مراقبت بوده و ۹۲ نفر هم به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

وی از مردم خواست برای کاهش شیوع کرونا در استان دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار