رئیس علوم پزشکی گلستان خبر داد؛

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: پیش‌بینی می‌شود در صورت تامین به موقع واکسن در ۹۰ روز آینده کل جمعیت واجد شرایط گلستان حداقل یک دوز واکسن را دریافت کرده باشند.

کم رغبتی به واکسن در ۵ شهر/ واکسینه همه گلستان تا ۳ ماه آینده

به گزارش گلستان 24، عبدالرضا فاضل شامگاه شنبه در گفتگوی خبری اظهار کرد: سن دریافت واکسن از ۵۰ سال به بالا بود و در شهرستان‌هایی که از آن استقبال نشد سن را کاهش داده و به ۴۷ سال رساندیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: تاکنون ۳۵۳ هزار و ۴۸۵ دوز واکسن در گلستان تزریق شده که از این تعداد ۵۰ هزار دوز در مرحله دوم بوده است.

وی بیان کرد: میانگین کشوری دریافت واکسن ۲۲ درصد و در گلستان ۲۷ درصد است و ما از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

فاضل اضافه کرد: در شهرستان‌های گمیشان، آق قلا، بندرترکمن، مراوه‌تپه و کلاله استقبال کمتری از واکسن شده لذا از هفته گذشته شرایط سنی را معتدل‌تر کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: شهرستان‌های بندرگز با ۴۳ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال، گرگان ۳۴ درصد و کردکوی با ۳۵ درصد بهترین وضعیت دریافت واکسن را در استان دارند.

وی گفت: در هفته جاری محموله خوبی از واکسن وارد گلستان خواهد شد و اگر ورودی خوب باشد تزریق روزانه هم به ۲۰ هزار دوز می‌رسد که این امر می‌تواند پیشگیری برای پیک بعدی کرونا باشد.

به گفته فاضل پیش‌بینی می‌شود در صورت تأمین به موقع واکسن در ۹۰ روز آینده کل جمعیت استان حداقل یک دوز واکسن را دریافت کرده باشند.

فاضل در خصوص اقلام دارویی هم عنوان کرد: فاویپیراویر از پوشش بیمه سلامت خارج شده و آزاد است ولی رمدسیویر همچنان تحت پوشش بیمه است.

 

ارسال نظر

  • رضا قره سوفلو
    0

    سلام. می فرمایند که تا سه ماه آینده کل استان را واکسینه می کنند ، اولا کدام واکسن. واکسن خارجی پر از عارضه یا واکسن ایرانی. دوم اینکه از این اعداد و ارقام زیاد شنیده ام و این آقایون عرضه ی این کار را ندارند. و سوم اینکه واکسیناسیون باید اختیاری باشد و اجباری در واکسینه شدن مردم نباشد. چرا این افراد معلوم الحال بایستی برای مردم استان نسخه تجویز کنند و واکیسناسیون را اجباری کنند.

آخرین اخبار