رئیس انجمن ویروس شناسی ایران:

رئیس انجمن ویروس شناسی ایران گفت: با شیوع سویه دلتا، باید ۸۳درصد از جمعیت کشور ایمن شوند تا امکان ایمنی جمعی فراهم شود.

برای ایمنی جمعی، ایمنی ۸۳درصد از جمعیت ضروری است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، علیجان تبرائی شب گذشته در گفتگوی ویژه خبر ی در گرگان اظهار کرد: موج جدید، منحصر به کشور ما نیست و کشور‌های زیادی اکنون درگیر آن هستند.

وی افزود: این موج، حاصل سه عامل است. اول، خود ویروس و تغییرات آن که بر اثر گردش‌های مختلف، قدرت انتقال و تکثیر بیشتری یافته است. دوم، عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و سوم، بحث‌های مدیریتی است.

وی ادامه داد: با این روند و با توجه به نزدیک شدن به پاییز که فصل بیماری‌های تنفسی است، باید منتظر اتفاقات و بحران‌های جدی تری هم باشیم.

رئیس انجمن ویروس شناسی ایران گفت: رعایت استاندارد شیوه نامه‌ها و قرنطینه‌ها و ضرب العجل در توسعه واکسیناسیون کمک می‌کند که بتوان برای بلندمدت برنامه ریزی کرد.

دکتر تبرائی خاطرنشان کرد: با شیوع سویه دلتا، باید ۸۳درصد از جمعیت کشور (حدود ۶۰میلیون نفر) با واکسیناسیون یا ابتلا، ایمن شوند تا امکان ایمنی جمعی فراهم شود.

وی افزود: روند فعلی واکسیناسیون رو به رشد است، اما ایده آل نیست و با این روند، تا پایان امسال هم به ایمنی نخواهیم رسید و لذا باید تدابیری دیده شود تا واردات و تولید افزایش یابد تا بتوانیم آخر پاییز یا اوایل زمستان به نقطه مطلوب برسیم.

کوچکترین علامت سرماخوردگی، زنگ خطر ابتلا به کرونا است

رئیس انجمن ویروس شناسی ایران گفت: کوچکترین علامت سرماخوردگی، زنگ خطر ابتلا به کرونا است و باید جدی گرفته و با مراکز بهداشتی تماس گرفته شود.

تبرائی با بیان اینکه اکنون سن بستری‌ها پایین آمده، افزود: وقتی نیاز به خدمات جدی درمانی است که مشکلات تنفسی داریم و گرنه نیاز دارویی خاصی نیست.

وی با اشاره به رایگان و بیمه بودن همه تست‌ها در شبکه بهداشتی کشور، تاکید کرد: وقتی تست کرونای یک نفر از خانواده مثبت است، مطمئن باشند که بقیه هم آلوده هستند. باید سبک زندگیمان را باتوجه به این شرایط تغییر دهیم.

رئیس انجمن ویروس شناسی ایران در ادامه به سویه جدید لامبدا که در برخی کشور‌ها مشاهده شده است اشاره کرد و گفت: این سویه در برابر واکسیناسیون، مقاوم است.

دکتر تبرائی به مردم توصیه کرد: به شایعات فضای مجازی مبنی بر مصرف نکردن ویتامین‌ها و نزدن بی حسی‌ها پس از واکسن زدن و امثال آن توجه نکنند.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار