نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس می گوید کابینه ای که معرفی شده در آن هم چهره های توانمندی وجود دارد که در حوزه های قبلی تجربیات موفق داشتند و همچنین در آن چهره های جوان نیز حضور دارند.

کابینه دولت سیزدهم توانمند و جوان/ نه تایید طالبان و نه جنگ

به گزارش گلستان 24، غلامرضا منتظری اظهار کرد: جلسات تخصصی با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان و وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برگزار شد و همچنین به صورت مشترک با کمیسیون صنعت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری به صورت تخصصی نشستی را برگزار کردیم.

وی افزود: کمیسیون فرهنگی با سایر کمیسیون ها با وزارتخانه های بیشتری در ارتباط است و و لذا چهار وزیر پیشنهادی به صورت تخصصی با کمیسیون فرهنگی نشست هایی را برگزار کرد.

منتظری گفت: هر یک از این چهار وزیر پیشنهادی در کمیسیون حضور پیدا کردند و در این جلسات ابتدا سوالات و ابهامات خود را مطرح کردند و بعد از پرسش های نمایندگان فرصتی برای پاسخگویی به وزیران پیشنهادی ارائه می شد و در نهایت کمیسیون فرهنگی مجلس برای هر یک از این وزرا باید یک گزارش 10 دقیقه ای در صحن مجلس تهیه کند.

وی ادامه داد: امسال تمام وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در کمیسیون مرتبط و غیر مرتبط حضور پیدا کردند البته نشست با وزرای مرتبط و غیر مرتبط از نظر میزان وقت جلسات تفاوتی داشت و وزیرهای پیشنهادی مرتبط با کمیسیون ها دو ساعت برای پاسخگویی به کمیسیون تخصصی فرصت داشتند اما وزرای غیرمرتبط تنها یک ساعت برای پاسخگویی به کمیسیون ها وقت داده شد.

منتظری افزود: کابینه ای که معرفی شده در آن هم چهره های توانمندی وجود دارد که در حوزه های قبلی تجربیات موفق داشتند و همچنین در آن چهره های جوان نیز حضور دارند.

وی اظهار کرد:  گام دوم انقلاب اسلامی به جوانان تکیه کرده است و جوانانی که توانمندی فکری و دانایی و توانایی آنها مشهود باشد می توانند در بسیاری از مسائل گره گشا باشند.

منتظری افزود: در برخی از وزاری پیشنهادی مجلس موضع دارد و انتظار داشتند که برخی از وزرا قوی تر انتخاب می شدند و این حق رئیس جمهور است که وزیر مربوطه را معرفی کند و حق مجلس هم این است که این وزرا را بررسی کنند و یا به آنها رای اعتماد ندهند.

وی بیان کرد: مجلس با وجود اینکه یک ارادت ویژه ای به رئیس جمهور دارد ولی براساس وظایف قانونی خود عمل می کند و اگر می خواهیم رای اعتماد بدهیم و فردی بار سنگین مسئولیت را به دوش بکشد باید برای ما مسجل شود که وی توانمندی این مسئولیت را دارد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار