دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: برای واکسیناسیون مردم عزیز کشور، جمعیت هلال احمر با استفاده از ظرفیت بین‌المللی خود بیش از ۸۰ درصد واکسیناسیون را تهیه و خریداری کرده است.

بیش از ۸۰درصد واکسن کشور توسط هلال احمر خریداری شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان24،محمدحسن قوسیان‌مقدم در افتتاح پایگاه امداد و نجات بین شهری «ایمر» گنبدکاووس اظهار کرد: جمعیت هلال احمر یک‌ نهاد غیردولتی بوده که بر توانمندی اعضای خود که همانا همه آحاد مردم جامعه بوده استوار  است.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر در امدادرسانی و نجات انسان‌ها دو اصل بی‌غرضی و بی‌طرفی را رعایت کرده و برای ارائه خدمت به همه انسان‌ها وارد میدان می‌شود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در زمان شیوع بیماری کرونا وظیفه این جمعیت سنگین‌تر شده و خدمات متنوعی را به مردم ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۸۰ درصد واکسیناسیون مورد نیاز کشور، بیش از ۲۰ میلیون دُز بااستفاده از ظرفیت بین‌المللی جمعیت هلال احمر تهیه و خریداری شده و این تامین تا زمان جوابگوی تولیدات داخلی ادامه دارد.

قوسیان مقدم گفت: همچنین امسال ۱۱ بیمارستان صحرایی در امر درمان و واکسیناسیون در کشور برپا شده است.

وی بیان کرد: در کشور ۵۶۰ پایگاه امداد و نجات فعال بوده که برخی از این پایگاه‌ها بیش از ۱۰ تا ۱۵ سال عمر دارند.

دبیر کل جمعیت هلال احمر درباره تجهیز پایگاه امداد و نجات بین شهری «ایمر» به ست خودرو نجات ابراز کرد: ظرفیت جمعیت هلال احمر برای تجهیز پایگاه‌ها به ست خودرو محدود بوده و با توجه به هزینه بیش از میلیاردی آن تجهیز پایگاه‌ها به این ست در توان جمعیت نیست و این کار باید در بازده زمانی انجام شود.

وی گفت: در هیات دولت تحویل ۹۰۰ خودروی امدادی تصویب شده تا از خارج تامین شود و قرار است ظرف مدت دو سال این ‌کار صورت گیرد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار