مدیرکل بیمه سلامت گلستان:

مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت: از تاریح 31 شهریور به بعد تمدید دفترچه بیمه شدگان تحت پوشش به صورت متمرکز انجام نخواهد شد.

تمدید دفترچه ها به صورت متمرکز انجام نخواهد شد

به  گزارش خبرنگار گلستان 24، مهرداد کمانگری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام این خبر اظهار کرد: بیمه شدگانی که به صورت رایگاه تحت پوشش بیمه  هستند از تاریح 31 شهریور ماه بعد باید به مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری به نام سامانه شهروندی بیمه سلامت و دفاتر پیشخوان طرف قرارداد نسبت به تمدید اعتبار دفاتر بیمه خود اقدام کنند و دیگر دفترچه های آنان به صورت متمرکز تمدید  نخواهد شد.

وی افزود: قبل از شیوع کرونا مصوب شده بود تا افرادی که تحت بیمه هستند از طریق آزمون نوع دهک خانوار آن ها مشخص شود تا بر اساس استطاعت مالی بیمه آنها  تمدید  و صادر شود که این طرح فعلا  تا زمان فروکش کردن کرونا و اجرائی شدن آن مسکوت مانده است و بیمه شدگان  همانند گذشته از بیمه رایگان بهره مند هستند.

کمانگری ادامه داد: با توجه به اینکه تمامی بیمه شدگان دو صندوق بیمه سلامت و روستایی باید  نزد پزشک خانواده پرونده داشته باشند تا دسترسی آنان به خدمات دریافتی درمانی راحت تر باشد لذا در حال حاضر تعداد  ۱۰۱ هزار عضو صندوق بیمه همگانی سلامت در  گلستان با اجرای طرح آزمایشی کشوری از ابتدای تیر سال جاری صاحب پزشک خانواده شهری شده اند.

وی افزود: برای پوشش این شمار افراد در طرح پزشک خانواده شهری با ۱۰۷ پزشک در شهرستاهای استان قرارداد بسته شده است و  هر پزشک در اجرای طرح فوق بین یک هزار تا ۷۰۰ بیمه شده را پوشش می دهد و ماهانه موظف است ۱۵ درصد از جمعیت زیر پوشش را ویزیت اولیه کرده،  فشار خون و دیابت افراد را بیماری یابی و کنترل کند.

کمانگری با اشاره به این که  برای پایان پایش ۴۱ هزار عضو صندوق بیمه همگانی سلامت باقی مانده برای پوشش در طرح پزشک خانواده شهری با جدیت پیگیری می شود، گفت: این طرح از ۲۰ روز گذشته با بهره گیری از ۲۰ نفر کارشناس ستاد و ادارات تابعه بیمه سلامت در استان، آغاز شده است و دلیل آن مشخص نبودن آدرس و یا مشخصات فردی بساری از آنان بوده است.

 مدیر کل بیمه سلامت گلستان در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه گلستان در بخش نسخه نویسی الکترونیک رتبه 5 کشوری را دارد، گفت: در بخش دولتی که نسخه به صورت سرپایی نوشته شده 68/4 درصد و در بخش خصوصی این رقم  76/8 درصد است که نشان دهنده پیشرو بودن گلستان در این زمینه است.

وی تاکید کرد: تا آذر امسال پوشش نسخه نویسی و نسخه پیچی بخش دولتی دانشگاهی در این استان با رفع موانع شناسایی در بیمارستان ها ، افزایش یافته و ارایه خدمات برای بیماران در این بخش بهتر خواهد شد.

کمانگری تعداد بیمه شدگان بیمه سلامت استان را یک میلیون و ۶۶۳ هزار و 937 نفر اعلام کرد و افزود: عمده ترین آنها در صندوق روستائیان با ۸۳۶ هزار و ۵۷۵ نفر هستند.

وی گفت: همچنین 142 هزار و ۳۶۴ نفر در صندوق بیمه همگانی، ۱۱۹ هزار و ۲۱۵ نفر در صندوق کارکنان دولت، ۵۹ هزار و ۸۶۷ نفر در صندوق سایر اقشار و 5 هزار و 916 نفر در صندوق ایرانیان بیمه شده اند.

مدیر کل بیمه سلامت گلستان در رابطه با پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد با این نهاد خدماتی ، بیان کرد: امسال ۸۷ میلیارد ریال از طلب مراکر درمانی بخش خصوصی تا خرداد و بخش دولتی دانشگاهی برای ماه های فروردین و اردیبهشت به صورت علی الحساب(پیش پرداخت) توسط این اداره کل تسویه شده است.

به گفته وی از این مبلغ، ۷۰ میلیارد ریال آن به بخش خصوصی از جمله داروخانه ، آزمایشگاه و پاراکلینیک اختصاص دارد.


کمانگری در پایان اظهار کرد: بیمه شدگان به افراد سودجوئی که با آنها تماس میگیرند و به آنان وعده کارت درمان در ازای پرداخت پول وعده میدهند، اعتماد نکنند چرا که ارائه خدمات برای تمدید دفترچه ها رایگان است .

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار