کمانگری گفت: اداره کل بیمه سلامت در حوزه بیماران خاص ۵ گروه از بیماران خاص را تحت پوشش خود قرار داده و هرگونه خدمات مربوط به بیماران را به شکل رایگان انجام می دهد.

۵ گروه بیماران خاص به شکل رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ «مهرداد کمانگری» امروز(چهارشنبه 11 دی) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: اداره کل بیمه سلامت در حوزه بیماران خاص 5 گروه بیماران ام اس، دیالیزی، کلیوی، هموفیلی و تالاسمی را به شکل رایگان تحت پوشش درمان بیمه سلامت قرار داده است و هرگونه خدمات مربوط به بیماری این افراد به شکل رایگان انجام می شود.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان گلستان ادامه داد: در خصوص بیماران صعب العلاج هزینه دارویی از فرانشیز صفر درصد تا فرانشیز 20 درصد برای این افراد در نظر گرفته شده و 100 تا 80 درصد هزینه های دارویی این افراد را بیمه سلامت پرداخت می کند.

کمانگری افزود: رادیوتراپی و شیمی درمانی بیماران صعب العلاج در مراکز دولتی به شکل رایگان انجام می شود و اگر این دسته از بیماران بخواهند از مراکز خصوصی استفاده کنند مابه التفاوت را باید خود این بیماران بپردازند.

وی گفت: از دو سال گذشته اجرای الکترونیک بیمار در سطح یک با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در استان گلستان آغاز شده است.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان گلستان خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح تیم سلامت 436 قلم داروی مصوب، 52 قلم آزمایش و مداخلات آموزشی در نظر گرفته شده است.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار