با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا

آموزش دروس کارگاهی و عملی هنرستانهای کار و دانش و فنی و حرفه ای کشور در سال تحصیلی جدید حضوری خواهد بود.

آموزش دروس کارگاهی هنرستانها در سال تحصیلی جدید حضوری می شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان 24، مصطفی آذرکیش، مدیر کل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش وزارت آموزش و پرورش امروز در بازدید از هنرستان‌های آزادشهر با اعلام این خبر افزود: با دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا و سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش برای آموزش دروس کارگاهی و عملی بهه روش حضوری در سال تحصیلی جدید برنامه ریزی کردیم.

وی  با اشاره به نوسازی هنرستان‌های کشور در سال‌های اخیر افزود: در سال تحصیلی گذشته بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات برای هنرستان‌ها هزینه شد و امسال نیز بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان برای این کار مصوب شده است که تخصیص بخشی از آن توسط سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده است.

وی در ادامه به کمبود نیروی انسانی در هنرستان‌ها اشاره کرد و گفت: بهره گیری از همکاران بازنشسته، جذب نبرو در دانشگاه شهید رجایی در قالب متعهدین خدمت از راهکار‌های جبران کمبود نیروی انسانی در هنرستان‌های کشور است.

وی افزود: خوشبختانه امسال حدود ۷۵۰۰ نفر در قالب استاد کار و هنرآموز وارد هنرستان‌های ما می‌شوند و پیش بینی می‌شود سال آینده نیز بیش از ۷۱۰۰ نفر دیگر جذب شوند.

وی ادامه داد: با توجه به توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش متناسب با برنامه ششم توسعه، یکی از روش‌های حل مشکل کمبود نیرو؛ توسعه برون سپاری آموزش‌های مهارتی و مشارکت بنگاه‌های اقتصادی در زمینه مهارت آموزی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار