معاون تبلیغات اسلامی گلستان:

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان و امام جمعه موقت سرخنکلاته گفت: ایجاد و بسترسازی جهاد تبیینی و تبلیغی یک تکلیف همگانی است.

ایجاد و بسترسازی جهاد تبیینی و تبلیغی یک تکلیف همگانی است

به گزارش گلستان 24، حجت الاسلام رضا دیلمی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه سرخنکلاته اظهار کرد: تقوا و خودسازی در تعالی انسان و اجتماع نقش موثری دارد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان و امام جمعه موقت سرخنکلاته در ادامه به سخنان حکیمانه و راهبردی رهبر معظم انقلاب در روز اربعین با محوریت جهاد تبیینی اشاره کرد و افزود: بدون تبیین و تعمق بخشی و قرائت صحیح دین، هیچ اندیشه و تفکر متقنی، به باور عمومی تبدیل نخواهد شد و حضرت زینب (س)، پرچمدار تبیین عاشورایی و بسط مولفه‌های قیام سیدالشهدا است.

دیلمی بیان کرد: علاوه بر فرهیختگان و کنشگران اجتماعی، ایجاد و بسترسازی جهاد تبیینی و تبلیغی، امیدآفرینی و تقویت اراده‌ها در کارزار تمدنی، یک تکلیف همگانی است.

امام جمعه موقت شهر سرخنکلاته، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام رحلت نبی مکرم اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، به بیان نقش جریان تحریف و نفوذ در ایجاد شک و مانع برای عینیت یابی گفتمان امامت و ولایت در سطح لایه‌های جامع پرداخت و گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات حضرات معصومین (ع) در قالب انسان ۲۵۰ ساله، روشنگری و رفع همین ابهام و مقابله با جریان تحریف بود و ما در دوران امام حسن علیه السلام این موضوع را به وضوح مشاهده می‌کنیم.

دیلمی سپس به نقش نگاه راهبردی امام رضا (ع) در ایران اشاره کرد و افزود: ایجاد پایتخت مهم تمدن ساز محبین پیامبر و حضرات معصومین (ع) و بسط فرهنگ و گفتمان اسلام به ویژه در مناظرات علمی و هجرت و حضور میدانی امامزادگان و نوادگان پیامبر اعظم (ص) از برکات بی بدیل استقرار وجود نازنین آن امام همام در کشور عزیزمان است.

وی در پایان ضمن بیان سیره شخصیتی سالک توحیدی حضرت علامه حسن زاده آملی، فقدان ایشان را بسیار تلخ دانست کرد و افزود: این سالک توحیدی و انقلابی حقیقتاً از سرمایه‌های کم نظیر و بزرگ علمی و فقهی اسلام و انقلاب بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار