مدیر کل راه و شهرسازی گلستان:

سرپرستان خانوار تا پایان مهر برای ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی خود در سامانه ملی املاک و اسکان مهلت دارند.

مهلت ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی تمدید شد

به گزارش خبرنگارپایگاه خبری گلستان24 ، محبوبی، مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: سرپرستان خانوار تا پایان مهر مهلت دارند مشخصات ملک خود را در سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانی http://amlak.mrud.ir ثبت و یا درصورت نیاز ویرایش کنند.

وی افزود: اگر اطلاعات ملکی و سکونتی در سامانه ملی املاک و اسکان ثبت نشود کد یکتا به سرپرستان خانوار تعلق نمی‌گیرد و امکان دریافت خدمات بانکی و سایر خدمات را نخواهند داشت.

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: براساس قانون تمام معاملات مسکن باید در سامانه ملی املاک و اسکان ثبت شود و کد رهگیری دریافت کنند.

وی افزود: با تکمیل اطلاعات سکونتی و ملکی سرپرستان خانوار استان، نیاز واقعی برای خرید، اجاره، مسکن شهری و مسکن روستایی در استان شناسایی و برنامه‌ریزی بر اساس نیاز واقعی انجام می‌شود.

محبوبی افزود: سامانه ملی املاک و اسکان به عنوان ابزاری برای شناسایی خانه‌های خالی و اخذ مالیات از آن‌ها شناخته می‌شود و مالکان در استان اطمینان داشته باشند که فقط خالی بودن خانه سبب خواهد شد تا مالیات از آن واحد‌ها گرفته شود.

وی گفت: واحد‌های خالی در استان که برای اجاره و یا ارایه به بازار خرید و فروش مسکن هدایت شده، منجر به کاهش تورم در بازار مسکن خواهد شد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار