رییس جامعه المصطفی واحد گرگان :

رییس جامعه المصطفی واحد گرگان با بیان اینکه همایش بین المللی عقلانیت وهم گرایی مسلمانان فردا در گرگان برگزار می شود، گفت: ۳۴۵ اثر به دبیرخانه اولین همایش بین‌المللی نقش عقلانیت و هم‌گرایی مسلمانان در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی که در گرگان برگزار می شود ارسال شده است.

نخستین همایش بین‌المللی نقش عقلانیت و هم‌گرایی مسلمانان در گرگان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار گلستان 24، حجت‌السلام سیدکمال حسینی امروز در نسیت خبری اظهار کرد: از مجموع مقالات ارائه شده، ۲۰۵ مقاله علمی حوزوی و دانشگاهی از گلستان ارسال شده که ۱۵۰ مقاله از طلاب و دانشجویان جامعه المصطفی واحد گرگان نگارش کرده‌اند.

وی افزود: این مقالات به چهار زبان فارسی، پشتو، انگلیسی و عربی و ۱۲ کشور از جمله سوریه، لبنان، ترکیه، هند، افغانستان و پاکستان ارسال شد.

 حسینی گفت: در کنار این مقالات، تاکنون ۳۴ پیش نشست علمی با حضور کارشناسان حوزوی و دانشگاهی برگزار شده که نشان می‌دهد شخصیت‌های علمی به موضوع همایش توجه جدی دارند.

رییس جامعه المصطفی واحد گرگان با بیان اینکه این همایش مورد توجه مراجع تقلید مختلف قرار گرفته است، اظهار کرد: فردا پیام مکتوب آیت‌الله علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید در مراسم افتتاحیه همایش قرائت خواهد شد.

حسینی ادامه داد: آیت‌الله محسن اراکی رییس اسبق مجمع تقریب و مذاهب اسلامی به صورت آفلاین، آیت‌الله اعرافی عضو فقهای شورای نگهبان و رییس حوزه‌های علمیه کشور به صورت آنلاین، آیت‌الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان به همراه رییس جامعه المصطفی العالمیه کشور از سخنرانان اصلی این مراسم هستند.

وی افزود: اگر وحدت و همگرایی بر پایه عقلانیت باشد تمدن برخاسته از این عوامل، تمدن نوینی خواهد بود.

به گفته حسینی این همایش این همایش فردا چهارشنبه با شرکت ویدئو کنفرانسی میهمانان خارجی و حضور کارشناسان داخلی در گرگان برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار