وحدت امت اسلامی شریان های ایجاد یک تمدن را به وجود می آورد اگر ما در این مسیر به درستی عمل نکنیم انشقاق جامعه اسلامی را تضعیف می کند و ناامیدی از ریشه های این انشقاق به فساد و نابرابری منتج می شود.

​وحدت شریان اصلی ایجاد تمدن اسلامی/ گام دوم انقلاب قطب نمای وحدت در برابر هجمه دشمنان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرگزاری شبستان، نور خورشید وحدت جامعه اسلامی باید بر اهداف و آرمان های انقلاب بتابد تا اندیشه های ناب اسلام از گرمای وحدت امت اسلامی بروید.

 

وحدت جامعه اسلامی باید براساس اسلام نهادینه شود و  وقتی صحبت از اسلام آمریکایی و اسلام انگلیسی در میان است باید وحدت آمریکایی و انگلیسی هم در جامعه اسلامی مد نظر قرار گیرد که این وحدت هیچگاه باعث اقتدار و بزرگی امت اسلامی نخواهد شد و لذا مهمترین ریسمان محکم و استواری که می توانیم حول آن وحدت به وجود بیاوریم قرآن کریم و دستورات الهی و همچنین سیر رسول مکرم اسلام و ائمه اطهار (علیه السلام) است.

 

*نباید از وحدت به عنوان میانه روی در شعایر اسلام استنباط شود

نباید از وحدت به عنوان میانه روی در شعایر اسلام استنباط شود و  وقتی صحبت از وحدت می کنیم باید پهنای بزرگی از جهان اسلام از مذاهب و اقوام را در نظر بگیریم و نگاه ما به مسئله وحدت جهان شمول باشد نه اینکه جزئی نگرانه خود را غرق اقدامات و برنامه هاری روزمره کنیم، اگر وحدت حول محور شعایر اسلامی و جهان شمول نباشد با تهاجم های فرهنگی روز به روز از معنویات جامعه اسلامی کاسته خواهد شد و به مرور تنها پوسته ای از اسلام در جامعه اسلامی باقی خواهد ماند.

 

وحدت امت اسلامی شریان های ایجاد یک تمدن را به وجود می آورد  اگر  ما در این مسیر به درستی عمل نکنیم انشقاق در اقتصاد، فرهنگ و برنامه های اجتماعی همگی به سود دشمنان خواهد بود و جامعه اسلامی روز به روز تضعیف می شود و ناامیدی از ریشه های این انشقاق که به فساد و نابرابری منتج می شود جامعه را فرا می گیرد.

 

 امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید علمای شیعه و سنی را به عنوان سفیران انقلاب در نظر بگیریم که در دل آفریقا موج بیداری اسلامی را به وجود بیاورند.

 

ایران اسلامی به عنوان ام القرای جهان اسلام باید در مسیر بالندگی و ایجاد تمدن نوین اسلامی گام بردارد نه آنکه برای مذاهب سنی ما  مفتی های عربستان تعیین و تکلیف کنند و یا آنکه شیعه های انگلیسی مذهبیون و  هیئت های مذهبی را تحریک و آن را در برابر حاکمیت اسلامی قرار دهند.

 

*گام دوم انقلاب قطب نمای وحدت در برابر هجمه دشمنان 

با وجود آنکه در جامعه به وحدت تاکید فراوانی می شود اما وحدت و آراستگی لازم برای رسیدن به گام دوم انقلاب اسلامی به وجود نیامده گرچه مدت کوتاهی است که مقام معظم رهبری نقشه راه انقلاب را برای جامعه ترسیم کرده است اما به عنوان قطب نمای وحدت در مسیر هجمه های دشمنان علمای دین و نخبگان جامعه باید با سرعت عمل بیشتری این مسیر را برای جامعه ترسیم کنند.

 

حجت الاسلام  «عین الله شهابی» در خصوص اهمیت وحدت در بین جامعه اسلامی می گوید:  وحدت دستورالهی ومکتوب درهمه کتب آسمانی است، فلسفه رسالت رسولان وهدف همه مصلحان و رهبران الهی ایجاد وحدت است.

 

امام جمعه آزادشهر ادامه داد: محور وحدت توحید است  و همه ما وظیفه داریم که به ریسمان الهی چنگ بزنیم و قرآن و اهل البیت محور وحدت بین امت اسلامی به شمار می رود.

 

*وحدت توطئه های دشمنان را خنثی می کند

حجت الاسلام شهابی بابیان اینکه وحدت ثمره بی شماری دارد و یکی از این موارد عزت و اقتدار است، ابراز داشت: ثبات و پایداری درجامعه و امنیت دینی از دیگر ثمره های وحدت به شمار می رود و  وحدت قوی ترین ابزارقدرت در برابرتوطئه دشمنان است و حتی توطئه دشمن راخنثی می کند.

 

وی بابیان اینکه خدشه به وحدت مسلمانان خدشه به اسلام است و  تنها کسی که از تفرقه امت اسلامی سود می برد دشمن است، افزود: در روزهای گذشته شاهد هتک حیثیت نسبت به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام در فرانسه بودیم و هتاکی به پیامبراسلام هتاکی به همه ارزش های اسلام است واهانت به همه مسلمین به شمار می رود.

 

امام جمعه آزادشهر  اهانت به پیامبراسلام  را اهانت به همه انبیاء دانست و گفت: مکرون رئیس جمهور فرانسه مزدور صهیونست است و یقینا درقبال این عمل سخیف وعده و وعیدهایی به او داده شده است.

 

*باید مراقب دسیسه های دشمنان باشیم

حجت الاسلام «محمود ترابی»، امام جمعه گنبدکاووس نیز اعتقاد دارد  اگرچه استان گلستان به واسطه هدایت‌ها و سیاست‌های بزرگان و علمای دینی به لحاظ وحدت بین اقوام و مذاهب، وضعیت بسیار خوبی دارد اما باید همواره مواظب دسیسه‌های تفرقه افکنانه دشمنان باشیم.

 

امام جمعه گنبد متذکر شد: دشمن همواره در تلاش است که به اتحاد و برادری بین شیعه و سنی ضربه وارد کند.

 

*هیچ جامعه ای با تفرقه به پیروزی نمی رسد

حجت الاسلام والمسلمین «نجفعلی قاسمی» امام جمعه کلاله نیز وحدت را مهمترین عامل رسیدن موفقیت برشمرد.

 

امام جمعه کلاله گفت:  هیچ جامعه و مردمی با تفرقه به پیروزی نمی رسد و بدانیم تفرقه از هر زبانی نقل شود؛ کلام شیطان و گوینده از لشگر شیطان محسوب می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قاسمی گفت: شیعه و سنی اهل یک خانواده هستیم و باید هر آنچه از اخوت و مهربانی است انجام دهند و همه باید تلاش کنیم تا وحدت تقویت شود.

 

ثمره وحدت قوی شدن است، قوی شدن یعنی اینکه گفتمان امتی اسلامی که وحدت دارد گفتمان قالب امت های اسلامی دیگر کشور ها شود و این موضوع علاوه بر آنکه باعث انتقال داده های انقلاب اسلامی می شود مانع از هتک حیثیت و اهانت به جامعه اسلامی و مقدسات اسلام از جمله پیامبر مکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار