سیاست انگلیسی در پوشش رسانه‌ای؛

شبکه "بی بی سی فارسی" این روزها تکاپوی خود را برای ارائه گزارش‌های جهت‌دار از محل مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 افزایش داده است.

دروغ خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی دردسرساز شد +تصویر

به گزارش گلستان 24، شبکه "بی بی سی فارسی" این روزها تکاپوی خود برای ارائه گزارش‌های جهت‌دار از محل مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 را افزایش داده است.

روز سه شنبه بود که گزارشگر این شبکه انگلیسی حاضر در وین، شرط ایران در خصوص برداشته شدن تحریم‌ها علیه کشورمان را "زیاده خواهی" عنوان کرد و سعی داشت در این گزارش ایران را مقصر شکست مذاکرات جلوه دهد. 

اما شب گذشته همین خبرنگار، در صفحه توییتر خود ضمن نقل قول سخنگوی وزارت کشور مبنی بر اینکه دولت در پی توافق احتمالی، هیچ برنامه‌ای برای برگزاری جشن ندارد، در عبارتی شیطنت آمیز نوشت: "ایران جشن های خیابانی را ممنوع اعلام کرده!"

 

 

 

 

این توییت که به زبان انگلیسی توسط کسری ناجی ارسال شده بود، واکنش کاربران این شبکه اجتماعی را برانگیخت.

بعضی از اعتراض کننده ها در جملاتی کنایه آمیز، صحبت های عجیب مدیر بخش فارسی بی بی سی را یادآور شدند که مدتی پیش گفته بود مشکل از زبان فارسی است که نمی توان واژه های درستی را در آن پیدا کرد!

 

 

 

 

 

اما آنچه در ادامه برای این خبرنگار شبکه انگلیسی دردسر دیگری درست کرد و بسیاری او را به سانسور و دروغگویی همچون رسانه مطبوعش متهم کردند، گزارش گزینشی او مبنی بر مشاجره لفظی ظریف و موگرینی بود.

خبرنگار بی بی سی فارسی با گزینش بخش دوم این اتفاق که آن را "دلجویی تیم مذاکره کننده ایرانی از خانم موگرینی" عنوان کرد، بدون هیچ اشاره ای به پاسخ محکم محمدجواد ظریف به طرف غربی مذاکرات، اذعان ظریف بر تلاش های موگرینی در گفتگوها را دلجویی ایران از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تعبیر کرد.

 

وی بدون توجه به توئیت سخنگوی مسئول سیاست خارجی اروپا مبنی بر "آشتی جویی" میان مذاکره کنندگان، با ترجمه اشتباه و عمدی سعی در پیاده سازی سیاست انگلیسی شبکه مطبوع خود می کند.

این رفتار خبرنگار بی بی سی فارسی، همچون اقدام غیرحرفه ای او در ترجمه غلط بیانیه وزرات کشور، باعث استهزاء و حمله به وی در صفحه توئیترش شد.

 

 

 

 

 

شایان ذکر است بر اساس گزارش ها، جلسه دو شب پیش وزرای خارجه ایران و 1+5 را به شدت تلخ و تند توصیف کردند و اینکه جلسه دو شب پیش وزرای خارجه جوّ خوبی نداشته و مذاکرات تا لبه پرتگاه پیش رفته است.

بر اساس گزارش ها، در جلسه ی دو شب پیش وزرا که تصاویر منتشره از آن نیز شدت جدیت بحث آنان را نشان می داد، طرف های غربی درخواست های زیاده خواهانه خود را مطرح کرده اند و سعی بر

این داشته اند که پایه های برخی از تحریم ها همچنان باقی بماند.

 

 

به گفته منابع، ظریف پس از مواجهه با درخواست های زیاده خواهانه برخی اعضای 1+5 و اظهارات تهدیدآمیز موگرینی مبنی بر ترک میز مذاکره، با تندی گفته است: هیچ وقت یک ایرانی را تهدید نکنید.

 

ظریف در این نشست در مقابل استدلال های برخی اعضای 1+5 برای باقی ماندن تحریم های تسلیحاتی و تاثیر لغو این تحریم بر منطقه، کمک های آنان به صدام حسین را در جنگ با ایران یادآور شده است.

 

لینک دانلود ویدئو

جام نیوز

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار