ترمینال رسانه‌ای آشوب مهاباد

شبکه دولتی انگلیس که در فتنه 88 در نقش هدایت آشوبگران ظاهر گردید، در سال های اخیر ماهیت خود را از پوشش رسانه ای به اتاق عملیات خرابکارانه و هدایت آشوب تغییر داده است.

مشق رسانه‌های صهیونیستی و سعودی از روی بی‌بی‌سی!

پیش از این در گزارشی مبسوط از همکاری مشترک خبری بنگاه خبرپراکنی دستگاه جاسوسی انگلیس و گروه تروریستی داعش پرده برداری گردید و مشخص شد که این شبکه رسما از پوشش رسانه ای اقدامات تروریست های مورد حمایت غرب خارج گردیده و عملا به عنوان یک اتاق جاسوسی و ترمینال عملیات خرابکارانه در اختیار گروه های آشوبگر و تروریستی مختلف جهت گسترده تر کردن و هدایت اقدامات خرابکارانه قرار گرفته است.

 

به گزارش گلستان 24، با "انتشار مشکوک" خبر درگذشت دختری در هتل تارای مهاباد در آذربایجان غربی، در حالی که مقامات قضایی این شهرستان در حال بررسی زوایای مختلف این ماجرا بودند، این مساله به سوژه ای جدید برای رسانه های معاند و گروهک‌های تجزیه طلب جهت تحریک برخی تبدیل شد که متعاقب آن به برپایی تجمع اعتراضی انجامید.

 

با گذشت دو روز از رخ دادن این حادثه، ناگهان اخبار گسترده ای از منابع نامعلوم و مشکوک منتشر گردید که هویت این فرد را "فریناز خسروانی" اعلام و در تشریح ماجرای درگذشت وی گفته شد که" وی در تلاش برای فرار از تعرض یک مامور امنیتی از طبقه چهارم هتلی در مهاباد خود را به بیرون پرتاب کرده و کشته شده است"و در معرفی منابع این خبر به "منابع غیر رسمی و محلی" اکتفا گردید!

 

 

با پخش گسترده این خبر در شبکه های اجتماعی، گروهک های تجزیه طلب بیانیه های مختلفی صادر کردند و مردم را به تجمع در مقابل این هتل دعوت کردند که البته با استقبال اندکی مواجه گردید که با گرد هم آمدن این افراد و شروع اعتراضات، مشخص گردید که این افراد به دنبال اهدافی غیر از تجمع برای پیگیری ماجرای درگذشت کارگر آن هتل هستند.

 

ماموران انتظامی این شهرستان که برای حفظ امنیت در مقابل این هتل حضور داشتند، ناگهان متوجه حمله برخی عناصر آشوبگر به سمت هتل شدند که به دنبال مقاومت ماموران انتظامی در برابر اغتشاشگران، تعدادی از این ماموران زخمی شدند و بلافاصله پرتاب سنگ و مواد آتش زا به سمت هتل تارا آغاز گردید که در این میان هتل دچار آسیب های جدی و آتش سوزی گسترده شد.

 

 

اما در این میان نقش رسانه های معاند چه بود؟

رسانه های معاند در ابتدا تلاش کردند تا از طریق صفحات خود در شبکه های اجتماعی با نقل قول های متناقض، آتش این اغتشاش را گرم نگه دارند. بلافاصله پس از آشوب اغتشاشگران و آتش زدن هتل مذکور، شبکه "بی بی سی فارسی" با انتشار دو خبر در تارنمای اینترنتی خود و یک گزارش در شبکه تلویزیونی تلاش کرد تا همانند گذشته که در فتنه 88 با هدایت خرابکاران و آشوبگران تمام تلاش خود را برای ایجاد بلوا و آشوب در کشور به کار می بست، در این تجمع نیز از ماهیت بلندگوی رسانه ای اغتشاشگران بیرون آمده و به ماهیت اصلی خود مبنی بر هدایت آشوبگران بازگردد.

 

 

گام اول شبکه دولتی انگلیس (بی بی سی فارسی)

بی بی سی فارسی در خبر اول خود، فردی که ادعا می کند، کارگر هتل در واکنش به تلاش او برای تعرض خودکشی کرده را "منتسب به نیروهای امنیتی ایران" می کند.

اما با مشخص شدن زوایایی از اتفاق تلخ مهاباد، بی بی سی یک گام به عقب برمی دارد و در خبر دوم، این فرد را "مامور دولتی" معرفی می کند و بنای گزارشات خود را بر "گزارشات تایید نشده" قرار می دهد.

 

 

 

 

 

گام دوم بی بی سی در هدایت اغتشاش

در ادامه هدایت این اغتشاش، کارشناس ثابت بی بی سی فارسی در امور کردستان وارد صحنه شده و با تشویق آشوبگران به ادامه اغتشاش و گسترده تر کردن آن به شهرهای دیگر، رسما فاز هدایت عملیات خرابکارانه را بر عهده گرفت.

"همن سیدی" کارشناس این شبکه با توصیف آتش زدن هتل به "اقدامی دموکراتیک" ! رخ دادن اینگونه اقدامات آشوبگرانه را کاملا طبیعی معرفی می کند!

 

 

 

 

تحریف، گام سوم بی بی سی فارسی در ماجرای مهاباد

پخش گزارشی جانبدارانه از سوی این شبکه و تحریف گفته های رسمی مسئولان استان آذربایجان غربی، گام سوم این شبکه در هدایت عملیات خرابکارانه آشوبگران در مهاباد بود که در آن خبرنگار این شبکه که در ترکیه مستقر است، پایه گزارش خود را "منابع غیر رسمی" قرار داده و تلاش می کند با تحریف سخنان یکی از مسئولان استانی به ادامه ابهام در مرگ این کارگر هتل دامن بزند.

 

 

 

 

در گزارش پخش شده توسط این شبکه، علی رغم ایجاد آشوب و اغتشاش توسط آشوبگران و آتش زدن هتل تارا، آشوبگران با عنوان "معترض" یاد شده  و در گفتاری متناقض با گزارش درج شده در سایت این شبکه که آورده بود" ده ها نفر در مقابل هتل تجمع کرده اند"، در گزارش تلویزیونی تعداد آشوبگران تجمع کننده در مقابل هتل "هزاران نفر" ذکر می شود! 

 

(البته پیش از این نیز بی بی سی فارسی بارها به دلیل عدم استفاده از کلمات متناسب با اقدامات تروریست ها و آشوبگران و اطلاق کلمات نامناسب به انقلاب مردم یمن علیه وابستگان عربستان سعودی مورد اعتراض مخاطبین خود قرار گرفته است)

 

 

 

 

در این گزارش و سایر گزارش های درج شده در این شبکه ادعا می شود که " فعالان مدنی و فعالان در شبکه های اجتماعی، اسنادی مبنی بر وابستگی فرد یاد شده به نهادهای امنیتی را در اختیار دارند" اما حتی یکی از این شواهد نیز از سوی بی بی سی برای اینکه در اختیار مردم قرار بگیرد، از گروه های مورد استناد این شبکه مطالبه نمی شود!

گام چهارم بی بی سی در هدایت رسانه های معاند جهت پوشش اغتشاش مهاباد

بعد از گزارش های جهت دار بی بی سی در هدایت اغتشاش مهاباد، رسانه های عربی وابسته به آل سعود، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست و شبکه منافقین با پوشش ویژه به کمک این بنگاه خبرپراکنی آمده و همان گزارش های بی بی سی را بازنشر دادند.

 

 

گزارش روزنامه صهیونیستی جروزالم پست از اغتشاش مهاباد

 

 

گزارش سایت العربیه وابسته به خاندان آل سعود

 

اما نکته جالب توجه این که با بررسی صفحات شخصی خبرنگاران بی بی سی فارسی در شبکه های اجتماعی مشخص می شود، این افراد پیش از انتشار گزارش رسمی در شبکه و سایت تلاش می کنند با انتشار اخبار ضد و نقیض، زمینه سازی لازم را جهت فریب مخاطبان خود فراهم کنند. 

 

گفتنی است پیش از این بی بی سی فارسی مدعی بوده است که تا اطمینان قطعی از منابع رسمی اقدام به اطلاع رسانی و یا پوشش اخبار نمی کند که البته در این ماجرا نیز یکی دیگر از دروغ های بزرگ بنگاه خبرپراکنی روباه پیر استعمار بر ملا گردیده و مشخص شد که خبرنگاران این شبکه تبدیل به ماموران هدایت و برپایی اغتشاش و آشوب با استناد به منابع غیر موثق و نامعلوم گردیده اند.

ارسال نظر

آخرین اخبار