دادستان کل کشور:

دادستان کل کشور گفت: دستگاه قضایی وظیفه خود می داند در شرایط کنونی کشور در کنار دولت همه توان خود را برای حل مشکلات به کار گیرد.

دستگاه قضایی؛ یاور دولت سیزدهم در مبارزه با فساد و رفع موانع تولید

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان24، حجت‌الاسلام منتظری، دادستان کل کشور در مراسم معرفی دادستان جدید گرگان با بیان اینکه دشمن در جنگ اقتصادی با ایران وارد شده گفت: از زمانی که مقام معظم رهبری شورای عالی اقتصاد را تشکیل دادند و تکالیفی را متوجه هر سه دستگاه کردند، دستگاه قضایی وظیفه خود دانسته که در سراسر کشور در حوزه تولید، اشتغال برای رفع موانع کمک کند.

وی گفت: در این راستا در همه استان‌ها دستگاه قضایی و اجرایی توانسته در کنار یکدیگر به بسیاری از موانع تولید فائق آیند و مشکلات را حل و فصل کنند.

منتظری با بیان اینکه همه وظیفه داریم برای تولید، و رفع موانع و ایجاد اشتغال مردم تلاش کنیم گفت: افرادی که در حوزه تولید و ایجاد اشتغال مشکل دارند، برای حل مشکل به دستگاه‌های اجرایی و قضایی مراجعه کنند تا با همکاری دادستان‌ها مشکلات آن‌ها را حل و فصل کنند.

دادستان کل کشور از اراده و عزم استوار دستگاه قضایی برای ادامه مبارزه با فساد خبر داد و گفت: با توجه به رویکرد و اولویت مهم دولت سیزدهم و پیگیری ویژه رئیس جمهور، امیدواریم این مساله بیش از پیش کنترل و با آن مقابله هم شود.

منتظری عنوان کرد: اراده مسئولان دستگاه اجرایی بر این موضوع محقق شده و ما نیز در کنار آن‌ها امیدواریم که فساد‌هایی که بوده را پاک کنیم و جامعه و دستگاه‌های اجرایی از فساد‌های مختلف و سازمان یافته دور بمانند.

دادستان کل کشور همچنین در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت دو طرح و مسئله مهم در گلستان گفت: از موضوعاتی که با استاندار در خصوص آن صحبت شد، موضوع خلیج گرگان و پتروشیمی بود که امیدواریم با انتصاب مسئولان جدید که با توان بیشتری به میدان آمده اند با تعامل و همکاری این کار و مشکلات را در سطح استان برطرف شود.

وی افزود: مساله حل مشکل خلیج گرگان و پتروشیمی مسائلی است که احتیاج به زمان، برنامه ریزی و تدبیر دارد و امیدوارم با یک برنامه ریزی مشخص مشکلات حل و فصل شود.

وی گفت: ما در تمام عرصه‌ها و در خصوص مسائل مهم استان در خدمت دستگاه اجرایی خواهیم بود و با تعامل و برنامه ریزی کار را باید جلو برد.

منتظری در پاسخ به سئوالی خصوص ترک فعل‌ها گفت: وظایف دستگاه قضایی تعریف شده است و قطعا و مسلما دادستان‌های ما باید نسبت به این مساله ورود پیدا کنند؛ امیدواریم با تعاملی که میان قوا وجود دارد، بتوانیم این مشکلات را در جامعه کاهش دهیم.

دادستان کل کشور در ادامه و در پاسخ به سئوالی در خصوص گم شد تعداد قابل توجهی از پانسمان‌های بیماران‌ای بی گفت: من در جریان جزئیات آن نیستم، اما این موضوع باید تعقیب شود و خانواده های دارای ای بی باید مراجعه کنند و دلایل و مدارک خود را ارائه دهند تا پیگیری لازم صورت گیرد.

وی در ادامه و در پاسخ به سئوالی در خصوص اهمال بانک‌ها برای بازگرداندن واحد‌های تولیدی به مدار تولید پس از توقیف گفت : ما مشکلات بانک‌ها را در نظر می‌گیریم و این چنین نیست که بانک‌ها مشکل نداشته باشند، باید این مسائل و مشکلاتی که بخشی از آن به عملکرد بانک‌ها باز می‌گردد و بخشی از آن نیز به عملکرد مراکز تولید و تسهیلات گیرندگان بازمی گردد بررسی شود.

دادستان کل کشور امروز حکم دادستانی شهرستان گرگان مرکز استان را به محمود اسپانلو ابلاغ و از تلاش‌های حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی دادستان پیشین این شهر قدردانی کرد.

اسپانلو پیش از این معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری گلستان بود و ریاست دادگستری‌های شهرستان علی آباد کتول و کلاله و دادستانی شهرستان کلاله را نیز در کارنامه کاری خود دارد.

حجت الاسلام سیدحسینی دادستان پیشین گرگان هم به سمت معاون قضایی رئیس کل دادگستری و مستشار دادگاه‌های تجدیدنظر گلستان منصوب شد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار