دکتر اسحاق رحیمی، در پاسخ به سوال گلستان 24:

اگر به وعده برد برد دولت تدبیر و امید دقت کنیم، خواهیم دید تعداد گل هایی که ما از حریف خوریدم اصلا با تعدا گل هایی که زدیم قابل مقایسه نیست.

دکتر اسحاق رحیمی: تعداد گل هایی که در مذاکرات خوردیم، قابل مقایسه با گل هایی که زدیم نیست

دکتر اسحاق رحیمی، فعال فرهنگی شهرستان کردکوی، در مصاحبه با گلستان 24، درباره نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری می گوید: شعاری که امسال مقام معظم رهبری مطرح نمودند، به این علت است که دولت همان ملت است. زیرا دولت از بتن جامعه برخواسته است. ملت در انتخابات رئیس جمهوری انتخاب کرده اند که وزرای انتخابی وی هم باید در مجلس نمایندگان ملت رای بیاورند.

وی با بیان این که کشور مال همه ماست، ادامه می دهد: برای آن که بتوانیم کار ها و برنامه هایمان را به راحتی پیش ببریم، باید با فکر ،  خرد جمعی و منطق باشد. بهتر است دولت و ملت یک فکر مشترک داشته باشند. نه آن که دولت جدای از ملت فکر کند و ملت هم ساز مخالف دولت را بنوازد. اگر به صورت همدل و مشترک قدم بردارند، کشور به مقصودی که می خواهد برسد، می رسد.

 

رحیمی معتقد است که ممکن است دولت حرف هایی مطرح کند که مخالف سخنان زمان انتخابات است. به قول معروف، املای نا نوشته هیچ غلطی ندارد. دولت ما کارهای قابل تقدیری انجام داده است. اما قطعا جاهایی هم دچار اشکال شده است. بشر همواره دچار فراموشی و عصیان می شود. اگر قرار باشد دولت، به کسانی که به کارهای وی انتقاد می کنند، به دیده افرادی بنگرند که قصد مچ گیری دارند و هر روز یک برچسب جدید به آن ها بزند، خلاف عقل و منطق است. برداشت من این است که مقام معظم رهبری، به دلیل این که امسال ما با چالش های منطقه ای برخورد کردیم و با توجه به کارشکنی دشمن در کشور های همسایه ما، موضوع همدلی و همزبانی میان ملت و دولت را مطرح کردند که بتوانیم مشکلات را هر چه بهتر حل کنیم.

نتیجه برد برد مذاکرات

دکتر اسحاق رحیمی درباره بیاینه قرائت شده توسط آقای ظریف می گوید: بیانیه ای که آقای ظریف قرائت کردند، با بیانیه کشور های اروپایی و متن انگلیسی منتشر شده آن بسیار متفاوت و گاهی متناقض است. اگر به وعده برد برد دولت دقت کنیم، می بینیم تعداد گل هایی که طرف مقابل مذاکره در این بیانیه به ما زده است اصلا قابل مقایسه با گل هایی که ما به آن ها زدیم نیست. پانزده شانزده مورد ایران تعهد کرده است که ملزم به انجام آن است در مقابل طرف مقابل فقط در صورتی که آژانس اتمی راستی آزمایی کند، که البته بعید می دانم، باید تحریم ها را تعلیق کند. این یعنی این که تحریم ها پا برجاست و برداشته نشده است. به نظر من این یک ابزار مجدد برای فشار بیشتر به کشور ما است.

ارسال نظر

آخرین اخبار