کارشناس توانبخشی اداره کل بهزیستی گلستان:

کارشناس توانبخشی اداره کل بهزیستی گلستان گفت: تاکنون برای ۱۵۴ بیمار مبتلا به اوتیسم در بهزیستی استان پرونده تشکیل شده است و از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

تشکیل پرونده برای ۱۵۴ بیمار اوتیسمی در بهزیستی

به گزارش خبرنگار گلستان 24، معصومه روشنی اظهار کرد: بیماران مبتلا به اوتیسم در سنین سه تا ۱۴ سالگی می‌توانند با مراجعه به ۲ مرکز توانبخشی گرگان و گنبدکاووس از خدمات آموزشی و توانبخشی بهزیستی بهره‌مند شوند.

وی عدم برقراری ارتباط چشمی، تاخیر در صحبت کردن و برقراری ارتباط با همسالان و در خود فرورفتگی را از جمله علائم شایع بیماران اوتیسمی دانست و از خانواده‌ها خواست با مشاهده این علائم تا قبل از سه سالگی جلوی پیشروی بیماری را بگیرند چرا که در صورت ارائه نشدن آموزش‌های لازم، هرچه کودکان اوتیسمی به سن بلوغ نزدیک‌تر شوند به همان اندازه رفتارهای ناسازش‌کارانه آنان افزایش می‌یابد.

کارشناس اداره کل بهزیستی گلستان گفت: خانواده‌ها با مشاهده علائم مشکوک به بیماری اوتیسم می‌توانند با ارائه کد ملی فرزند خود به سامانه https://autism.behzisti.net مراجعه و به ۱۰ سوال کلیدی در رابطه با علائم این بیماری پاسخ دهند.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها در صورت تشخیص اوتیسم فرزندشان بعد از پاسخگویی به سوالات، به صورت سیستمی به پایگاه غربالگری اوتیسم در استان معرفی می‌شوند، اظهارداشت: در صورت تشخیص قطعی اوتیسم با انجام آزمون‌ها و تست‌های لازم، پرونده برای فرد مبتلا به منظور دریافت خدمات توانبخشی و حمایتی سازمان بهزیستی تشکیل می‌شود و خانواده‌ها در مراحل بعد می‌توانند به روانپزشک اطفال مراجعه کنند.

کارشناس توانبخشی اداره کل بهزیستی گلستان با اشاره به پرداخت مستمری ماهانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به بیماران اوتیسمی دارای پرونده، اظهارداشت: همچنین به ازای هر فرد بیمار به ۲ مرکز توانبخشی اوتیسم زیر نظر بهزیستی در گرگان و گنبدکاووس یارانه ۱۵ میلیون ریالی پرداخت می‌شود.

روشنی ادامه داد: اوتیسم جزو بیماری‌های خاص قرار گرفته است و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان هم خدمات حمایتی به این بیماران ارائه می‌دهد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار