استاندار گلستان تاکید کرد؛

استاندار گلستان گفت: با توجه به ورود سویه جدید کرونا به کشور لازم است از برگزاری دورهمی شب یلدا خودداری شود.


پرهیز از برگزاری دورهمی‌های شب یلدا

به گزارش گلستان ۲۴، علی محمد زنگانه استاندار گلستان امروز در هشتاد و دومین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: با توجه به احتمال شیوع سویه جدید اُمیکرون از عموم مردم می‌خواهیم مراسم شب یلدا را با استفاده از شبکه‌های اجتماعی برگزار و از برگزاری مراسم دورهمی پرهیز کنند.

او گفت: تکمیل واکسیناسیون اتباع امور خارجه و عشایر باید در دستور کار قرار گیرد و گزارش آن به صورت هفتگی ارائه شود.

زنگانه ادامه داد: ارتقا نظارت بر دفاتر پیشخوان، پایانه‌های برون شهری، تالار‌های پذیرایی، سوپرمارکت ها، نانوایی‌ها، مهد‌های کودک، مبنی بر رعایت ضوابط بهداشتی می‌تواند ایمنی جامعه را به همراه داشته باشد.

او گفت: تقویت طرح شهید سلیمانی در قالب افزایش واکسیناسیون، ارتقا پروتکل‌ها و اطلاع رسانی مناسب برای افزایش مصونیت جامعه لازم است.

زنگانه ادامه داد: در حال حاضر ۱۸۰ هزار نفر از کسانی که دز اول واکسن را دریافت کرده اند برای دریافت دز دوم مراجعه نکرده‌اند و با توجه به وجود بانک اطلاعاتی آنان نیاز است آمار به تفکیک شهرستان‌ها احصا شود و فرمانداران و مدیران شبکه بهداشت در هر شهرستان پیگیری لازم را انجام دهند.

او گفت: شاخص واکسیناسیون کل استان در حال حاضر ۶۹.۶ درصد است که باید به بیش از ۸۰ درصد واجدین شرایط برسد.

زنگانه ادامه داد: خوشبختانه تمام شهرستان‌های استان در وضعیت آبی قرار دارند، اما با توجه به تایید ورود سویه اُمیکرون رعایت ضوابط بهداشتی الزامی است.

او گفت: تعداد ۲۰۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۴۵ بیمار در icu بستری و ۱۸ بیمار از دستگاه ونتیلاتور استفاده می کنند و در ۲۴ ساعت گذشته تنها یک فوتی در استان داشتیم.

او ادامه داد: تا کنون بیش از ۲ میلیون و ۴۱۷ هزار دُز واکسن در استان تزریق شده که بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر دُز اول را دریافت کرده اند و بیش از یک میلیون و ۷۸ هزار شهروند هر دو دُز را تزریق کردند یعنی ۹۰ درصد دز اول و ۷۳ درصد دو دز را دریافت کرده اند و البته بیش از ۳۹ هزار نفر نیز دُز سوم واکسن را زده اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار