عزم دولت سیزدهم در اجرای واکسیناسیون؛ موج امید در کشور به راه انداخته و نقشه کرونایی میل به آبی شدن کرده است؛ با شدت گرفتن ضرب‌آهنگ واکسیناسیون گل لبخند بر لبان مردم نشست و کورگره‌های کووید 19 تار و مار شدند.

نقشه کرونایی گلستان «آبی» شد/ «تار و مار» کورگره‌های کووید 19 با عزم دولت سیزدهم

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، کارنامه عملکرد دولت رئیسی پیش روی همگان قرار گرفته و هیچ لایه پنهانی بر آن سایه نینداخته است، یکی از وعده‌های رئیسی در ایام تبلیغات توجه به سلامت مردم بود که در کمترین زمان این مهم اتفاق افتاد و آمارها حال و روز خوب مردم را روایت می‌کنند.

اکنون نقشه قرمز کرونایی رنگ باخته و به آبی زلال تبدیل شده است، تحقق ما می‌توانیم در دولت مردمی به یک شعار بسنده نشد، وقتی همه کنار هم باشند و تلاش‌ها برای باز شدن گره مشکلات متمرکز شود خروجی آن یک عملکرد خوب و دلچسب به نفع مردم است.

کشور می‌تواند در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... به شرایط مطلوب برسد، و آمارهای امیدوارکننده برای مردم داشته باشد البته آمارهایی که فقط روی کاغذ خلاصه نشود و هوای جیب مردم را هم داشته باشد، اگر عده ای جنجال سیاسی نکنند، هیاهوی تبلیغاتی رسانه ای برای گم شدن کارهای خوب دولت به راه نیندازند و به راستی هم و غم شان حال خوب مردم باشد.

و حالا خروجی نرم افزار ماسک وزارت بهداشت گلستان نقشه کرونایی استان گلستان را یکدست آبی نشان می‌دهد، قطعا این وضعیت اتفاقی به دست نیامده و حاصل تلاش‌های شبانه‌روزی است.

شهرستان‌های 14 گانه استان گلستان همه با رنگ آبی به ساحل آرامش رسیدند، گرچه این اتفاق ناقوس کرونا و خط پایان این ویروس منحوس نیست و همچنان باید توصیه‌های کادر درمان مورد توجه قرار بگیرد تا به زودی جشن اخراج این مهمان ناخوانده را در پهنه جغرافیای استان و کشور عزیزمان بگیریم.

 

* کمین اومیکرون پشت نقشه آبی کرونا

رئیس انجمن ویروس شناسی کشور بر لزوم مراقبت‌های بهداشتی حتی در زمان وضعیت آبی کرونا تاکید کرد و از مردم خواست حتما توصیه‌های مراقبتی را به ویژه در فصول پاییز و زمستان جدی بگیرند.

علیجان تبرائی با تاکید بر اینکه اومیکرون پشت نقشه آبی کرونا کمین گرفته است، افزود: با توجه به شیوع این ویروس در تمام کشورهای دنیا احتمال اینکه این ویروس در کشور ما ظهور و بروز کند دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به نزدیک شدن شب یلدا گفت: شب‎های خوش خاطره‌انگیز در این ایام را به خاطر شب نشینی و تجمعات به اتفاقات غم‌انگیز تبدیل نکنیم.

بیش از 2 میلیون و ۴۲۵ هزار دز واکسن در استان گلستان تزریق شده است تا پرچم آبی کرونا به نشانه تسلیم این ویروس در شهرهای گرگان، بندرگز، کردکوی، آق قلا، ترکمن، گمیشان، علی آباد کتول، رامیان، آزادشهر، گنبدکاووس، مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه بالا بیاید.

۹۰ درصد مردم گلستان نوبت اول واکسن را دریافت کردند و ۷۴ درصد جمعیت هدف نیز به تزریق دومین دز واکسن مبادرت داشتند و آمار خوبی در استقبال مردم از اجرای واکسیناسیون ثبت شده است.

برای اینکه این آمارها کارنامه گلستان را در زمره استان‌های کم خطر کرونایی تثبیت کند راه حل آن عمل به توصیه‌های پزشکی و کارشناسی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار