معاون آموزش و پرورش گلستان:

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت: در سال ۹۵ نرخ باسوادی گلستان ۹۴.۳ درصد بود و این عدد در سال ۹۹ به ۹۶.۶ رسیده که برابر با میانگین کشور است.

نرخ باسوادی گلستان ۹۶.۶ درصد است/ وجود ۹ مرکز یادگیری محلی

به گزارش گلستان 24، محمد حبیبی، عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: بر اساس سرشماری سال ۹۵، جمعیت ١٠ تا ۴٩ سال (جامعه هدف نهضت سواد آموزی) استان یک میلیون و ١٢٩ هزار و ٩۵٩ نفر بود.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش گلستان افزود: از این تعداد ۶٨ هزار و ٨۴٧ نفر بی سواد بودند که ٣٣.۵ درصد را مرد و ۶۶.۵ درصد را زن تشکیل می دادند.

وی با بیان این با تلاش های انجام شده نرخ باسوادی در استان افزایش یافته است، گفت: در سال ۹۵ نرخ باسوادی استان ۹۴.۳ درصد بود که در سال ۹۹ این عدد به ۹۶.۶ رسیده که برابر با میانگین کشور است.

حبیبی ادامه داد: هر سال سهمیه ای برای سوادآموزی استان ها در نظر می گیرند که سهمیه گلستان در سال جاری ١٠ هزار و ۵٠ نفر است که از چهار هزار و ۵٠٠ نفر برای دوره سواد، دو هزار و ٣٠٠ نفر برای دوره انتقال و دو هزار و ۹۰۰ نفر هم در دوره تحکیم مشغول به تحصیل شده یا خواهند شد.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش گلستان بیان کرد: سهمیه دوره انتقال امسال ۱۰۰ درصد پوشش داده شده ولی در دوره سواد و تحکیم ثبت نام ادامه دارد.

وی گفت: در استان ۹ مرکز یادگیری محلی سوادآموزی وجود دارد که از این تعداد دو مرکز دولتی، پنج مرکز غیردولتی و دو مرکز مشارکتی هستند.

حبیبی در مورد آموزش دهندگان سوادآموزی هم توضیح داد: هزار و ٢١٧ آموزش دهنده داریم که در سامانه سوادآموزی فعال هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار