مدیرکل منابع طبیعی گلستان:

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: نامه شهرداری گرگان مبنی بر واگذاری مدیریت النگدره در فضای مجازی نه در اتوماسیون اداری و روز جمعه تنظیم و برای ما ارسال شده است.

نامه شهرداری برای واگذاری مدیریت النگدره در فضای مجازی به ما رسید

به گزارش  گلستان 24، عبدالرحیم لطفی شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: برای رفاه حال شهروندان پارک جنگلی النگدره و ناهارخوران در ابتدا به صورت قراردادهای یک ساله تا دو ساله به شهرداری گرگان واگذار شد که نهایتاً در قالب طرح با توجه به بیلان این واگذاری ۱۵ ساله شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با بیان اینکه اداره کل منابع طبیعی نهایت همکاری را در قالب قرارداد با شهرداری داشته است، افزود: اساس استفاده این پارک ها حفاظت از آنها است و همچنین برای مدیریت بهینه، طرحی تدوین شده که دخالت در این پارک ها را از حالت طبیعی خارج نکند.

لطفی در خصوص قطع درختان خطرساز در پارک گفت: با وجود سابقه تلخ در گذشته که متاسفانه چند تن از شهروندان از جمله یک کودک سه ساله جان خود را در برخورد با این درختان از دست داد برای جلوگیری از تکرار این حوادث بر حسب قانون باید این درختان خطر ساز سامان دهی شوند و اداره کل منابع طبیعی هم با توجه به مفاد قرارداد برای جلوگیری از تکرار هرگونه حادثه مشابه برای اجرای آن ضرب‌الاجل تعیین کرد که متاسفانه شهرداری آن را فشار بر این ارگان خطاب کرده است.

وی ادامه داد: در پاسخ بند ۹ این قرارداد هم تضمین خواسته شده که شهردار گرگان این موضوع را هم عدم همکاری با این مجموعه برشمرده است.

لطفی تصریح کرد: در قالب قوانین مربوط به امور قراردادها برای تضمین اجرای مفاد هر گونه قرارداد اشخاص حقیقی و حقوقی و همچنین دولتی این موارد دیده می شود که در قرارداد با شهرداری هم این موضوع مستثنی نیست.

وی گفت: برای بررسی هر چه بهتر نیاز به نشست و بررسی موضوعات است که متاسفانه با توجه به پیگیری ها این موضوع محقق نشده که به یکباره با نامه شهرداری در فضای مجازی نه در اتوماسیون اداری روبرو می شویم نامه ای که در روز جمعه ۱۰ دی ماه تنظیم شده است.

لطفی عنوان کرد: با ارسال یک نامه اینکه شهرداری خود را از هرگونه اتفاق مبرا کند، امکان پذیر نیست و برای تحویل و تحول نهایی نیاز است سیر قانونی طی شود که در صورت عدم توان شهرداری در مدیریت این پارک ها برای حال شهروندان این اداره کل برنامه هایی برای واگذاری به اشخاص حقیق و یا حقوقی برنامه ریزی خواهد کرد.

پیش از این شهردار گرگان گفته بود: متاسفانه اداره کل منابع طبیعی شروط سختگیرانه و یک جانبه ای را برای نگهداری پارک جنگلی النگدره برای شهرداری گذاشته است که ما قادر به قبول کردن آنها نیست.

محمدرضا سبطی با بیان اینکه شروط اداره کل منابع طبیعی مغایر با حقوق شهروندان گرگانی است، افزود: به دلیل این شروط، شهرداری از مدیریت بهره‌وری پارک جنگلی النگدره انصراف داده و امیدواریم مدیریت این پارک به دستگاهی که واجد شرایط است، واگذار شود.

وی خاطرنشان کرد: از زمانی که مدیریت بهره وری پارک جنگلی النگدره به شهرداری واگذار شد این دستگاه هزینه های هنگفتی را برای محافظت، زیرسازی و ارائه خدمات به شهروندان متقبل شده است.

سبطی گفت: احداث جاده سلامت، تاسیس سرویس های بهداشتی، پارک و نمازخانه و همچنین نظافت این پارک از اقدامات شهرداری بوده است.

وی با بیان اینکه پارک جنگلی النگدره خارج از محدوده شهری بوده و شهرداری مازاد بر وظیفه اش عمل کرده است، گفت: ما در این سال ها علی رغم مشکلات مالی همواره تلاش کرده ایم تا خدماتی در حد مطلوب به شهروندان ارائه کنیم.

سبطی یادآور شد: یکی از وظایف اصلی شهرداری خدمت رسانی و رفاه حال شهروندان گرگانی و همچنین جذب گردشگر است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار