شهردار گرگان با اشاره به برخی مفاد نامتعارف در قرارداد پیشنهادی منابع طبیعی برای واگذاری مدیریت پارک های جنگلی به شهردای گرگان، گفت: اجرای این پیش شرط ها از توان شهرداری خارج است.

مولد سازی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت/ بلاتکلیفی در مدیریت پارک‌های جنگلی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، اعضای شورای شهر گرگان در سی و پنجمین جلسه رسمی و علنی خود به لوایح دو فوریتی شهرداری گرگان نظر مثبت داشتند و با تایید و تصویب لوایح وارده موافقت خود را با پرداخت بدهی شهرداری به پیمانکاران پروژه های شهری اعلام کردند.

 

شهردار گرگان طی سخنانی گفت: مدت های زیادی است که مطالبات پیمانکاران پروژه های عمرانی شهر به تعویق افتاده است و بر اساس مفاد قرارداد ضرورت داشت تا هر چه سریعتر این مطالبات پرداخت شود.

 

محمدرضا سبطی افزود: پرداخت دیون در قالب تهاتر یکی از روش های پیش بینی شده در قرارداد با پیمانکاران است که ثمرات خوبی برای شهرداری دارد.

 

وی اظهارداشت: شهرداری در این روش با مولدسازی اراضی و مستغلات خود، بدهی خود را پرداخت می کند و به تکمیل پروژه های شهری شتاب می بخشد.
 

سبطی در پاسخ به برخی انتقادات در خصوص قیمت پایین املاک تهاتر شده، گفت:‌ در قراردادهای مالی این نحوه فروش نقدی محاسبه می شود، لذا پایین تر بودن قیمت نسبت به بازار روز تا حد زیادی قابل پذیرش است، مضافا اینکه قیمت های مزایده های فعلی تفاوت چندانی با قیمت بازار ندارد.

 

به گزارش شبستان، در سی و پنجمین جلسه رسمی و علنی حدود 25 میلیارد تومان ملک مسکونی و تجاری در محلات مختلف و پاساژهای گرگان به پیمانکاران فروخته شد.


مهران کاظم نژاد، عضو شورای شهر گرگان نیز گفت: قیمت های پروژه های فروخته شده متناسب با قیمت روز مسکن در گرگان است و تفاوت زیادی با قیمت بازار ندارد.
 

وی افزود: اگر  پول پیمانکاران به موقع پرداخت نشود، در محل تعدیل جریمه های زیادی به شهرداری تحمیل می شود که به مراتب بیشتر از اندک اختلاف قیمت املاک در این مزایده ها می باشد.

 

کاظم نژاد گفت: برای اتمام پروژه به شهروندان قول داده ایم و باید تلاش کنیم با همه ظرفیت های موجود بدهی به پیمانکاران پرداخت شود.

 

وی همچنین در نطق پیش از دستور خود گفت: پروژهای مهم استانی در سفر هیئت دولت همانند پتروشیمی و کمبود آب با طرح هایی همانند شیرین کردن آب دریا و همچنین موضوع خلیج گرگان و جزیره آشوراده نیز باید مورد پیگیری و تاکید قرار گیرد.

 

کاظم نژاد افزود: تله کابین، تامین روشنایی و کمبود انرژی به خصوص در بحث تامین روشنایی معابر نیز از جمله موضوعات مهم استان و شهر گرگان می باشد که باید به آن توجه شود.

 

وی از شهردار گرگان بابت زمان دار کردن پروژه های مهم همانند زیرگذر انجیراب و شهربازی تشکر کرد و از مددیران شهری گرگان خواست تا برنامه های 4 ساله شهرداری را بر اساس اولویت ها در بودجه های سالانه شهرداری و سازمان های تابعه به شورا ارائه دهند.

 

شهردار گرگان در ادامه این جلسه گفت:‌ پارک جنگلی النگدره و ناهارخوران نفع اقتصادی برای شهرداری ندارد و شهرداری صرفا برای ارائه خدمات و رفاه مسافران و شهروندان میلیاردها تومان در این مناطق هزینه کرده است.

 

سبطی افزود: شرط و شروط منظور شده از سوی منابع طبیعی فراتر از توان شهرداری است و ترجیح می دهیم مدیریت این پارک های جنگل به منابع طبیعی برگردد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار