معاون شهردار گرگان خبرداد؛

معاون زیربنایی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری گرگان گفت: آسفالت محور کمربندی که یکی از محورهای پرتردد شهر است تا پایان سال کامل بازسازی می شود.

 آسفالت محور کمربندی تا پایان سال کامل بازسازی می شود

به گزارش گلستان 24، مرتضی فاضلی عارف اظهار کرد: آسفالت این محور بر عهده شهرداری نیست زیرا این مسیر به دلیل نداشتن کمربندی جزو محورهای برون شهری محسوب شده و نگهداری آن به عهده راه و شهرسازی است.

وی افزود: کمربندی به دلیل تردد ماشین های باربری با آسیب های فراوانی روبرو بوده و تا پیش از سال جدید آسفالت آن تعمیر خواهد شد.

وی در خصوص نهضت آسفالت گفت: تلاش می کنیم تا پایان سال همه کوچه و خیابانی که ۷۰ درصد ساکن داشته باشد را آسفالت کنیم زیرا در غیر این صورت، فعالیت ادارات حفار سبب آسیب به خیابان خواهد شد.

فاضلی عارف افزود: علاوه بر روکش آسفالت، مرمت نوار حفاری معابر سطح شهر در دستور کار شهرداری قرار گرفته که پس از تکمیل حفاری ادارات حفار و تحویل آنها به شهرداری، مرمت اجرایی می شود.

معاون زیربنایی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری گرگان با بیان اینکه امسال برخلاف سال‌های گذشته، پیش از روکش، تمامی آسفالت‌های قبلی تراشیده شده و سپس روکش جدید انجام می شود، تصریح کرد: اگر روکش جدید روی آسفالت قبلی اجرا شود، پس از مدت کوتاهی آسیب دیده و ما با مشکلات دیگری مانند کوتاه شدن طول جداول و ارتفاع نامناسب آسفالت هم روبرو می شویم.

معاون زیربنایی شهرداری گرگان ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی ما در بحث آسفالت محورها عدم هماهنگی بین دستگاه های اجرایی است.

وی در این خصوص اظهار کرد: به طور مثال ما پیش از شروع آسفالت، طی مکاتباتی از دستگاه های حفار برای شروع کار استعلام می‌گیریم که آنها پاسخ شفافی نمی دهند و این امر موجب عقب افتادگی پروژه های شهرداری و دوباره کاری می شود.

فاضلی عارف تصریح کرد: امیدوارم که دستگاه های حفار نسبت به وظایف خود جدی تر عمل کرده تا شاهد از بین رفتن انرژی و سرمایه شهرداری نباشیم زیرا این سرمایه از آن مردم شهر است.

وی با اشاره به قیمت بالای آسفالت خاطرنشان کرد: طبق پیش بینی های انجام شده تا پایان سال مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال بابت روکش آسفالت محورهای درون شهری گرگان صرف خواهد شد.

عارف همچنین با گلایه از عدم همکاری ادارات حفار گفت: گاهی اوقات در شهر با مسائلی روبرو می شویم که منجر به دوباره کاری آسفالت در شهر می شود.

معاون زیربنایی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری گرگان افزود: امسال برخلاف سال های گذشته، برای سرعت بخشی به روند کار، روکش آسفالت محورهای درون شهری گرگان توسط سه پیمانکار انجام می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار