استاندار گلستان:

استاندار گلستان با بیان اینکه سویه امیکرون به شدت در حال گسترش است، ابراز کرد: علی رغم اینکه تمام شهرستان های استان در هفته گذشته در وضعیت آبی قرار داشتند، این هفته ۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۵ شهرستان آبی هستند.

سویه امیکرون به شدت در حال گسترش است

به گزارش گلستان 24، علی محمد زنگانه اظهار کرد: نیمی از مبتلایان جدید تا کنون واکسن نزدند، اظهار کرد: نیمی دیگر نیز ۳ دز را بصورت کامل تزریق نکرده اند، متاسفانه میزان تزریق دز سوم در برخی شهرستان ها زیر ۱۰ درصد است که از مردم تقاضا داریم برای تکمیل زنجیره ایمنی و کاهش ابتلا حتما برای دریافت دز سوم مراجعه کنند.

وی بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک خصوصا در اماکن عمومی و پر جمعیت تاکید کرد و گفت: تمام مسابقات ورزشی بدون حضور تماشاگر برگزار می شود.

استاندار گلستان بیان کرد: با توجه به ایام الله دهه مبارک فجر برنامه بهره برداری از پروژه ها بیشتر بصورت متمرکز و با حداقل جمعیت برگزار می شود برنامه پیاده روی همگانی نیز ملغی است.

زنگانه با بیان اینکه برای برگزاری آیین ۲۲ بهمن در جلسه هفته آینده تصمیم گیری خواهد شد، گفت: در حال حاضر در استان گلستان ۱۸۳ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۴۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۱۳ نفر به دستگاه وصل هستند

وی با اشاره به اینکه طی یک هفته گذشته ۱۵ بیمار مشکوک به ابتلا در استان داشتیم، ادامه داد: هر ۱۵ نفر آلوده به ویروس امیکرون بوده‌اند، در یک هفته گذشته یک مورد فوت ناشی از کرونا داشتیم که باید مراقبت کنیم آمار افزایشی نشود.

زنگانه گفت: طی یک هفته آتی تمام مدارس گلستان غیرحضوری خواهند بود.

وی با اشاره به آغاز موج ششم کرونا و افزایش مورد ابتلا در سنین پایین تر افزود: طی یک هفته آتی تمام مدارس گلستان در همه مقاطع تحصیلی غیرحضوری خواهند بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار