معاون تبلیغات اسلامی گلستان:

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به نقش امام هادی (ع) در پویایی و شکوفایی تمدن اسلامی، گفت: دوران زندگی امام هادی (ع) یکی از سخت ترین دوران حضور ائمه اطهار (ع) به شمار می رود، ایشان در آن دوران با چند تن از خلفای عباسی هم دوران بودند.

اماما هادی (ع) سخت ترین دوران امامت را داشت

به گزارش گلستان فردا، حجت الاسلام رضا دیلمی اظهار کرد: دورانی بسیار سخت که با محدودیت های فراوانی همراه بود، در آن دوران متوکل سعی می کرد تا به وسیله هر اقدامی امام را تحت فشار قرار دهد، او حتی به مرقد مطهر امام حسین (ع) نیز رحم نکرد، به طوری که زیارت آن را ممنوع و در سال ۲۳۵ هجری دستور داد تا مرقد مطهر ایشان را با خاک یکسان کنند.

وی ادامه داد: امام هادی (ع) با تمام محدودیت هایی که از سوی حکام عباسی بر ایشان وارد می شد، سختی های فراوانی را به جان خرید تا بلکه تمدن اسلامی پویایی و و شکوفایی خود را همچنان حفظ کند.

وی اضافه کرد: تلاش های امام با توجه به وجود این محدودیت های سنگین، در جنبه نرم افزاری تمدن ساز و کادرسازی نمایان می شد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان گفت: امام هادی (ع) با درایت و برنامه ریزی هوشمندانه، فکورانه، مدبرانه و نگاه عمیق راهبردی به تبیین صحیح معارف اسلامی، ترویج سبک زندگی اسلامی، ترویج و توسعه علوم، تربیت شاگردان، تبیین مسئله امامت، ترویج اندیشه مهدویت، مقابله با جریانات انحرافی، کادرسازی متبحرانه و خردورزی به رهانیدن گفتمان اسلام ناب از خطر انحطاط و انحراف شبهات پرداخت.

وی با اشاره به دیگر راهبردی های مهم آن حضرت افزود: اقدام مهم ایشان در ایجاد شبکه و کار تشکیلاتی بود، یعنی گسترش سازمان وکالتی که نقش بسیار مهمی در ترویج گفتمان اسلام ناب، آموزه های دینی و پاسخ به سوالات داشت که البته کار ایشان توسط امام حسن عسکری (ع) ادامه پیدا کرد تا روند تکاملی آن به درستی طی شود.

دیلمی تصریح کرد: به این وسیله امامان تلاش کردند تا بتوانند مومنین را برای ورود به عصر غیبت امام عصر (ع) آماده کنند.

وی با اشاره به زیارت نامه جامعه کبیره، ابراز کرد: این زیارت نامه در واقع یک دوره امام شناسی از لسان انسان کامل است، امام هادی (ع) در این زیارت نامه به زیبایی به عظمت جایگاه ائمه اطهار (ع) می پردازد که بی بدیل و بی نظیر است، امیدواریم با نگاه عمیق به سیره رفتاری، عملی و گفتمانی آن حضرت بتوانیم در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی گام های موثری را برداریم و سربلند باشیم.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه تشکل های انقلابی و دینی نقش مهمی را در ترویج معارف دینی دارند، گفت: از تشکل های دینی و انقلابی برای برگزاری مراسم دسته روی بعد از نماز جمعه این هفته که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در عزای سالروز امام هادی (ع) که در سراسر استان برگزار شد، تشکر می کنم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار