معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان گفت: به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی ۴۰ برنامه فرهنگی در قالب کارگروه های مختلف پیش بینی شده است.

۴۰برنامه به مناسبت سالگرد شهادت سردار دل ها درگلستان برگزارمی شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام رضا دیلمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی ۴۰ برنامه فرهنگی در قالب کارگروه‌های مختلف پیش بینی شده است.

وی گفت: دوره روایت گری مکتب حاج قاسم، به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها در استان طراحی و بیش از ۱۰۰ نفر از کنشگران، فرهیختگان و علاقمندان به مکتب ایشان، در این دوره شرکت کردند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان افزود: همچنین یک دوره هم در کرمان طراحی شده که ۱۶ نفر از استان در آن شرکت کرده‌اند.

دیلمی ادامه داد: در حال حاضر آماده اعزام راوی مکتب حاج قاسم به محیط‌های علمی، دانشگاهی، مدارس و غیره هستیم.

وی بیان کرد: برگزاری همایش دختران حاج قاسم، مسابقات متعدد فرهنگی، فضاسازی محیطی، اجرای طرح مواسات و کمک‌های مومنانه به نیابت از حاج قاسم از جمله برنامه‌های پیش بینی شده است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان افزود: برگزاری همایش‌ها و گردهمایی‌های مبلغین، شب شعر، همایش مکتب حاج قاسم و تمدن ساز، گفتمان اندیشه و مکتب سردار سلیمانی در قالب هیئات و کانون مداحان، مسابقه نامه‌ای به سردار، ختم قرآن و همچنین کاروان قرآنی سردار دل‌ها از دیگر برنامه‌هایی است که اجرا می‌شود.

وی گفت: امسال در قالب یک طرح جامع دو ماه قبل از فرارسیدن دومین سالگرد سردار دل‌ها در قالب هشت کارگروه، عملیات ویژه فرهنگی و اجتماعی را در سطح استان راه اندازی کردیم و کارگروه‌های مختلف کودک و نوجوان، مساجد، بانوان، مساجد، تشکل‌ها و تبلیغ نوین، رسانه، فضا سازی محیطی ایجاد شده است.

دیلمی با بیان اینکه حقیقتاً حاج قاسم اساره انقلابی گری و مجاهدت است، ابراز کرد: ولایت مداری و تبعیت از امامین انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های شخصیتی ایشان بود، چرا که وی تبعیت از ولایت فقیه رمز عاقبت بخیری می‌دانست.

وی شهادت طلبی و استکبار ستیزی را یکی دیگر از ویژگی‌های حاج قاسم دانست و افزود: آرزوی سردار دل‌ها رسیدن به مقام شهادت بود و در این راه توانست مزد مجاهدت‌های خود را از خدای متعال بگیرد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان گفت: معادگرایی و باور به توحید و توجه ویژه ای به مؤلفه‌های قیامت و همچنین مردمی بودن از دیگر مؤلفه‌های شخصیتی ایشان بود که در هر صحنه‌ای اگر مردم مشکلی پیدا می‌کردند، در کنار آنها بود.

وی به نبوغ و قدرت فرماندهی حاج قاسم اشاره کرد و افزود: نبوغ نظامی ایشان، حتی فرماندهان ارشد دنیا را در صحنه متحیر می‌کرد، به طوری در جریان داعش می‌بینیم که چگونه کمر استکبار جهانی با شبکه سازی و جبهه سازی مردمی شکست.

دیلمی ادامه داد: تکریم و تعظیم خانواده‌های شهدا و سرکشی و پیگیری به امورات آنها از دیگر فعالیت‌هایی بود که سردار دل‌ها به آن علاقمند بود.

وی گفت: این شخصیت ریشه در قرائت صحیح از اسلام ناب و باورهای عمیق اعتقادی داشت و زمانی که به مکتب و راه نگاه ایشان نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که ایشان فردی خاص برای انقلاب اسلامی بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار