مهمترین محورها

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به موضوع مذاکرات هسته ای فرمودند: با این مذاکرات و با متنی که تهیه شده، در هر صورت سیاست ما در مقابل دولت مستکبر آمریکا هیچ تغییری نخواهد کرد و سیاست های آمریکا در منطقه با سیاست های جمهوری اسلامی ۱۸۰ درجه اختلاف دارد.

رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر:
سیاست ایران در مقابل دولت مستکبر آمریکا هیچ تغییری نخواهد کرد

به گزارش گلستان 24، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که با حضور صدهاهزار نفری مردم تهران در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، به موضوعاتی نظیر مذاکرات هسته‌ای، حوادث منطقه و سیاست جمهوری اسلامی ایران در برابر دولت مستکبر آمریکا پرداختند که برخی مهمترین محورهای سخنان ایشان به شرح زیر است:

* مردم روزه داری که شب قدر را به مناسبت احیاء تا صبح بیداری کشیده بودند، در روز گرم تابستان با زبان روزه در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند، اینهاست راه درست شناخت ملت ایران.

* ملت ما را از خودش، از شعارش، از حرکتش و از این جلوه های عظیم باید شناخت. آنچه که دشمن با فضاسازی سعی می‌کند از ملت ایران نشان دهد و بعضی کج فهمها هم همان را تکرار میکنند انحراف و غلط است.

* شعارها نشان داد که جهتگیری مردم چیست. شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر امریکا فضای کشور را تکان داد و مخصوص تهران و شهرهای بزرگ هم نبود.

* ایشان ضمن تشکر از دست اندرکاران مذاکرات طولانی و نفس‌گیر هسته‌ای فرمودند: چه این متنی که تهیه شده است در مجاری قانونی خود تصویب بشود یا نشود اجر آنها محفوظ است.

* برای تصویب این متن (جمع بندی مذاکرات) یک مسیر قانونی پیش بینی شده ای وجود دارد که باید این مسیر را طی کند. انتظار ما این است که دست اندرکاران با دقت مصالح کشور و ملی را در نظر بگیرند و آنچه را که تحویل ملت خواهند داد بتوانند آن را با گردن افراشته در برابر خدای متعال هم ارائه بدهند.

* چه این متن تصویب بشود یا نشود به حول و قوه الهی اجازه هیچ گونه سوء استفاده ای از آن نخواهد شد. اجازه خدشه در اصول اساسی نظام اسلامی به کسی داده نخواهد نمیشود. قابلیتهای دفاعی و حریم امنیت کشور به فضل الهی حفظ خواهد شد.

* جمهوری اسلامی در زمینه قابلیتهای دفاعی و حریم امنیت کشور، آن هم در این فضای تهدیدی که دشمنها برایش به وجود می‌آورند هرگز تسلیم زیاده خواهی نخواهد شد.

* با این مذاکرات و با متنی که تهیه شده، در هر صورت سیاست ما در مقابل دولت مستکبر آمریکا هیچ تغییری نخواهد کرد. سیاست های آمریکا در منطقه با سیاست های جمهوری اسلامی 180 درجه اختلاف دارد.

* این آقا (رئیس جمهور امریکا) گفته است می تواند ارتش ایران را نابود کند، قدیمی های ما این جور حرف ها را لاف در غریبی می گفتند. اگر می خواهند درست بفهمند اگر می خواهند از تجربه های خود درست استفاده بکنند بدانند اگر جنگی این جا اتفاق بیفتد آن کسی که سرشکسته از جنگ خارج خواهد شد آمریکای متجاوز و جنایتکار است.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار