رئیس نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه :

رئیس نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در گلستان گفت : هدف از برگزاری جشنواره قرآن و عترت در استان گسترش فرهنگ و معارف قرآنی است.

هدف از برگزاری جشنواره قرآن و عترت، گسترش فرهنگ قرآنی است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، حجت الاسلام و المسلمین سیدکمال حسینی امروز در نشست خبری آیین اختتامیه بیست و هفتمین دوره جشنواره بین المللی «قرآنی و حدیثی» المصطفی اظهار کرد: در این جشنواره دو هزار قاری شرکت  کرده اند  که از نفرات اول تجلیل به عمل می آید.

وی افزود: معرفی چهره های برتر قرآنی به عنوان مرجع و بهره‌گیری عموم جامعه از این چهره‌ها در حوزه علوم و معارف قرآنی نیز از دیگر اهداف برنامه‌های جشنواره است.

رئیس نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در استان گلستان گفت:  با توجه به اینکه وحدت یکی از اساسی ترین نیازهای جامعه است و با توجه به اینکه دشمن مدام میلیاردها دلار خرج تفرقه افکنی بین وحدت شیعه و سنی در کشور می کند تا این وحدت را از انسجام خارج کند ، اگر چه تاکنون موفق نبوده است اما باید همواره این وحدت از سوی مردم و علما  و مدیران حفظ شود تا نفشه آنان خنثی شود.

وی افزود: در این مراسم از نیم قرن خدمات قرآنی و حدیثی آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی»، نماینده ولی فقیه در گلستان و حاج آخوند عبدالکریم کر از علمای قرآنی اهل سنت به عنوان دو چهره برجسته قرآنی و نماد وحدت استان تجلیل خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی ادامه داد: انس با قرآن هر چه بیشتر در جامعه نمو پیدا کند اثرات آن بیشتر خواهد شد.

وی اظهار کرد: اثر تقریبی این جشنواره برای تحقق تقرب در دو محور توجه به اشتراکات بین شیعه و سنی و توجه به وجود دشمنان مشترک برای اهل تسنن و تشیع است که اگر به این دو مساله مهم توجه شود مذاهب اسلامی را به مساله تقرب دعوت میکند و در این بین قرآن به عنوان تنها کتاب مشترک آسمانی مهترین محور وحدت است.

رییس جامعه المصطفی گلستان یادآورشد: در فاصله سه ماه دو همایش بین المللی در گلستان این مجموعه برگزار کرد که نشان از مقبولیت و بالندگی می باشد که حدود ۳۵۰مقاله علمی به دبیرخانه برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به حضور ۵۵۰دانشجو در گرایش های مختلف در این مجموعه آموزش عالی اذعان کرد: در طول این سال ها حدود سه هزار نفر از این مجموعه فارغ التحصیل شده اند.

رییس جامعه المصطفی اعلامیه گلستان در خصوص گردهمایی بزرگ علمای شیعه و سنی در گنبد کاووس، اظهار کرد: این همایش فردا با حضور و سخنرانی دکتر عباسی رییس جامعه المصطفی کشور فردا برگزار می شود.

وی با اشاره به تاکید بر فراگیری علوم قرآنی عنوان کرد: ۲۰۰ حافظ دانشجو قرآن در این مرکز حضور دارند که رفتار و منش قرآنی در میان افراد توسعه بسیاری داشته است اما نیاز است متولیان متعدد فرهنگی نگاه ویژه تری به این حوزه داشته باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار