در آستانه سفر سید حسن خمینی به گلستان؛

بنرهای متعددی در جای جای شهر گرگان نصب شده است که سخنران مراسم ارتحال امام خمینی (ره) را " آیت الله " معرفی کرده است.

تکرار بازی با القاب دینی در گلستان / بذل و بخشش لقب آیت الله در گرگان

به گزارش گلستان 24، وقتی در حال تردد در شهر گرگان هستیم با بنر های اطلاع رسانی مراسم ارتحال حضرت امام خمینی رحمت الله مواجه می شویم که در سطح شهر نصب شده است.

در این بنرها  و همچنین تراکت های تبلیغاتی که در سطح شهر پخش شده است در مقابل نام سخنران این مراسم حجت الاسلام سیدحسن خمینی نوه امام خمینی (ره) لقب آیت الله درج شده و این در صورتی است که بیانیه دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان  که توسط پایگاه اطلاع رسانی ایشان با آدرسhttp://www.noormofidi.ir منتشر شده است از ایشان به عنوان حجت الاسلام سید حسن خمینی یاد کرده است.

 

 

همچنین سایت جماران که نزدیک به بیت امام است نیز ایشان را با نام حجت الاسلام سید حسن خمینی یاد کرده  که در ذیل تصویر ان مشاهده می شود.

 

 

حتی سایت خود ایشان نیز در مطلبی به نام پیام تسلیت یادگار امام به مناسبت درگذشت مرحوم آیت الله موحدی کرمانی نیز وی را با عنوان حجت الاسلام سید حسن خمینی نام برده است.

 

 

حتی رسانه های و خبرگزاری های مختلف نیز از ایشان با عنوان حجت الاسلام یاد شده است.

 

 

همچنین روحانیون با سابقه زیادی در کشور حضور دارند که از نظر جایگاه علمی به این نقطه هنوز نرسیده اند که به آنها اطلاق آیت الله شود و با عنوان حجت الاسلام نامیده می شوند که از آن جمله می توان حجج اسلام ناطق نوری ، پناهیان ، نقویان و سیدرضا تقوی و قرائتی را نام برد.

 

برخی معتقد هستند این نوع از اقدامات در جهت سالوسی و حتی با نگاه انتخاباتی در گرگان طرح ریزی شده است ، البته باید به این موضوع نیز اشاره نمائیم که در گذشته نیز برای فرزند آیت الله نور مفیدی نیز چنین کاری انجام شده بود که انتقاداتی را در استان گلستان به همراه داشته است.

 

نباید فراموش کنیم که روحانیون و فعالین مذهبی بر این باورند که برای " آیت الله " شدن باید پوست انداخت ، سالها درس خواند و خاک خورد و ریاضت کشید چرا که این لقب در دوران معاصر به افرادی اطلاق می شد که سالها در کنج اتاق های نمناک حوزه ها دود چراغ خوردند و سنگ به شکم خالی بستند تا کلامی از دین و قرآن را یاد بگیرند .

 

حال این سوال پیش می آید که چرا عده ای در گرگان سعی دارند با انگیزه های سیاسی خاص و چاپلوسی با بکار بردن این الفاظ با مقدسات دینی و جامعه روحانیت بازی کنند و اهمیت این جایگاه ها را در نزد مردم تنزل دهند .

 

 عدالت خواهان

ارسال نظر

  • حسین
    2

    تا چشمتان در آید

    • حبیب
      0

      بالفرض که چشم ماهم در بیاد آیا چیزی به شان سید حسن خمینی اضافه میشود یا نه ؟
      ایشان به این علت در بین مردم احترام دارند که چون نوه امام خمینی هستند

  • عبداله
    0

    آیت اله نوشته شده اینقدر حساس نشو باباجان

  • ناشناس
    0

    بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام بر همگی
    نکته جالب در متن، این بود که جناب سید حسن خمینی در کنار آقایان پناهیان و نقوی قرار داده شده است.
    میان ماه من تا ماه گردون.....
    چه قیاسی کردید شما
    شما کتب و تدریس سید حسن را ببینید بعد قضاوت کنید.
    با تشکر

آخرین اخبار