معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست:

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: به دلیل اینکه بخش زیادی از خلیج گرگان در مازندران قرار دارد، نگاهی یکپارچه به پسروی آب داریم.

نگاهی یکپارچه به پسروی آب در خلیج گرگان داریم

به گزارش خبرنگار گلستان 24، حسن اکبری در گرگان اظهار کرد: تلاش می کنیم تا با توجه به مشکلات زیاد خلیج گرگان از جمله میزان آب، هوادهی و همچنین ورود فاضلاب ها، به دنبال راه حل این مسائل باشیم.

معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست افزود: همین طور مدیریت پرندگان، بیماری ها و تلفاتی که در تالاب های گلستان وجود دارد، نیز مورد بررسی قرار می گیرد تا بتوان راه حل های مناسبی برای آنها پیدا کنیم.

وی ادامه داد: البته اینکه به طور خاص در این زمینه مصوبه ای صادر شده و اعتباری تخصیص داده شود، اطلاع چندانی از آن ندارم.

معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست در ارتباط با اختصاص تجهیزات اطفا حریق به گلستان گفت: تلاش می کنیم تا بتوانیم مصوبه ای را برای تخصیص امکانات و تجهیزات برای اطفای حریق در نظر بگیریم.

وی افزود: به دلیل اینکه اعتبارات سازمان برای خرید تجهیزات و امکانات محدود است، تلاش می کنیم تا این بودجه را از مدیریت بحران نیز تامین کنیم.

اکبری اظهار کرد: همچنین در نظر داریم تا از محل اعتبارات تالاب ها، اعتباری را برای خرید دستگاه های مناسب از جمله تراکتور و تجهیزات سنگین برای تالاب ها در نظر بگیریم.

وی بیان کرد: البته اگر بخواهیم مشکلات به صورت زیر بنایی حل شود، نیاز به اعتبار مناسب تری است و امیدواریم در مصوبات استانی قرار گیرد.

معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست در ارتباط با الحاق اراضی و جنگل ها زیر نظر محیط زیست، تصریح کرد: اگر محیط زیست بخواهد مرتع و یا عرصه ای را زیر نظر خود قرار دهد باید ابتدا موافقت منابع طبیعی و وزارت صمت را جلب کند که متاسفانه به دلیل محدودیت هایی که برای آنها به وجود می آورد، مخالفت می کنند.

وی افزود: تلاش می کنیم تا بحث الحاق غارها در گلستان به طور جدی دنبال شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار