رییس میراث فرهنگی شهرستان‌های مینودشت و گالیکش گفت: گالیکش به مدت 50 روز با برپایی جشنواره بومی محلی میزبان مسافران تابستانی خواهد شد.

گالیکش به مدت 50 روز میزبان جشنواره بومی محلی خواهد شد

به گزارش گلستان 24، سید مهدی حسینی در جلسه ستاد سفر شهرستان گالیکش گفت: این جشنواره از ابتدای مرداد ماه توسط آقای بهروز سقلی با برگزاری غرفه‌های صنایع‌دستی، غذاهای سنتی، لباس‌ها محلی، موسیقی محلی و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در پارک نیلکوه گالیکش برگزار خواهد شد.

nilkooh307 1

وی افزود: آقای سقلی با برگزاری برنامه‌های متنوع در تعطیلات نوروز سال 87 توانسته به میزان 4 ساعت ماندگاری مسافران در شهرستان گنبد را افزایش دهد و طی نوروز امسال نیز پس از شیراز ازنظر جذب گردشگر و اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری رتبه دوم کشور را برای شهرستان گنبد کسب کند.

حسینی تصریح کرد: استان گلستان در مسیر جاده بین‌المللی تهران مشهد قرار دارد و تردد زیادی از آن صورت می‌گیرد اما به دلیل کمبود برنامه‌ها و طرح‌ها کمترین بهره‌مندی را از مسافران داریم و با اجرای چنین برنامه‌هایی ضمن ماندگاری مسافر در استان باعث رونق اقتصاد خانوارهای محلی خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه بازار فروش محصولات یکی از دغدغه‌های اصلی هنرمندان است گفت: این جشنواره با ایجاد محل‌های فروش به تولیدکنندگان صنایع بومی و محلی اجازه خواهد داد تا بتوانند محصولاتشان را به فروش برسانند.

عباس خسروی جانشین سپاه گالیکش نیز با اشاره به اینکه بسیجیان این شهرستان در 12 شاخه اقتصاد مقاومتی فعلیت دارند گفت: بسیجیان گالیکش آمادگی دارند در صورت که غرفه در اختیار آن‌ها قرار داده شود محصولات و صنایع‌دستی خود را در این نمایشگاه ارائه کنند.

nilkooh307 1

فرماندار شهرستان گالیکش نیز در این جلسه خبر از آمادگی مجموعه دستگاه‌های شهرستان جهت استقبال از میهمانان تابستانی داد.

حسن خسروی افزود: ستاد تسهیلات خدمات سفر و باهدف شناساندن ظرفیت‌های شهرستان و معرفی آن‌ها به مسافرین و مردم شریف و همچنین جهت اقامت و سکونت مسافرین برنامه‌ریزی انجام می‌دهد.

فرماندار گالیکش گفت: باید افتتاح این جشنواره که برای ماندگار مسافر که دغدغه همه مسئولین شهرستان است را به فال نیک گرفت.

وی تأکید کرد: مسئولین برگزارکننده باید شئونات اسلامی را در این جشنواره رعایت کنند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان گالیکش نیز در این جلسه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 1527 مورز بازرسی از صنوف شهرستان گالیکش انجام‌گرفته است.

حسن رزاقی افزود: همچنین طی این مدت 38 مورد گشت مشترک با تعزیرات حکومتی، شبکه بهداشت و اصناف شهرستان انجام‌شده است.

وی گفت: 48 مورد پرونده تخلف انجام‌گرفته که عمده آن در خصوص گران‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم رعایت دستورالعمل بهداشتی، قاچاق کالا، کم‌فروشی و تقلب بوده است.

به گفته رزاقی متخلفین مبلغ 28 میلیون و 271 هزار ریال جریمه‌شده‌اند.

وی با توجه به آغاز دور جدید مسافرت‌های نوروزی از تشدید نظارت بر بازار خبر داد./نیلکوه

ارسال نظر

آخرین اخبار