رحلت آیت الله علوی گرگانی، فرزند دیار گرگان، مردم گلستان را غرق در ماتم و اندوه کرد.

گلستان عزادار شد

به گزارش گلستان 24، عصر روز سه شنبه (۲۴ اسفندماه)، خبر تلخ رحلت جانگداز فقیهی عالم و عادل و فرزانه و مرجع تقلید شیعیان «آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی»، گلستان را غرق در ماتم و اندوه کرد.

فقیهی که زندگی و حیات خود را برای هدایت بشر، در طبق اخلاص نهاد و برای تعالی جامعه، مردانه کوشید و در پیمودن این مسیر از گردنه‌های صعب نهراسید.

صفحات زندگی این عالم ربانی پر است از مجاهدت‌های علمی و فرهنگی، تبلیغ دین و حمایت از نظام مقدس جمهوری که خالصانه در این راه تلاش کرد تا چراغ معرفت را بیفروزد.

شیوایی سخنش و کلام گرم و زیبایش مردم را شیفته و مجذوب خود کرده بود و هزاران نفر مرید وی بوده و خود را به پای منبر و سخنانش می‌رساندند.

وی که ساکن قم بود، ماه‌های محرم و رمضان خود را به گرگان می‌رساند و در مسجد جامع گرگان منبر می‌رفت و به وعظ و ارشاد مردم می‌پرداخت.

با خبر رحلت این عالم ربانی، پرچم‌های سیاه و بیرق‌های عزا در گرگان برافراشته شده و مسجد جامع شهر هم سیاه پوش شد.

پیکر مطهر آیت الله علوی گرگانی شامگاه سه شنبه، وارد گرگان شده و ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه از میدان وحدت (شهرداری) به سمت امامزاده عبدالله (ع) تشییع خواهد شد و بعد از آن پیکر این عالم ربانی به قم منتقل شده و براساس وصیتش در جوار حرم حضرت معصومه (س) تدفین خواهد شد.

با انتشار خبر فوت آیت الله علوی گرگانی، چهره‌های مذهبی، سیاسی، فرهنگی و مدیران استان درگذشت وی را تسلیت گفتند.

گلستان عزادار شد

تربیت شاگردان بسیار

نماینده ولی فقیه در گلستان در پی ارتحال حضرت آیت الله علوی گرگانی با صدور پیامی این ضایعه را تسلیت گفت.

در پیام آیت الله سیدکاظم نورمفیدی آمده است:

ارتحال عالم بزرگوار و مرجع گرامی حضرت آیت الله علوی گرگانی (قدس سره) موجب تاسف و تاثر شد.

ایشان در کرسی تدریس شاگردانی را تربیت و در مسند هدایت بسیاری را به مکتب اهل بیت (ع) جذب کرد.

اینجانب این مصیبت را به محضر حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه و مردم شریف استان گلستان و بیت محترم ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

حسنات فراوان

مجمع نمایندگان استان گلستان هم در این خصوص متن تسلیت صادر کرد.

متن پیام مجمع نمایندگان گلستان به این شرح است: آن فقیه معظم که ارادت خاص به ساحت مقدس حضرت ولی‌عصر (عج) داشت، عمر با برکت خویش را در راستای ترویج تعالیم نورانی اسلام و آموزه‌های مکتب اهل‌بیت (ع) و با تربیت فضلا و تالیفات ارزنده و خدمات اجتماعی، حسنات فراوان از خویش به یادگار گذاشت.

خدمات آن مرجع عالی‌قدر به حوزه‌های علمیه و محققان و مبلغان مذهب شیعه فراموش ناشدنی است.

گلستان عزادار شد

تبیین تعالیم اسلام

متن پیام فرمانده و نماینده ولی فقیه سپاه نینوای گلستان هم به این شرح است:

مرحوم آیت الله العظمی علوی گرگانی عمری را به تبیین تعالیم مکتب اسلام ناب محمدی در حوزه‌های علمیه گذرانید و فقدان ایشان خسرانی جبران ناپذیر برای دیار دارالمومنین گرگان و ایران اسلامی است

مردم استان گلستان بخصوص شهر گرگان هیچگاه بیان شیوا و سخنان دلنشین این عالم برجسته جهان اسلام را در منابر مختلف از یاد نخواهند برد

این‌جانبان ضمن عرض تسلیت به بیت معزز و معظم، آحاد مردم ولایتمدار و مقلدان مومن ایشان، برای آن مرحوم علو درجات الهی و همنشینی با اهل بیت عصمت و طهارت را خواستاریم.

آراسته به زیور علم و تقوا

رئیس کل دادگستری گلستان هم درگذشت آیت الله العظمی علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید را تسلیت گفت.

متن پیام حیدر آسیابی به این شرح است:

آیت الله العظمی علوی گرگانی که به زیور علم و تقوا آراسته بودند را همگان به تواضع و فروتنی می‌شناسند.

ایشان در طول عمر پربرکت خود از پیشگامان مبارزه با رژیم ستمشاهی بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم در دوران دفاع مقدس بارها با حضور در جبهه‌ها از انقلاب اسلامی دفاع کردند و همواره پشتیبان مقام عظمای ولایت بودند.

فقدان بزرگ این عالم وارسته و مرجع عالیقدر را به پیشگاه حضرت امام زمان ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری مدظله العالی، مراجع و علمای عظام، حوزه‌های علمیه و مقلدان ایشان و به ویژه مردم شریف استان گلستان تسلیت می گویم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار