رئیس جمهور در پیامی رحلت آیت‌الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی را تسلیت گفت.

پیام تسلیت رئیس جمهور به مناسبت درگذشت آیت‌الله العظمی علوی گرگانی

به گزارش گلستان 24، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تسلیت رحلت آیت‌الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی، تصریح کرد: این فقیه پارسا و وارسته در کنار هدایت و ارشاد مردم و پرورش شاگردان علوم دینی و نیز انجام امور خیر و عام‌المنفعه، در میدان دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی، تلاشی مجدانه داشت که بی‌شک توشه شایسته‌ای برای آن عالم ربانی در سرای آخرت خواهد بود. 

متن پیام رئیس جمهور بدین شرح است:

بسم ‌الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت مرجع عالیقدر تشیع حضرت آیت‌الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی موجب تألم و ثأثر فراوان شد.

این عالم برجسته که از دانش‌آموختگان ممتاز اساتید بزرگ حوزه‌های علمیه من‌جمله آیات عظام بروجردی، گلپایگانی و بویژه حضرت امام خمینی (ره)، بشمار می‌رفت، سال‌ها با تدریس فقه و اصول، ترویج معارف اهل بیت علیهم‌‌السلام و تألیف آثار ارزنده فقهی به زبان‌های فارسی، اردو و عربی به گسترش مرز‌های فرهنگی شیعه پرداخت.

این فقیه پارسا و وارسته در کنار هدایت و ارشاد مردم و پرورش شاگردان علوم دینی و نیز انجام امور خیر و عام‌المنفعه، در میدان دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی، تلاشی مجدانه داشت که بی‌شک توشه شایسته‌ای برای آن عالم ربانی در سرای آخرت خواهد بود.

اینجانب مصیبت وارده را به بیت مکرم، حوزه‌های علمیه، شاگردان آن عالم و مردم شریف استان گلستان تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند منّان برای ایشان رحمت واسعه الهی و همجواری با جدّ بزرگوارشان و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

 

ارسال نظر

آخرین اخبار