مراسم متمرکز برای بزرگداشت مرحوم آیت الله علوی گرگانی امروز در گلستان برگزار شد.

بزرگداشت مرحوم آیت الله علوی گرگانی امروز در گلستان

به گزارش گلستان 24، راسم متمرکز بزرگداشت مرحوم آیت الله علوی گرگانی امروز در مصلی وحدت گرگان برگزار شد.

اقشار مختلف مردم با قرائت  فاتحه یاد و خاطره آن مرحوم را گرامیداشتند و برای علو درجات او دعا کردند.

فقیه وارسته آیت الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی عصر ۲۴ اسفند به علت بیماری قلبی در سن ۸۲ سالگی دعوت حق را لبیک گفت .

حجت الاسلام  و المسلمین نظری منفرد از مدرسین حوزه علمیه قم در این مراسم گفت: عمر انسان  سرمایه  است و  پیام دین  استفاده درست از این سرمایه برای توجه به خدا و آموزه های معنوی است و توجه به این  پیام دین انسان را  از بسیاری از خطا ها باز می دارد.

وی با اشاره به توطئه دشمن برای کم کردن رابطه نسل جوان  و جامعه با روحانیت گفت: دشمن تلاش می کند با پرکردن اوقات فراغت جوانان  رابطه آنها را با روحانیت و دین کم کند  و تا حدودی هم موفق شده که  علت های این موضوع باید بازنگری شود اما  وظیفه روحانیت بر اساس قرآن  دعوت مردم به دین و دلالت و راهنمایی آنان به معنویت و بندگی خداست.

حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد با اشاره به اینکه مرحوم آیت الله علوی گرگانی عمری را به خدمت به اسلام و مسلمین و نیز حمایت از انقلاب اسلامی و پشتیبانی خالصانه از نظام مقدس جمهوری اسلامی گذراند گفت : ما انسان ها هر یک مولف  کتاب زندگی خود هستیم و  علما کتاب زندگی خود را برای مبنای روشنگری و تعهد به جامعه می نگارند.

وی افزود علما دلسوز جامعه هستند و عهده دار دو مسئولیت بزرگ دعوت و دلالت هستند و آیت الله علوی به خوبی بر مسئولیت گران سنگ خود واقف بود ، شخصیت مردمی آیت الله علوی یکی از ابعاد مهم رفتاری ایشان بود که سبب تاثیرگذارتری بیشتر و نفوذ کلام موثر ایشان در جامعه می شد.

آیت الله نظری منفرد افزود :ما باید قدر شناس علمای بزرگ باشیم و حضور پرشکوه مردم گلستان و قم در مراسم تشییع پیکر آیت الله علوی گرگانی نشان از معرفت و شناخت جامعه نسبت به علما و قدردانی از زحمات علما دلسوز است.

همچنین عصر امروز بعد از نماز مغرب وعشا نیز مراسم یادبود و بزرگداشتی در روستای النگ زادگاه این عالم ربانی برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار