مدیر‌کل‌ تبلیغات اسلامی گلستان‌ با بیان اینکه اعتقاد و باور قلبی رمز ماندگاری شهیدان است، بیان کرد: حق و حقیقت هیچ گاه در برابر دشمن تسلیم نمی‌شود، لذا نباید در مقابل خون شهدا سکوت کنیم، شهدا بدون هیچ ادعایی از خون خود گذشتند و بر‌اساس باور الهی عمل کردند.

اعتقاد و باور قلبی رمز ماندگاری شهیدان است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایکنا از‌ گلستان، حجت‌الاسلام عباسعلی‌گرزین، مدیر‌کل‌ تبلیغات اسلامی گلستان در چهارمین یادواره شهدای کوی انجیراب که روز گذشته ۲۳ اسفندماه در مسجد موسی بن جعفر(ع) گرگان برگزار شد، گفت: شهادت یک حیات حقیقی و دائمی است، شهادت مرگ نیست بلکه آغاز زندگی و تولدی دوباره است که شهید با شهادت خود این افتخار را کسب کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه شهید با شهادت خود الهی می‌شود، تصریح‌ کرد: از نظر قرآن مرگی شهادت نامیده می‌شود که شهید آگاهانه جان خود برای رضای خداوند بدهد و در راه خداوند بدون هیچگونه تعلقات دنیوی به قتل رسیده باشد، بنابراین به تعبیر قرآن فی سبیل‌الله باشد؛ چرا که اگر در این حالت باشد شهادت نوعی از مرگ محسوب نمی‌شود، بلکه صفتی از حیات معقول به‌شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام گرزین بیان‌ کرد: خداوند به‌واسطه پاداشی که وعده‌ کرده است بهشت را به شهید عطا می‌کند، بنابراین در ارزش و منزلت شهید فی سبیل‌الله این است که بدانیم شهدا در نزد خدای متعال روزی می‌خورند و خداوند خریدار آن‌ها بوده و به آنها بهشت را ارزانی می‌کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی‌گلستان با بیان‌اینکه بلندترین مقام در آخرت شفاعت است که این مقام علاوه بر اولیاءالله شامل حال شهیدان می‌شود، افزود: اقتدار، عزت و صلابت نظام مرهون استقامت، مقاومت، رشادت و فداکاری شهدا، جانبازان و خانواده ‌های آنان است که با صبر خود گام ارزشمندی در راستای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی برداشته‌اند.

حجت‌الاسلام گرزین با بیان‌اینکه سخنان شهدا باید درس عبرتی برای همه ما به‌ویژه نسل جوان باشد زیرا اکثر این شهدا از دانش آموزان و نسل جوان آن دوران بودند، تصریح کرد: براساس آیات الهی حق و حقیقت هیچ گاه در برابر دشمن تسلیم نمی‌شود و از خود ضعف نشان نخواهد داد، لذا نباید در مقابل خون شهدا سکوت کنیم، شهدا بدون هیچ ادعایی از خون خود گذشتند و بر‌اساس باور الهی خود عمل کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار